Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 9:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Cockpit kap open of dicht?
Poll eindigt op vr 05 maart, 2010 17:12 pm
Kap open 68%  68%  [ 15 ]
Kap dicht 32%  32%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 22
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2011 13:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
En hoppa, wat oranje erop:
Afbeelding

Afbeelding

Klein beetje onder de tape op de neus doorgekomen, maar dat is te verhelpen. Tailcone wordt nog oranje gespoten (in twee fasen spuiten is wat eenvoudiger afplakken).

Cheers, Peter

P.S. Die rottige bult links net bij de canopy valt mij nu pas op met strijklicht en macrostand :roll: . Jammer...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 apr, 2011 20:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Die rottige bult? En wat dacht je van die canyon onder z'n snufferd?
AfbeeldingKennelijk is het toch gaan werken daar na het muscle dobberen. Nou zou je denken, ach wat, de onderkant moet toch blauw. Ware het niet dat er toch op die plek een of ander luik zat dat.......oranje was! Wil ook niet echt meezitten met deze brok plastic. Schat dat ik een stukkie ga plamuren :roll:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 mei, 2011 22:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
En vandaag bleef het blauw wel mooi zitten en werd niet korrelig. Scheelt wel zo'n nieuw potje. :mrgreen: Helaas kwam het blauw zo her en der ook op plaatsen waar het niet bedoeld was (afplakken is soms lastiger dan je denkt ook al is het recht toe recht aan) en helaas soms ook niet waar het wel bedoeld was (wielbakken hoofdlandingsgestel), maar dat is allemaal wel op te lossen. Ook de kleine puntjes waar het oranje met de tape meekwam.

Wat pixels gestort:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tsjeers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 mei, 2011 22:12 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Spuitwerk ziet er strak uit. maarre... zit dat vierkant op de neus no wat uit het lood of lijkt dat maar zo?

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2012 14:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Goh...vond ik daar wat in een stoffig hoekie! Toevallig ook nog een druppie motivatie gevonden om hier eens mee verder te gaan.

Her en der wat herstelwerkzaamheden verricht en de pot Humbrol 24 tevoorschijn gehaald om de peutpijpen blauw te maken...

Afbeelding

Omdat ik toch met blauw bezig was (...) de blauwe baan op de linkervleugel en de wieldeuren gespoten. Na het blauw kwam het zoewart tevoorschijn en is dit op de neus terecht gekomen. Ben hier niet helemaal gelukkig mee, want tussen oranje en de antiglare moet een wit lijntje lopen. Dat was verdomd lastig afplakken en na het weghalen van de tape bleek de nose job niet 100%. Het lijntje was niet overal even breed en ik heb getracht dit met een cocktailprikker te verbeteren (wat zwart weg krassen). Vrees dat ik toch nog een beetje wit in de spuit moet kwakken om dit naar tevredenheid op te lossen. Moet sowieso die bult bij het windscherm nog wegschuren. Zit allemaal nogal in het zicht nietwaar?

Afbeelding

Zodra de blanke lak in de spuit geladen wordt (moet nog wat decals voor 'ne Strutter 'sealen') kan het blauw in de glim worden gezet en dan kan ik verder met het detailleren van de binnenzijden van de wieldeuren. Ooit zal er hier een afgebouwde Hunter komen te staan! :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2012 16:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Oh, dat is al een bouw van twee en een half jaar geleden zie ik. Maar ik zie ook dat je er redelijk wat werk in heb zitten met het detailleren enzo. Daarom zou je hem af moeten maken, anders is het ook maar zonde. In elk geval wel een gaaf schema!

en ach, die canyon aan de odnerkant, wie ziet dat nu? :brouw:

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2012 16:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ook ik ben erg gecharmeerd van de kleurstelling. Als deze straks in de glim staat, ziet het er wellicht al heel anders - beter - uit.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 mei, 2021 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Citaat:
Oh, dat is al een bouw van twee en een half jaar geleden zie ik. Maar ik zie ook dat je er redelijk wat werk in heb zitten met het detailleren enzo. Daarom zou je hem af moeten maken, anders is het ook maar zonde. In elk geval wel een gaaf schema!

Ja, nou zou ik hier een heel verhaal neer kunnen gaan pennen wat er in de afgelopen jaartjes wel en niet is gebeurd, maar ja, tussen 2012 en 2021 (huh, gewoon de cijfertjes door elkaar husselen) is er zoveel gebeurd dat ik dat eigenlijk ook niet allemaal meer weet of zou willen weten. Afain, me benne verhozen naar een andere hut, met behoorlijk wat meer ruimte, me benne wat van baan verwisseld, en ik zit nu achter een fonkelnieuwe laptop wat voor de vuist weg tekst in te kloppen. As dat maar goed gaat en ik zodemestrakkies niet alles kwijt ben door een OEPS momentje. :roll:

Goe, Tripletje heeft weer een bakkie motivatie gekregen door het in elkaar flansen van wat Fins vliegspul en heeft de stoute schoenen aangetrokken en wat oude meuk naar voren gehaald, waaronder.......

tatataaah, tadadatadaaaaaah: ne Hunter van het Nationale Ruimtevaartlaboratorium! Ik weet natuurlijk heel goed dat jullie al die jaren onder onaflaatbare spanning hebben geleefd, vrezend dat dit brok plastic naar de eeuwige jachtvelden zal zijn vertrokken, maar niets is minder waar. Hij is niet dood, hij leeft!!! :mrgreen:

Der benne wat probleempjes geweest met dit ding en daar is destijds ook aandacht aan geschonken. In het grote zwarte gat tussen 2012 ende nu heb ik het ding echt wel eens in de tengels gehad en getracht wat plakkerts op de romp te gooien. Nou, datte ging dus niet echt van jottum. De stokoude decals hadden even wat tijd nodig om van de backing af te komen en als ze dat deden dan niet alles in ene, maar nee.....gewoon één decal die alle kanten op ging. Mozes kriebel, soort van Ravensburger puzzel projectie werd dat dus. Microscale Liquid Film toe ze rezkjoe maar dus, hé, goh, tsjé, het werd er niet beter op.

Tottemedat ik vorige week lekker tussen de zustertjes in het ziekenhuis met slangen in mijn gok naar adem lag te happen en omdat ik voor de rest geen reet te doen had, de godganse dag op mijn telefoon zat rond te neuzen (note to self: voor de volgende keer tabletje kopen :roll: ) en ik constateerde dat ene heer Dol een Dutch Decalset 72007 in ruil voor pecunia zijn huis uit wilde hebben. Hé........ daar doet ie een belletje rinkelen! Zou het dan...... doet ie het dan? Niels??? Heppie die nog, wat kost het om het naar mij toe te krijgen?

Hele hordes treurende zustertjes konden mij niet langer aan mijn bed kluisteren (kan ook hallucinatie zijn geweest door O2 tekort)!!! Triple ging naar huis! Werk aan de winkel (maar wel tempo duluh, want dat beessie sloopt je wel). Het takenpakket dat ik in het ziekenhuis had, had ik hier min of meer ook en nadat ik in een paar dagen de hele klerezooi weer opgeruimd, geordend en bereikbaar gemaakt had moest ie eraan geloven.

En zo staat het er nu bij:

photo 537915

photo 537914

Onderdeeltjes die zoek waren geraakt opnieuw gemaakt en van wat kleurtjes voorzien; oude slechte decals weggehiltit en beetje bij beetje opnieuw gaan plakken. Kepperlollin!!!

Als uitsmijter nog even dit. Heel, heel, maar dan ook héél even heb ik nog overwogen, omdat ik nu goed geconserveerde decals had, om dit plastic naar Nirwana te sturen en een doos Xtrakit Hawker Hunter T.7 open te trekken. Kon het niet over mijn hart verkrijgen om dit weg te mieteren en - gezien de quote hierboven - dat kon ik Pieter toch ook niet aandoen, nietwaar?

Tot persistit en cheers,

Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 mei, 2021 23:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Leuk dat je deze weer teruggevonden hebt! Ik heb ook genoeg projecten liggen die al bijna 10 jaar gestrand zijn, maar vaak genoeg blijkt de boel dan zodanig uit elkaar gevallen te zijn door m'n eigen rommeligheid dat er weinig meer te redden valt. Ziet er gelukkig bij jou erg leuk uit en er is geen stof te zien. Ik dacht in eerste instantie dat er een salvo aan Nerf-gun-munitie op je werkbank was geland, maar dat waren dus de droptanks. :mrgreen: Je ervaring met (ik neem aan) Covid klinkt ook niet al te prettig. Hopelijk geen blijvende schade?

Overigens, misschien een hele flauwe opmerking en je vindt me vast een zeurpiet, maar ik heb me nogal struikelend door je tekstje heen gewerkt. Mag voor mij wel een tandje minder qua fonetische woordgrapjes.. :oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 mei, 2021 21:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
The lady is on her legs. Alle Dutchdecal plakkers zitten erop en ik moet nog wat in de voorraad 'leftovers' neuzen voor wat extra's. Het is niet helemaal zonder 'silvering' tot stand gekomen, maar zoals ik het nu zie is het acceptabel. Bedenk dat die eerste serie decals van Luuk Boerman uit nogal dikke film bestonden en ja, mijn glanslaagje is zeker niet als een spiegel geweest.

In mijn enthousiasme het 'main landing gear' eronder gezet en een neuswiel los in de snufferd gestoken, om de 'zit' van het toestel te bekijken.:

photo 538063

photo 538064

Kijkend naar foto's van de echte PH-NLH, waaronder deze...
photo 538065
(credits naar de oorspronkelijke fotograaf, ik heb geen bronvermelding)

...dan lijkt het er dat ik het neuswielpootje wat zal moeten verlengen. Ze staat er nu een beetje vreemd bij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement