Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 jan, 2007 17:45 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Dit is de laatste keer dat ik aan de BCC meedoe, dat is iets wat ik zeker weet! Ten eerste is er een groot gebrek aan belangstelling wat mij vies tegenviel, verder zijn er een aantal mensen die tig modellen bouwen in een half jaar maar het project in de BCC niet klaar krijgen.
Dit terwijl van tevoren aangegeven is dat het de bedoeling was dat de projecten afgerond zouden worden. Nu kan iedereen dat wel eens tegenvallen en dit gebeurd mij ook wel eens maar op dit moment geeft de en na de andere brouwer het op. Allemaal mensen die voor de BCC dus te veel hooi op hun vork nemen!

Ik zat me hier dus gruwelijk aan te ergeren en moest dit dus even kwijt!

Greetz, Eric. :evil:

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2007 0:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
Ik kan je frustraties enigzins best wel begrijpen. Het is jammer als je je best doet op een model, je zet het op een site en je krijgt geen tot bijna geen respons. Dat heb ik zelf soms ook.

Maar als je het ziet als een gewoon project waar je lekker mee bezig bent, dan kan het ook wel eens tegenzitten. Zo heb ik zelf een project dat ik mede door deze BCC opzij heb gezet, en daardoor een afronding van medio 2008 heeft gekregen. De tijd die ik daar in had willen steken heb ikos in de BCC gestoken maar dat zat zo vaak tegen dat ik het waaschijnlijk niet ga redden. maar ik doe me best om hem zo goed en zo kwaad als het kan af te krijgen. Ik doe me best maar ga niks beloven

maar jij heb de jouwe in ieder geval zeer zeker op een prachtige manier afgerond. Proficiat,

frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2007 11:46 am 
Dat je je hier aan ergert, kan ik me best wel voorstellen.
Je moet echter wel een aantal punten in je achterhoofd houden naar mijn mening. N.l.:

- De einddatum is niet bedoelt om modellen die om wat voor reden dan ook niet af komen maar af te gaan raffelen. Dan kun je beter de BCC voor gezien houden en je model later mooi afronden.
- In wat voor wedstrijden dan ook vallen nu éénmaal deelnemers uit voor de finishvlag valt.
- Als iemand geen zin meer heeft om wat voor reden dan ook in het project, dan moet het geen moeten worden. het blijft wel een hobby en geen baan.
- We hebben het nu in iedere BCC gezien, dus het is gewoon een feit dat het zo loopt naar mate de BCC vordert. Jammer, maar helaas.

Deelnemen is ook geen must en voor de volgende BCC zal een ieder voor zichzelf moeten bepalen of hij of zij met deze feiten kan leven.

Bekijk het positief! Des te minder deelnemers die de eindstreep halen, des te meer kans om te winnen! :P

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2007 13:05 pm 
Nog even een opmerking:

Als ik het "ik vrees" topic zo lees, moeten we de tijd misschien verlengen voor de BCC. Dan misschien toch maar een jaar en dan laten eindigen voor de brouwersdag, zodat de modellen dan ook mee kunnen b.v.
Misschien kan deze dan nog verlengd worden tot augustus, zodat er meer modellen af komen en we dan in augustus van jaar tot jaar kunnen werken. Ideetje?
Ik denk dat het bijdraagt aan een beter BCC-gebeuren en dat er wat meer druk wegvalt voor een aantal van ons. We kunnen dan rustig aan meer projecten tegelijk werken en voor de drukke jongens en meisjes onder ons jeukt de dead-line dan ook wat minder. Misschien komt het door een verlenging ook de algehele kwaliteit nog ten goede...

Wilko
(die het eerste bericht schreef aan de hand van de feiten en daar nog steeds achter staat, maar met dit bericht aangeeft, dat er misschien iets aan te doen is...)


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2007 13:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 maart, 2006 13:08 pm
Berichten: 4604
Woonplaats: Fryslân
ik kan het best wel eens zijn met de BCC, ik val zelf in de doelgroep die hij bedoelt.

Ik heb er al 2x aan meegedaan en 2x voortijdig meegestopt. de reden is alleen doodsimpel, ik probeer aan een BCC mee te doen, en andere interessegebieden op te zoeken. Waar de vorige militair was, en voor deze heb ik een airliner gekozen, het blijkt dat dit categorien zijn, die mij niet echt kunnen motiveren ( met natuurlijk alle respect voor diegene die deze juist wel leuk vinden :wink: )

En dat is jammer, maar dan kun je beter voortijdig mee stoppen, en later die projecten in alle rust verder bouwen dan die kits afraffelen en zo die kits om zeep helpt.

Daarnaast denk ik dat die 5 maand genoeg zijn, als het een jaar is krijg je precies hetzelfde effect, men begint alleen veel later, want men heeft alle tijd nog.

Maar ik erger me er meestal niet aan, tenminste niet aan diegene die met een BCC een andere tak proberen, dat respecteer ik juist.
Want als men een perfect item neerzet in een BCC waar men altijd mee werkt, of een redelijk model neerzet in een BCC van een categorie die men nog nooit heeft gedaan, vind ik dit laatste toch het beste.

_________________
[url=http://firerods.com/phpbb3/index.php]Firerods Forum[/url]
Klik op onderstaand plaatje om naar mijn website te gaan.
[url=http://www.firerods.com][img]http://www.firerods.com/firerodsbanner2.jpg[/img][/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2007 14:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
Een jaar per BCC zou inderdaad een optie zijn. Ik heb me met mijn deelname ook verkeken op het werk wat er in ging zitten. Dat is een stuk meer geworden dan ik had gedacht. Maar zoals gezegd blijft het een wedstrijd en daar horen nou eenmaal afvallers bij. Ik vind het jammer maar zo is het.

En de aandacht die je verwacht heb je ook niet altijd bij je "gewone" modellen. Dus dat lijkt me persoonlijk niet echt een reden om af te haken, maar ook dat is een persoonijke kwestie.

frank (die waarschijnlijk wel weer mee gaat doen, ook al gaat het deze keer helaas niet worden wat ik gehoopt had.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2007 15:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Ik voel me nu natuurlijk ook aangesproken, omdat ook ik mijn project waarschijnlijk ook niet op tijd af krijg.
Ik begrijp de ergernis, een BCC die over de twintig deelnemers heeft aan het begin en eindigt met krap tien deelnemers, is natuurlijk niet leuk.

Wilko's suggestie om de BCC te verlengen is op zich een goeie, maar voor de mensen die hun model wél op tijd af krijgen is het niet leuk.
Ik heb besloten om gewoon te stoppen met mijn model. De inspiratie is er op dit moment een beetje uit en het gaat ook niet helemaal naar mijn wil. Met die deadline erbij kan ik er gewoon niet ontspannen aan werken, dus lijkt het mij het beste om hem gewoon even weg te zetten. Ik maak hem nog wel een keer af, dat wel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2007 18:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Erik heeft gelijk. Een van de insteken van de BCC is ook om brouwers een iets anders in hun handen te laten hebben. Wanneer er geen BCC zou zijn had ik nu nog steeds geen auto en tank in elkaar gestoken. Okee, ik ben niet 'omgeslagen' en plak nog steeds vliegtuigjes in elkaar. Maar als ik zeg dat ik het niet leuk vond om eens iets anders te doen dan ben ik aan het liegen.

En sommige mensen die vinden iets anders bouwen niet leuk, maar blijven liever in hun eigen straatje. En tjah, dan kan je het die mensen moeilijk kwalijk nemen dat ze ermee stoppen omdat het gewoon niet hun ding is. Ze hebben het dan in ieder geval geprobeerd en dat verdiend eigenlijk al respect.

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2007 20:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Ik vind niet dat de huidige bcc verlengd moet worden, spreek dan maar af voor de volgende keer dat er een langere brouwtijd is.

Toen ik met deze bcc meedeed vond ik het verstandig om met een simpel model mee te doen. Naar mate ik meer tijd had kon ik het model meer detailleren en zo ben ik ook te werk gegaan. Dit heeft mij geen windeieren gelegd en ik zit nu nog over een dio'tje te denken.

Ik heb mij in het begin dan ook erg verbaasd over de hoge inzetten van sommige medebrouwers, hetgeen ik van harte toejuich, maar wel bij denk: als dat maar goed gaat. Uiteindelijk is gebleken dat bepaalde ideeen ook te hoog gegrepen waren en vervolgens de brouw niet meer werd gecontinueerd. Dat vind ik wel jammer. Daarnaast vind ik het wel goed dat je voor jezelf altijd nieuwe uitdagingen zoekt, ook als je al 5 andere projecten heb lopen.

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2007 21:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ok moet eerlijk toegeven dat ik ook enigszins teleurgesteld ben in het uiteindelijke resultaat van deze BCC. Juist deze BCC bracht volgens mij als aardigheid met zich mee dat je er aan mee kon doen, maar behoorlijk binnen je eigen interesse gebied kon blijven.

Je kan mensen nergens toe verplichten natuurlijk en een mens moet zich vooral niet onder druk gezet voelen om een model af te krijgen. Maar een beetje planning in deze kan een hoop goed doen. Ik vind gezamenlijke projecten altijd bijzonder leuk. Doe nu mee aan een "groupbuild" op het OnofficialAirfixForum, iedereen bouwt daar een kit van FROG en daarna aan een groots project vbw ww1. Oh ja, ben ook nog (hard) bezigbij de Minibouw. Dit laatste is overigens wél zeer succesvol. Hoe komt dat toch?

groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement