De landingspoot staat weer recht, kwestie van even met een tangetje kracht zetten en dan in de goede stand een druppeltje lijm op de verbinding. Dat is het voordeel van secondelijm. Nadeel is, dat zo'n verbinding soms spontaan ook knapt. Daarna de driepoot achteaan de gondel gecompleteerd.
Nu ik toch bezig was met het kleinere werk ook maar wat andere dingetjes op hun plaats geplakt. De trede onder de passagiersdeur:
Op het witte vlak achter de K is nog het stukje strip te zien waarop de stuurkabels vastgezet gaan worden. Dan de Venturi-buis:
En niet te vergeten de "uitlaat" van het toilet:
Ook de ontluchtingspijpjes van de brandstoftank.
In de kit zat er een van styreen, maar die was wel erg grof, dus deze van 0,5 mm messing passen beter. Over de tankdeksels ben ik niet tevreden. Die worden nog vervangen door schijfjes staf.
Volgende stap is het aanbrengen van de stuurkabels voor de staartroeren.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.