Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 7:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2007 2:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Grendel schreef:
Citaat:
dan kunnen we die daar toch voor gebruiken


ik had zelf zitten denken aan een format voor de bcc dat een beetje ligt tussen de groepsprojecten en de bcc...
ipv allemaal hetzelfde apparaat bouwen allemaal in hetzelfde thema bouwen (het idee voor een onderwerp-gerichte bcc dat ik eerder al noemde)

maar goed mensen (en deze vraag is voornamelijk voor de mensen die dit lezen en nog nooit hebben meegedaan aan een bcc), wat zou JOU motiveren om mee te doen aan een bcc?


Ik heb altijd mee gedaan aaan de BCC`s :oops:

Maar meer gespitst op een onderwerp werkt beter denk ik dan wat we nu aan het doen zijn.

Waarschijnlijk niets mis mee maar ik kan me niet inzetten voor deze BCC om iets te bouwen omdat hij veels te uitlopend is met onderwerpen die er gebouw worden.

Dus beter zoals Grendel het al aangaf, gewoon bij een onderwerp houden, beter tien bouwers die ervoor gaan dan dertig di e zeggen bekijkt het maar met je Zoo.. uhhhhh BCC waar ik me nu ook schuldig aan maak :oops:

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2007 9:10 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Grendel schreef:
maar goed mensen (en deze vraag is voornamelijk voor de mensen die dit lezen en nog nooit hebben meegedaan aan een bcc), wat zou JOU motiveren om mee te doen aan een bcc?


Nou daar zou ik ook graag een antwoord op lezen.

Ik las op een vorige pagina dat een prijs misschien een motivatie is om mee te doen aan de BCC. Besef wel, dat er dan iemand bij elke BCC een kadootje moet geven, want die "sponsor" krijgt er niets voor terug. Nee, je moet meedoen aan de BCC omdat je het leuk/interessant/sociaal/kennisverbredend/of wat anders vindt.
"Het gaat niet om de knikkers, maar om het spel" :D :mrgreen:

De huidige BCC was bedoeld om zoveel mogelijk mensen aan te trekken en zich in te zetten voor een simpel wedstrijdje. Dat is redelijk gelukt, maar veel halen de eindstreep niet. Als argument lees ik dan, dat het onderwerp "te divers" is. Jammer, want het is een half jaar geleden een wens geweest van de leden.

Maar goed... achter de schermen worden momenteel vele voorstellen besproken die de toekomstige BCC(s) wat aantrekkelijker zou moeten maken. Daarbij maken we gebruik van de reacties uit dit onderwerp, dus debatteer lekker verder. ;)

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2007 11:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Deathtrap schreef:
"Het gaat niet om de knikkers, maar om het spel" :D :mrgreen:

Arno


Precies en anders moeten ze maar naar een echte wedstrijd gaan kunnen ze een bekertje winnen (mischien) 8)

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2007 13:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Ronald Kok schreef:
Deathtrap schreef:
"Het gaat niet om de knikkers, maar om het spel" :D :mrgreen:

Arno


Precies en anders moeten ze maar naar een echte wedstrijd gaan kunnen ze een bekertje winnen (mischien) 8)

Ron


Nou zeg..een beetje commercieler denken mag ook wel.. :roll:

Als er een BCC zou zijn waarbij bijv. iedereen iets met hetzelfde kitje van 1 merk zou moeten doen, kan je daar best wat tegenover zetten...die producent heeft met zo'n BCC wel weer 30 kitjes verkocht! :!:

Nu haakt iedereen af...waarom is die minibouw toch zo succesvol? prijsje wellicht :lol:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2007 14:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 13 aug, 2006 20:05 pm
Berichten: 1644
Woonplaats: St niklaas
david schreef
Citaat:
waarom is die minibouw toch zo succesvol? prijsje wellicht


Dat zou kunnen,ik had me er eerst ook voor ingeschreven maar heb dan toch besloten om er niet aan mee te doe.
De rede was simpel de vrees dat ik het niet ging af krijgen en men vrees was gegrond.
Ik ben nog aan het wachten op onderdelen

Als je aan zo een bouw meedoet is dat niet voor de prijs maar voor het plezier dat je er zelf aan beleeft.

En als er dan weinig reaktie komt op je onderwerp is dat jammer
het hangt er gewoon vanaf wat je bouwt kijk maar eens op andere forumdelen hier


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2007 14:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
Citaat:
Nou zeg..een beetje commercieler denken mag ook wel..


vind ik eigenlijk niet (daar over meer iets verder naar onderen :wink:), en buiten dat, wie gaat die prijzen dan betalen?

want...

Citaat:
Als er een BCC zou zijn waarbij bijv. iedereen iets met hetzelfde kitje van 1 merk zou moeten doen, kan je daar best wat tegenover zetten...die producent heeft met zo'n BCC wel weer 30 kitjes verkocht!


dat gaat niet helemaal op. je koopt je kit namelijk niet van de producent, je kit komt uit de winkel. de producent heeft z'n kitjes aan verschillende winkeliers verkocht en heeft z'n geld al binnen. een bcc is dus niet extra winstgevend voor een producent.

je kunt natuurlijk proberen om een sponsor te krijgen, maar een sponsor sponsort meestal om naamsbekendheid en/of publiciteit te krijgen.
niet lullig bedoeld maar ik denk dat een relatief kleine community zoals de onze (ik zeg relatief he..) niet heel interessant is om tijd en geld in te stoppen voor een sponsor. plus daarbij, stel dat je een revell benadert (god forbid!) om te sponsoren, wat is dan voor hun de winst? iedereen hier kent revell echt wel en hun omzet zal toch echt niet stijgen door hier te sponsoren.

ik gok dus zo dat producenten afvallen als sponsor.
je zou natuurlijk winkels kunnen benaderen, maar dan moet je een winkel zien te vinden die, net als een producent, winst kan halen uit sponsoring.
ik kan me vergissen maar volgens mij koopt het gros van de bouwers hier zijn dozen bij een handjevol winkels die de omzet dus toch al hebben.

daarnaast zul je misschine een een- of tweemalige sponsoring misschien nog wel voor elkaar krijgen, maar what if de bcc wel regelmatiger zal worden gedaan en als er voor wordt gekozen om onderwerp-gerichte bccs te gaan doen?
je hebt het dan over meer dan 1 of 2 kitjes per jaar en gezien marges vraag ik me af of sponsors het zien zitten om zoveel geld voor langere tijd in sponsoring te stoppen terwijl er een groot risico voor de sponsor is dat er weinig tot geen extra winst voor ze te behalen is.
je loopt daarnaast natuurlijk ook nog eens het risico dat na 1 of 2 bccs een sponsor zich terugtrekt. kun je vervolgens niet een nieuwe sponsor vinden dan sterft de bcc dus een stille dood omdat er geen prijzen meer te vergeven zijn.

kijk, ik kan natuurlijk niet spreken voor de heren modelbouwwinkeleigenaren (m/v) maar ik kan me dus indenken dat er niet zo heel veel animo voor sponsoring zou zijn...

daarnaast denk ik ook niet dat de bcc een prijs zou moeten hebben want dit streeft de doelstelling van de bcc voorbij. aan een bcc doe je niet zozeer mee om een prijs te winnen maar om anderen de kans te geven wat op te kunnen pikken wat technieken en mogelijkheden betreft.

bcc is een COMMUNITY activiteit, iets waar je aan mee doet voor de community.

Citaat:
Nu haakt iedereen af...waarom is die minibouw toch zo succesvol? prijsje wellicht


ondanks dat dat wellicht een factor is in het succes van de minibouw van jochem denk ik niet dat dat de hoofdmotivator is. de minibouw heeft dan wel een prijs, maar het krijgen van die prijs is niet afhankelijk van het eindresultaat (jochem heeft een 2-jarig neefje dat de trekking gaat doen). Toch zie je dat de deelnemers niet zo snel mogelijk een kitje in elkaar proppen om maar met de loting mee te kunnen doen.
Als het puur voor de prijs zou zijn geweest dan had je hoogstwaarschijnlijk een hele rit "afgeraffelde" modellen gezien.

de reden dat de minibouw veel beter draait is volgens mij veel meer te wijten aan naastliggende factoren; vindbaarheid, het hoge aantal vaste bezoekers van het vliegtuigforum, naamsbekendheid en het feit dat het project loopt binnen een gerelateerd subforum.

maar da's dan wat IK denk natuurlijk :wink:

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2007 18:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Prijs, wat is een prijs precies? Ik vind het behalen van eeuwige roem toch ook een zeer aangename prijs. Ik denk niet dat de BCC zijn doel voorbij moet schieten door met materiele prijzen in de weer te gaan. Tuurlijk, het is leuk, maar niet hoofdreden nummer 1 om mee te doen.

Belankrijker is dat brouwers een nieuwe discipline kunnen uitproberen, en de brouwers die op dit gebied meer ervaren zijn kunnen tips e.d. geven. Ik denk dat, door dit brede onderwerp, iedereen eigenlijk toch naar zijn eigen discipline gaat. Terwijl het eigenlijk juist leuker is om met een dergelijke BCC iets totaal nieuws te proberen.

En zolang alle concurrenten elkaar helpen met allerhande tips is het gewoon een gezellige ontspannen wedstrijdsfeertje, waarbij je juist niet zo hard aan het woord 'wedstrijd' moet trekken.

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2007 19:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Hmmm..daar zit wat in. Het was dan ook maar een overdenking.

In ieder geval moet een een Nieuwe BCC:

1) Een nieuwe naam krijgen
2) Naamsbekendheid hebben
3) Community gericht zijn
4) Van langere duur zijn
5) Betere thema's hebben..

als ik het zo goed begrijp.. :roll:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2007 20:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ik weet niet. Zo links en rechts is er eea geroepen. Of we daar meteen conclusies uit moeten trekken? Zo vind ik dat de BCC bepaald niet nóg langer moet gaan duren. Ik zou eerder zeggen korter, maar da's weer mijn mening.

Wat ik iig bedenkelijk vind is dat er weer volop gepost wordt op deze BCC, alleen gaat het niet over de modellen :roll:

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2007 20:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 aug, 2006 18:48 pm
Berichten: 802
Woonplaats: Hoofddorp, Holland
Het is maar een ideetje :roll:

Voor elke keer dat er een nieuwe BCC, laat je een paar members overleggen wat zij willen ( wel van elk soort modelbouw natuurlijk ) als die dan een plannetje hebben, kan iedereen er over mee beslissen.

Ideetje of niet? Ik wil het graag weten!

_________________
Afbeelding
I have harnessed the cosmic rays and caused them to operate a motive device - Nikola Tesla


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement