Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: BELANGRIJKE MEDEDELING!
BerichtGeplaatst: zo 21 sep, 2014 15:03 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Geachte leden,

Het is ons opgevallen dat, ondanks het feit dat er een grote oranje balk bovenaan beide MP topics staan, de MP-regels niet gelezen danwel nagevolgd worden. Om deze reden zien wij de noodzaak om de MP advertenties weer ter goedkeuring aan te bieden. Vanaf Maandag 22 September gaan we voor een periode weer handmatig de advertenties goedkeuren. We weten dat sommigen hier geen voorstander van zijn, maar helaas is gebleken dat deze stap nodig is.
We vertrouwen op jullie begrip.

Namens het beheer,

Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 sep, 2014 16:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Misschien is het wel prettig om aan te geven welke regels er dan precies overtreden worden. Misschien is het dan ook een idee om die regels nog eens onder de loep te nemen.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 sep, 2014 17:16 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Kijk, dat zou duidelijk moeten zijn, maar als de regels niet gelezen worden weten de mensen niet wat ze overtreden...
In ieder geval is het zo dat de template gewoon nagenoeg niet gebruikt wordt, terwijl dat een vereiste is...
Daarnaast is het zo dat een ad maximaal 1 maand blijft staan, maar sommigen krijgen het voor elkaar om hun ad al een half jaar te rekken.
Dat zijn in ieder geval 2 dingen die ons opvallen.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 sep, 2014 17:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Dat van die templet valt me met name op in het 'gevraagd' deel. Bij het 'aangeboden' deel is het toch meestsl wrl duidelijk wat er wordt aangeboden en daar gaat het om. Overigens staat in de regels niet dat het templet gebruikt MOET worden: er staat letterlijk dat een advertentie "zoveel mogelijk moet voldoen" aan het template. Vooral in 'aangeboden' zie ik weinig advertenties waarin het onduidelijk is wat er precies aangeboden wordt.

Wat betreft de termijn van een maand: dan heb je weinig asn een voorselectie...

Voor zover zie ik persoonlijk dus weinig echt goede argumenten om de voorselectie weer te gaan toepassen.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 sep, 2014 18:07 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Martin,

beheer schreef:
5. Een advertentie moet zo veel mogelijk voldoen aan onderstaande structuur (dit bevordert de duidelijkheid). Ook als je een 'Gevraagd' advertentie wilt plaatsen is het vereist om onderstaand lijstje te handhaven.


Er staat inderdaad dat het zoveel mogelijk moet voldoen aan de onderstaande structuur.......bij veel advertenties is deze structuur volledig zoek!
Tevens staat in dezelfde regel dat 'ook bij een gevraag-advertentie moet je het lijstje handhaven' wat dus zegt dat dit bij 'aangeboden' óók moet. Je kunt wel net zo lang blijven zoeken naar manieren om die regels te omzeilen maar het staat er toch echt :wink:
Laten we ons nu allemaal weer 's gaan houden aan die regels dan hoeft dit goedkeuren ook niet ( waar ik overigens ook geen fan van ben maar als het niet anders gaat....... )

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Laatst bijgewerkt door Arjan Ouwendijk op zo 21 sep, 2014 19:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 sep, 2014 18:44 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Inderdaad, er staat dat het vereist is om de template te gebruiken, en toch gebeurt dat niet. Nu snap ik de weerstand sowieso niet, want de template kan je net zo vaak uit de regelementen kopiëren als je wilt, en dan is het alleen maar een kwestie van invullen, foto'tje erbij en klaar. Ik doe niet anders...


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 sep, 2014 21:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Bij het 'aangeboden' deel valt het mij echter niet zo op, en als het eens ontbreekt gaat dat meestal niet ten koste van de duidelijkheid.

Het overschrijden van de maandtermijn ga je niet oplossen met een voorselectie, dus het enige probleem dat nu naar voren komt is eigenlijk het gebruik van de template. Doel daarvan is het scheppen van duidelijkheid en leesbaarheid van de advertentie. Dan kun je je gaan afvragen of dat de verantwoordelijkheid van de mods is om dat te gaan handhaven, of dat de adverteur zelf hier zijn eigen handel dient te promoten. Immers, hij of zij wil iets verkopen of zoekt juist iets. Hoe duidelijker de advertentie is, des te meer succes hij zal hebben.

Voor jullie is het natuurlijk ook extra werkdruk, dus misschien is het een idee om naar andere 'oplossingen' te zoeken, zoals het tonen van een pop-up met de regels, die verplicht doorgelezen moet worden voordat hij wordt weggeklikt.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 sep, 2014 21:48 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Een popup gaat niet werken, denk eens aan alle licence agreements van allerhande software die ook slechts door een enkeling doorgelezen wordt.
Misschien vergezocht, maar desondanks zal het waarschijnlijk geen zoden aan de dijk zetten...
En daarbij komt, zoals Arjen ook al aangaf, de template is eigenlijk niet optioneel.
Citaat:
Dan kun je je gaan afvragen of dat de verantwoordelijkheid van de mods is om dat te gaan handhaven, of dat de adverteur zelf hier zijn eigen handel dient te promoten. Immers, hij of zij wil iets verkopen of zoekt juist iets. Hoe duidelijker de advertentie is, des te meer succes hij zal hebben.

Helaas is dat in de praktijk anders. Ik heb hier weleens onoverzichtelijke fotoloze lijsten langs zien komen waarbij je je werkelijk afvraagt hoe iemand de moeite zou nemen om die door te lezen...

Maar goed, we blijven werken aan een definitieve oplossing.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 sep, 2014 22:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Ik begrijp het, maar ik vraag me toch af of het jullie taak is om de advertenties een voor een goed te moeten gaan keuren.
De template is er (overigens zou ik dan toch de regels even wat aanpassen, zoday echt duidelijk is dat de template gebruikt MOET worden en dus niet "zoveel mogelijk"...) dus eenieder met gezond verstand deze gebruiken. Doe ik zelf ook als ik een advertentie plaats. Maar ik vraag me ook af, of je het echt zo strikt verplicht moet willen stellen. Als een advertentie met een iets andere lay-out toch voldoende duidelijk is, is het doel ook bereikt, toch?
en een onoverzichtelijke advertentie bereikt niet het gewenste doel. Eigen schuld dan toch?

Naar mijn mening maken jullie het nu alleen jezelf erg lastig met het 'opdringen' van regels om de regels...

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 sep, 2014 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Oplossen via PB dit eindeloze verhaal lijkt me mod's...

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement