Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 9:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 07 jun, 2020 20:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Zeg, zie ik daar nou een NS-trein opstijgen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jun, 2020 20:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Machtig mooi wat je hier laat zien. in 1:144 lijkt me dit al geen eenvoudige klusje, laat staan in deze schaal. Succes!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jun, 2020 1:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 apr, 2017 4:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Amerongen
odorf schreef:
Een serre aan je huis voor de modellen. :wink:

Mooi werk! Ik volg het op een afstandje. Wat een puzzel met de motoren.
Voor die ronde naad binnenin is misschien een tool te maken met bijvoorbeeld dunne reepjes PVC pijp (electriciteitsbuis?) die je met 2componentenlijm of pvc lijm op elkaar plakt. Misschien maar halve omtrek. Een langer stuk als handvat. En op de buitenzijde met dubbelzijdig tape een strookje schuurpapier. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Met zoveel motoren loont het de moeite misschien om wat tijd in een extra tooltje te steken.

Je krijgt wel waar voor je geld met zo’n enorme 3d puzzel moet je maar denken. :mrgreen:

Keep up the good work!
Odorf


Ha Odorf! Bedankt voor het meedenken, het is misschien inderdaad wel de moeite waard.. Ik heb er ook al aan zitten denken om aparte ringen te maken en die te bevestigen, maar dan moet ik in de toch al slecht passende inlaat-helften gaan zagen. Dat geeft ook weer naden, dus doe ik toch maar niet.

TheFlyingDutchman schreef:
Zeg, zie ik daar nou een NS-trein opstijgen?


Ha FlyingDutchman! Ja klopt, is een modelletje van een B737-Mat '64 :) :
photo 510224

Heb ik na lang zoeken eindelijk te pakken gekregen. Het verwoord mijn 2 grote bezigheden: mijn werk bij de Spoorwegen en mijn hobby vliegtuigen. Vond ik wel passend.

FokkerFan schreef:
Machtig mooi wat je hier laat zien. in 1:144 lijkt me dit al geen eenvoudige klusje, laat staan in deze schaal. Succes!


Ha FokkerFan! Dank je. Dit is inderdaad een best klusje ja.. Maar, wat voor moeilijkheden ik ook nog tegenkom, deze kit gaat afgebouwd worden. Het is mijn droom altijd al geweest om deze kit te hebben dus ik ga ervoor!

Zo, dag Brouwers, daar ben ik weer even. Drukke tijd qua werk en werk in en om het huis, dus weinig tijd gehad voor modelbouw. Maar nu toch weer een slagje kunnen maken met het grote motoren project.
Na wederom veel passen/schuren en bijwerken heb ik iets kunnen spuiten en verlijmen.
Maar eerst een studie gedaan op Internet naar de 225 motoren, en ze zien er veel netter onderhouden uit dan die van de 124 terwijl het toch dezelfde zijn..
Ik denk dat dat komt doordat de 225 zeer strak en precies onderhouden wordt voor een Russische kist, aangezien hij veel uitzonderlijk zware en kostbare cargo te vervoeren heeft. Dat kan je niet veroorloven met een achterstallig onderhouden kist.. Ik heb laatst gelezen dat de 225 op 13 april dit jaar een wereldrecord heeft gevestigd met een lading medisch materiaal: 1000 kubieke meter cargo in 1 vliegtuig in 1 keer vervoerd, nog nooit eerder voorgekomen. Zijn maximale laadvermogen is 1200 kubieke meter, dus er had best nog wel wat bij gekund eigenlijk :mrgreen: :lol:

Maar goed, de nette motoren. Ik zag op meerder foto's dat het allemaal nog best wit was aan de binnenzijde, dus dat heb ik maar aangehouden. Met een klein beetje weathering van panel lines, maar uiteindelijk zie je er bijna niks meer van als de motoren-helften aan elkaar verlijmd worden:
photo 510220

photo 510221

Op de achtergrond een weerbarstige turbine waar de exhaust cone toch niet exact paste. Dus de klem ingezet:
photo 510222

Ik doe alle handelingen van de motoren bouwen 6x, meteen na elkaar. Zo zorg ik ervoor dat elke motor precies dezelfde behandeling krijgt qua onderdelen, hoef ik achteraf niet na te denken wat ik ook alweer deed om iets passend te krijgen.
De grootste uitdaging komt nog: de intake-ring en de grote exhaust-kap passen (ook) niet qua diameter heb ik al ondervonden:
photo 510223

En, Modelsvit zou Modelsvit niet zijn om nog even een kleine verrassing toe te voegen.. De intake-ring moet polished aluminium worden, mooi 1 ring dus spuiten. Nee dus. Er zit aan de binnenzijde van de ring een 3mm brede rand die nog bij de witte inlaat hoort :cry: :
photo 510225
Dus dat kleine stukje moet wit gespoten en eerst passen, dus plamuren..
Het zou echt mooi geweest zijn als ze gewoon net als de exhaust-kap 1 ring voor de intake hadden gemaakt. Ach ja...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jun, 2020 16:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
Wat gaat dat er gaaf uitzien! Het is enorm veel werk met tegenslagen, maar het resultaat is prachtig. Thumbs up voor de vliegende Mat'64!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 jun, 2020 19:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 apr, 2017 4:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Amerongen
:) Dank je wel VJ!
En dat modelletje is ooit uitgegeven ter gelegenheid van de opening van de Schiphol-lijn.


Laatst bijgewerkt door Arjan Ouwendijk op za 13 jun, 2020 20:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Onnodige quote verwijderd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 jun, 2020 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 apr, 2017 4:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Amerongen
Na een paar weken weinig tijd toch weer een gaatje gevonden voor wat modelbouw.. en wel vandaag, in m'n hobbykamer waar het 33' was :x :
photo 511323

Echt, als ik een grote heli zou bouwen momenteel zouden de rotorbladen meteen goed gaan hangen van de hitte..

Ik heb dus niet heel veel gedaan.
En ik zit nog steeds in het project 'maak 6 motoren af', wat ik ondertussen wel graag af wil hebben want ik kan ze ondertussen blind in en uit elkaar halen qua onderdelen.
Nog steeds onderdelen aan het bijschuren, test fitten en bewerken.
Laatst nog eens goed foto's bestudeerd van de Antonov engines en niet álles is wit aan de binnenzijde van de motoren, dus toch een 'donker' (grijs) gedeelte gespoten:
photo 511312

Dat grijze gedeelte grenst precies aan het witte intake gedeelte van de fan blades ring:
photo 511313


Nou blijft het probleem die engine intake. Als ik zo de twee onderdelen met fan blades ring ertussen aan elkaar verlijm, blijf ik met een kwetsbaar gedeelte zitten: ik kan niet even lekker in de buurt van de 32 geconstrueerde fan blades gaan zitten schuren en plamuren. Straks breekt er een af; niet meer bij te komen. En het schuurstof gaat overal tussen zitten.
Dus ik dacht eerst aan de fan blades voorzichtig af te plakken met een cirkel Tamiya tape, maar dat vind ik te link (breken van een fan blade..? :shock: ).
Bovendien heb ik dan geen strakke afgeplakte rand als ik de intake na schuren en plamuren wit ga spuiten. Dus wat anders bedenken.

Ik heb toen dit bedacht:
Als ik nou een dun plastic schijfje voor de fan blades ring plaats, dan heb ik een stoot- en krasvaste bescherming. Na alles verwijder ik dat schijfje en klaar!
Dus m'n voorraad Plasticard tevoorschijn gehaald, en de juiste diameter 6x afgetekend:
photo 511314

photo 511315

Vervolgens de 6 cirkels uitgeknipt met een speciaal gebogen schaartje. Die had ik nog liggen uit m'n RC auto tijdperk, daarmee kon je mooi van die flexibele kunststof Lexaan-kappen knippen:
photo 511316

photo 511317

Daarna alle cirkels bijgeschuurd tot een mooie ronding.
Vervolgens heb ik op alle cirkels een 'taartpunt-verdeling' getekend. Even uitleg:

De cirkels zijn best stug en passen precies voor de fan blades ring. Leuk, maar na verlijming van de 2 helften zit dat plastic cirkeltje voor altijd gevangen omdat de intake schuin naar voren staat en in diameter kleiner wordt naar de buitenring toe.
Dus om dat cirkeltje weer uit de motor te krijgen, maak ik een taartpunt-verdeling:
photo 511318

photo 511319

Vervolgens snij ik alle 8 lijnen dun in, niet door. behalve 1 lijn, die wel, zodat ik de diameter iets kan verkleinen van de cirkel:
photo 511321

Ik kan nu namelijk de cirkel iets als een paraplu in een lichte kegelvorm buigen zodat de diameter iets verkleint:
photo 511322
De foto geeft het niet helemaal goed weer, je ziet nog ruimte tussen de cirkel en de intake. Dit is eenvoudig te verhelpen door de kegelvorm iets in te drukken, en hij sluit goed af. Eigenlijk een soort diafragma-principe dus.

Dus nu kan de cirkel los voor de fan blade ring geplaatst worden.
Ik heb nu een stevige bescherming van de fan blades, ik kan gaan schuren, plamuren en spuiten in de intake.
Als ik klaar ben, trek ik de cirkel via het gaatje uit de intake, waarbij hij desnoods mag breken.

Tenminste: ik hoop het dat dit lukt... :oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 jul, 2020 21:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 apr, 2017 4:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Amerongen
Ik zal jullie de verdere strijd met de motoren besparen; het is wel duidelijk dat het aardig wat tijd en inspanning kost om weer wat vordering te maken :wink:

Maar goed, even beknopte uitleg:
-Ik heb de turbine-helften verlijmd met de fan blades erin;
-Vervolgens de gemonteerde turbines in de kappen van de motoren verlijmd na veel schuren en paswerk;
-Daarna de kappen van de motoren verlijmd;
-Toen alles geplamuurd en geschuurd, en de exhaust ringen aan de kappen verlijmd. De ringen pasten niet zomaar; ze zijn heel licht ovaal dus met een potloodstreepje aangegeven op welke positie de ring het mooiste aansloot:
photo 512396

photo 512397

photo 512398

-Ondertussen ook maar de 4 motoren van de An-124 gladgeschuurd en geplamuurd. Toch vrijwel hetzelfde qua handelingen, dus meteen maar meenemen!
Alleen zijn het wel heel veel motoren opeens..:
photo 512399

-Vervolgens de intake-ringen maar alvast aan de intakes van de turbines verlijmd, anders moet ik later 2x naden schuren en plamuren;
-Toen de naad van de intake-ringen en de turbine-intakes in 1x glad geschuurd, dus een gladde naadloze intake.

Uiteindelijk had ik dus de hele motor uit 1 stuk, hèhè!! :D Geen losse onderdelen meer.
Nog even wachten met de spinners, die komen pas na het spuiten als de afdekkapjes van de fan blades verwijderd zijn.


Eindelijk weer eens wat anders doen dan motor-onderdelen, alhoewel.. de pylons moeten ook nog.
Ik had bedacht die meteen in orde te maken, want ik wil checken wat het handigst is:
-Of de pylons aan de motoren verlijmen en later het geheel aan de vleugel bevestigen;
-Of de pylons aan de vleugel verlijmen en later alleen de motoren nog bevestigen.

Modelsvit heeft nu toch wel een handje geholpen met de onderdelen; ze hebben nummers er op aangebracht :) !
photo 512401

Dit omdat de pylons licht schuine vlakken hebben naar de stand van de linker- en rechtervleugel.
Wel zo netjes, aangezien dit een secondenlijm-constructie wordt (polystyreen op polyester), dus je wilt je niet vergissen bij het verlijmen.
In de bouwtekening hebben ze de genummerde onderdelen verwezen naar elk van de 6 motoren:
photo 512400

Ook hier geldt weer dat je zelf de pinnetjes voor versteviging moet aanbrengen in de pylons.
Ik heb besloten de pinnetjes eerst in de vleugels te bevestigen, zodat ik de pylons erop kan 'klikken' later:
photo 512402

Zo dus:
photo 512403

Ik heb ook besloten eerst de pylons aan de motoren te verlijmen.
Mocht een motor niet netjes naar beneden hangen onder de vleugel, dan lijkt het me simpeler om de bovenkant van de pylons iets aan te passen in plaats van een motor in een andere positie aan een pylon te moeten hangen.
Dat staat raar en de pylon blijft dan in een verkeerde positie staan, niet ok.

Dus weer met bijschuren (ja, het blijft allemaal totaal niet passen :roll: ) de pylons aan de motoren bevestigd:
photo 512404

photo 512405

Nu nog de naden tussen de motoren en de pylons plamuren en schuren..
Maar niet voordat ik eerst een test-fit heb gedaan, ik móet gewoon even zien hoe de motoren onder het bakbeest staan :mrgreen: :
photo 512406

photo 512407

photo 512410

photo 512411

photo 512412

photo 512413

photo 512414

Sommige motoren begonnen los te raken, dus even wat extra tape aangebracht:
photo 512415

Ziet er leuk uit!
Maar goed, het mag weer los allemaal, eerst weer eens schuren en plamuren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 jul, 2020 23:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Citaat:
Ziet er leuk uit!


Understatement, ziet er ERG leuk uit.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 sep, 2020 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 apr, 2017 4:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Amerongen
Zo, we zijn weer een tijdje verder.. Afgelopen weken zo nu en dan wel wat gebouwd aan de Antonov maar weinig tijd gehad om hier alles up to date te houden, dus bij deze.

Ik heb het hoofdstuk 'cockpit' weer opgepakt en de motoren even laten rusten.
Zoal ik al aangaf, is de cockpit is een kunststukje op zich omdat er geen enkel aansluitpunt aangegeven is in de holle fiberglass neussectie.
Dus heb ik die 'rib' van Evergreen Plasticard gemaakt om de cockpit-sectie in ieder geval iets van een stevige basis te bieden:
photo 514105

Je ziet 4 schroefjes; deze zijn voor de bevestiging van de rib aan de neussectie:
photo 514103

photo 514104
Zo weet ik zeker dat de rib niet snel van zijn plaats komt.

Omdat dit model een echte tail-sitter gaat worden zal er ook genoeg gewicht in de neus moeten komen.
Ik had bedacht dit te 'integreren' met de rib, zodat ook de verzwaring (een aantal lange M13 bouten met m13 moeren) netjes op z'n plaats blijft voorin de neus.
Dus op de rib afgetekend waar de constructie moet komen:
photo 514106
...en even proef-passen.
Ik snij die T-vorm uit zodat de constructie er een stukje doorheen geschoven kan worden waarna ik het zal vastlijmen aan de rib.
Maar dat vastlijmen komt pas vlak voordat ik de neussectie aan de romp ga bevestigen, als alles dus ook de cockpit af is.
Op de constructie zijn 2 vlakken afgetekend; hier komen de M13 bouten uiteindelijk op te liggen:
photo 514108

Na de T-vorm uitgesneden te hebben, weer eens alles proef-passen zodat ik zeker weet dat alles nog gaat passen.
Hier de cockpit-sectie met achter-sectie en los het transparante windshield.
Ik kijk dan of de raampjes nog op een reële hoogte komen te zitten:
photo 514114

photo 514115

Ziet er goed uit.
Wat me opviel: in de AN-225 cockpit zit op het glareshield een verhoging met daarin de autopilot en EFIS.
Modelsvit levert het glareshield onderdeel gewoon vlak, zonder verhoging..
Dus even in de spare-parts doos gezocht en een subtiele verhoging op het glareshield aangebracht:
photo 514494
Later even het glareshield opnieuw zwart spuiten.

Ook enkele details geverfd in de cockpit, zoals de rudder plates:
photo 514495

photo 514496

Daarna de instrument-decals aangebracht:
photo 515759

De yokes van de 225 hebben een 'knik' naar voren in de kolom, dus de kaarsrechte yokes een knikje gegeven:
photo 515761

Even een 1:72 mannetje erbij geposeerd:
photo 515762

En nog een, je kan nu het aangepaste glareshield met autopilot zien:
photo 515763
Zo, de cockpit leg ik weer even opzij. Ik wil niet te lang doorgaan met hetzelfde, anders raffel ik het misschien wel teveel af...

Ik had namelijk opeens zin in het hoofdstuk 'landingsgestel', een groot project op zich kan je wel zeggen!
Ik heb echt een lange tijd de gear constructie bestudeerd. We hebben het hier namelijk over 28 + 4 wielen in totaal, en deze hangen in een ingewikkelde draagarm-constructie:
photo 515768

photo 515769

photo 515767

Eerst maar eens alle gear-parts bij elkaar verzameld:
photo 515764
...iets met wielen....
photo 515766
...en met kleine onderdeeltjes...
photo 515771

Nadat ik ongeveer een idee had hoe het allemaal uiteindelijk in elkaar moet gaan passen, ben ik begonnen met de wielen zelf.
Deze bestaan uit 2 helften; maar voordat je ze aan elkaar bevestigt moet er een velg uit 3(!) delen tussen...
Het idee is dat de velg in het wiel kan draaien, maar tegelijkertijd ook weer niet kwam ik achter.
Het is nl onvermijdelijk en gewoon beter dat je het als 1 geheel verlijmd, want bij dit model heb je sowieso niks aan draaiende wielen (alsof ik met zo'n unit ga speel-'taxiën' ofzo en uiteindelijk verlijm je het wiel ook weer aan een as (die niet sterk genoeg is zo te zien.. Ook nog wat op verzinnen).
Dus begonnen met de wielen los te halen en vlak te schuren (er zaten genoeg gietbraampjes aan):
photo 515775

Vervolgens de 28 x 3 velg-onderdelen losgehaald, piepklein.. en heel handig, 4(!) bevestigingspunten in de ramen dus lekker voorzichtig verwijderen:
photo 515776

photo 515777
Dit zijn de remschijven:
photo 515779

Zo, even alle onderdelen voor alleen de wielen gerangschikt (de 4 neuswielen ga ik later maken, hebben een nét iets andere diameter dus verwarrend):
photo 515778
Onderin alvast 1 wiel test fit gedaan.

Eigenlijk wil ik nog een verstevigde wiel-tegen-as constructie maken.
Dit zijn de onderdelen van de landing gear:
photo 517125

photo 517126

Zoals je ziet bestaat de gear uit meerdere onderdeeltjes, en de 'slof' waar elk 2 wielen op aangebracht moeten worden bestaat zelfs al uit 2 onderdelen:
photo 517127

En de gear komt weer in een ingewikkelde draagarm-constructie te hangen uiteindelijk:
photo 517128

Kijk...
In het echt oogt het solide genoeg:
photo 517132

photo 517137

...maar eigenlijk komt het er hier op neer dat m'n hele zware grote Antonov-kit uiteindelijk met z'n (misschien wel) 3kg moet steunen op 32 wieltjes die gelijmd zijn aan zulke kleine asjes:
photo 517129
Hier past het wel.. maar uiteindelijk moeten de 32 asjes het wel houden...
photo 517133

photo 517131


Mmm... Ik weet het niet.
Ik ga toch ergens iets met as-tegen-wiel-versteviging doen. Dit vraagt om problemen.
Ik dacht over een dun stukje staaldraad door het asje en daarna door het wiel aan te brengen zodat het wiel niet meer kan afbreken, dus ik heb alle wielonderdelen nu nog maar even los in een zakje gedaan. Lijmen is toch redelijk snel gedaan als het moet.

Maar goed, terug naar de nog vele onderdeeltjes die tot een stevige gear geconstrueerd moeten worden.
Ik heb maar even wat van die handige kleine zip-bags aangeschaft om de boel maar eens op orde te gaan houden..
Het is onvermijdelijk dat je niet meer weet op een gegeven moment of je nu een rechter-achter gear aan het bouwen bent en of een onderdeeltje nu links-voor of rechts-achter moet komen.
Dus ik ben begonnen met alle onderdeeltjes van elke gear afzonderlijk in zakjes te doen met een Post-It memo briefje, dan weet ik nog een beetje waar ik mee bezig ben..:
photo 517138

photo 517139

Hier heb ik een gear even ge-dry-fit om wat te laten zien.
Zoals je ziet zit er een 'zuigertje' in de holte van de gear:
photo 517142
...en een 'scharnier'-deel tussen de slof en de gear zelf:
photo 517141
..en dit past allemaal in elkaar.

Dit is de echte gear:
photo 517144

photo 517135

Modelsvit adverteert trouwens op Facebook met een verend landingsgestel voor deze kit:
https://en-gb.facebook.com/modelsvit/vi ... 379351643/
Ik neem aan dat ze deze optie bieden om ervoor te zorgen dat al je wielen altijd 'level' staan als je de gear bevestigd hebt. Of zoiets?

Nou vertellen ze alleen niet hoe ze dit doen.
Ik denk dat ze die vering bereiken door boven het kleine 'zuigertje' een piepklein veertje te plaatsen zodat het zuigertje lichtjes op en neer kan bewegen.. In ieder geval, ik heb het serieus overwogen maar nee, het is onmogelijk.
Ten eerste omdat ik me gewoon niet voor kan stellen dat er zulke sterke piepkleine mini-veertjes bestaan, ten tweede waar haal je die dan vandaan, en ten derde: de totale constructie van de landing gear laat de vering niet toe kwam ik achter..
Er moeten namelijk nog veel meer piepkleine onderdeeltjes op en aan de gear verlijmd worden, ook onderdeeltjes die aan de slof en gear zelf vast komen te zitten waardoor vering/speling gewoon niet meer mogelijk is.
Dus ik ga ook niet verder proberen of het lukt, ik vind het allemaal al genoeg geïmproviseer met deze kit tot nu toe.

Tot zover dus weer, ik zit niet stil zoals jullie zien.
Alleen heb ik bij dit project Antonov 225 gewoon ook veel avonden waarin ik soms alleen maar brainstorm over hoe ik iets moet aanpakken, of ik ben heel saai alleen maar velgjes aan het schuren, bijsnijden en onderdeeltje sorteren...
Het gaat uiteindelijk wel wat worden!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 sep, 2020 20:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Citaat:
Tot zover dus weer, ik zit niet stil zoals jullie zien. Alleen heb ik bij dit project Antonov 225 gewoon ook veel avonden waarin ik soms alleen maar brainstorm over hoe ik iets moet aanpakken, of ik ben heel saai alleen maar velgjes aan het schuren, bijsnijden en onderdeeltje sorteren... Het gaat uiteindelijk wel wat worden!


Dat snap ik helemaal, al dat denkwerk kost heel veel tijd. Als je die onderdelen van die wielen ziet, zal het ook wel even duren voordat je de knop omzet, uiteindelijk moet het wel gebeuren.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement