Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2007 21:46 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Allemaal leuke en aardig gesproken en ik snap het ook allemaal wel!
Maar naar mijn mening zijn er een aantal mensen die zichzelf opgeven voor de BCC, een maand of 1½ niets posten dan 1x wel en weer niets van zich laten horen, en dan schrijven ze een maand voor het sluiten dat ze te weinig tijd hadden.

Jullie hoeven mij absoluut geen excuus te geven.
Aangezien ikzelf geen snelle brouwer ben heb ik zeer bewust geprobeert mijn Porsche voor de einddatum klaar te krijgen. Normaal was mij dit waarschijnlijk niet gelukt, maar dan had ik mij dus ook niet opgegeven.

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2007 0:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 nov, 2005 1:23 am
Berichten: 267
Woonplaats: eijsden
The Wasp schreef:
Nog even een opmerking:

Als ik het "ik vrees" topic zo lees, moeten we de tijd misschien verlengen voor de BCC. Dan misschien toch maar een jaar en dan laten eindigen voor de brouwersdag, zodat de modellen dan ook mee kunnen b.v.
Misschien kan deze dan nog verlengd worden tot augustus, zodat er meer modellen af komen en we dan in augustus van jaar tot jaar kunnen werken. Ideetje?
Ik denk dat het bijdraagt aan een beter BCC-gebeuren en dat er wat meer druk wegvalt voor een aantal van ons. We kunnen dan rustig aan meer projecten tegelijk werken en voor de drukke jongens en meisjes onder ons jeukt de dead-line dan ook wat minder. Misschien komt het door een verlenging ook de algehele kwaliteit nog ten goede...

Wilko
(die het eerste bericht schreef aan de hand van de feiten en daar nog steeds achter staat, maar met dit bericht aangeeft, dat er misschien iets aan te doen is...)



je hebt het hier wel over een jaar de tijd dat kan best maar de mensen die 1 afhebben willen misschien er dan nog een brouwen voor de bcc dus misschien een ideetje om te zegge dat je met meer modelen mag mee doen maaar dan moet de vorige wel af zijn :P . en ik vind het ook jammer dat mensen stoppen omdat ze geen tijd hebben of geen zin meer maar dat moet die gene zich eigenlijk van te voren bedenken voordat hij hier aan mee doet, of een planning maken van wat wanneer af moet.


etienne

_________________
porsche: auto's met passie. de meest rustgevende hobby


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2007 1:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
persoonlijk denk ik dat de bcc een leuk idee is maar dat de opzet wat aangepast zou moeten worden. ik heb dan ook inmiddels al een pb richting mods gedaan met een paar -hopenlijk- bruikbare suggesties om dingen wat prettiger te maken.
wat ik jammer vind is dat dit een beetje een "klaagtopic" is en hoewel ik erics frustratie (en natuurlijk ook die van anderen) prima begrijp, vraag ik me af of het niet handiger is om ons wat meer te richten op het bedenken van mogelijkheden om de bcc wat interessanter en leuker te maken.
We zijn hier met een behoorlijk aantal mensen die actief het forum gebruiken dus ik kan me haast niet voorstellen dat er geen mensen zijn met ideen over hoe volgens hen een bcc zou moeten worden opgezet en lopen.

mijn suggestie is dan ook om dit topic (of desnoods een nieuw topic) te gebruiken om aan te geven wat je denkt dat veranderd zou moeten worden omtrant de BCCs

ps: ik wil absoluut niet moderatortje hier gaan spelen door met dit voorstel te komen, in tegendeel, ik heb het al druk zat met andere dingen :wink:, maar ik zou het erg jammer vinden als het hele bcc verhaal uiteindelijk een "stille dood zou sterven" door een gebrek aan aandacht en motivatie van deelnemers.

mochten de mods vinden dat ik me met deze post buiten mijn boekje begeef, tik me dan gerust op m'n vingers en ik zal vervolgens verder mijn grote mond houden :wink:

just my €0,02

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2007 8:58 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Eric schreef:
Allemaal leuke en aardig gesproken en ik snap het ook allemaal wel!
Maar naar mijn mening zijn er een aantal mensen die zichzelf opgeven voor de BCC, een maand of 1½ niets posten dan 1x wel en weer niets van zich laten horen, en dan schrijven ze een maand voor het sluiten dat ze te weinig tijd hadden.

Juist deze manier van werken heeft de moderators aan het denken gezet en we hebben zo goed als mogelijk geprobeerd het te voorkomen.
ZOals we eigenlijk al wisten, is het niet gelukt en is het aantal afhakers erg groot.

@Grendel, ik heb je PB voorgelegd aan de rest van de moderators en het wordt gebruikt om tot een nieuwe BCC opzet te komen. Verder mag er hier zeker over verder gedacht worden. En dan hebben we het dus over de manier waarop de BCC wordt gehouden.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2007 12:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
alvast als eerste ideetje:

de bcc is tot nu toe een overkoepelende activiteit. het is natuurlijk ook een mogelijkheid om ernaast losse, onderwerp-gerichte (vliegtuigen, auto's, etc) te doen waar een maand of 2 tijd steeds voor staat. beetje vergelijkbaar met wat er nu aan het lopen is met het minibouw project in "vliegtuigen"

de huidige "grote" bcc is voornamelijk thema-gericht. mijn voorkeur zou gaan naar een techniek-gerichte bcc.

voorbeeldje?

"ik zie, ik zie wat jij niet ziet" (alles wat camouflage heeft)
"als d'r maar modder op zit" (lijkt me duidelijk)
etc...


ik kan nog wel wat ideetjes op de tafel gooien, maar laten jullie ook maar eens wat horen :wink:

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2007 13:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
De gedachte begint me te bekruipen dat hoe ruimer een BCC is, hoe minder de bindende werking is die er vanuit gaat. Vind ik op zichzelf niet echt een leuke gedacht, maar is niet anders...

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2007 13:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
vandaar ook mijn idee om naast een grote overkoepelende bcc waar iedere discipline in mee kan doen een aantal onderwerp-gerichte bccs te doen. het gros van de bouwers blijft bij voorkeur toch het liefst bij zijn eigen onderwerp dus een autobcc zal meer autobouwers trekken en een vliegtuigbcc vliegtuigbouwers.
voor mensen die toch eens bezig willen met een ander onderwerp zou je de overkoepelende bcc kunnen gebruiken.

(wil natuurlijk niet zeggen dat autobouwers niet mee zouden kunnen doen in een vliegtuigbcc en andersom :wink:)

de overkoepelende bcc zou je dan dus kunnen doen met een ruim thema zoals nu het geval is en waar iedere discipline in zou passen, de onderwerp-gerichte bcc onderwerp-specifiek (voor autobouwers bijvoorbeeld "rally", voor flyboys "minimaal 2 motoren, periode ww2", voor militaire voertuigen "bergingsvoertuigen", etc)

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2007 13:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Ik vind de combi van BCC per dicipline en een overkoepelende BCC een goed idee. Daarnaast is het wellicht leuk om de techniek als BCC-aspect wat meer de nadruk te geven, zoals Grendel zegt.

Ik denk dan ook bv aan de volgende BCC's:

Alles op drijvers
De beste CRASH
Atlantikwal
Ruim je rommel op (berging)

Wellicht zijn er nog meer van dit soort ideeen :roll:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2007 14:40 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Let op... we zijn niet opzoek naar ideeen voor een BCC. We willen weten hoe we de BCC aantrekkelijker kunnen maken en hoe we mensen kunnen motiveren om (zo vaak als mogelijk) hun project af te ronden.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2007 14:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 maart, 2006 13:08 pm
Berichten: 4604
Woonplaats: Fryslân
Ik ben ook van mening om de BCC per hoofdcategorie te laten plaatsvinden, en eventueel een overkoepelende BCC van een jaar ernaast

je zit met een forum waar de interesses erg ver uit elkaar liggen, en dat kun je vrijwel zo maken dat een ieder er aan wil beginnen.

_________________
[url=http://firerods.com/phpbb3/index.php]Firerods Forum[/url]
Klik op onderstaand plaatje om naar mijn website te gaan.
[url=http://www.firerods.com][img]http://www.firerods.com/firerodsbanner2.jpg[/img][/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement