Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 17 apr, 2024 1:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 nov, 2006 13:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2004 20:18 pm
Berichten: 452
Woonplaats: Deventer, NL
Nee, tijdens de IPMS zat ik met familie in een hutje op de hei in het zuiden des Lands. Wel jammer, maar je moet het spook ook niet te veel tarten ;)

Het schiet al wel op met de Bristol. Dat wordt een rustige kerst...
Succes

_________________
www.gtmodelcars.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 nov, 2006 23:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2004 20:18 pm
Berichten: 452
Woonplaats: Deventer, NL
Zo, van de week zijn de eerste echte brouwstappen genomen:

Afbeelding
De onderdelen de cockpit gaan voorstellen. Niet op de foto, vier photo-ecthed onderdelen en 2 decals.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De brandstof-inlaten worden voorzien van photo-etched onderdelen. Daarvoor heb ik met een mesje de grove delen (ring en bouten) verwijderd. Foto 1, ervoor. Foto 2, erna. Daarna met een schuurpapiertje het nog iets gladder gemaakt.
Het flash aan het metaal is met het blote oog niet al te best te zijn, maar de foto blaast hem een factor 5 (of zoiets) op, het raster is 1 bij 1 cm.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De bodemplaat bestaat uit 2 delen en ik vind het mooier als die ook echt uit een deel zou bestaan, dus die is er alvast aan verlijmd. Ook de wishbones aan de achterkant zijn alvast aangebracht. Dit is (volgens mij) een Tamiya-methode, dat zag ik ook bij de Mazda 787b en de Sauber C9. Ook hier vind ik het mooier als de diffuser glad is, dus deze zijn alvast verlijmd. Daarna putty erop gesmeerd en een nachtje laten uitharden. Daarna met een mesje grove delen verwijderd en opgeschuurd met korrel 240, 800 en 1200. Deze kan van de week in de primer.

PS. rechtsachter de diffuser een benzine-inlaat die bijna af is. ;)

Afbeelding
Ik heb deze tip het op dit forum gelezen, maar ik kon hem zo snel niet meer vinden. En ik wilde hem jullie niet onthouden. Twee grote delen had ik al uit de sprue gehaald en ontdaan van de ondertollige plastic resten, maar moet nog wel gespoten worden. Daarvoor heb ik twee lange stukken rest-plastic gebruikt en in een vlammetje gehouden. Nog voor ze konden stollen heb ik ze op een plek gedrukt die je in het model niet meer terug ziet. Een stevige verbinding die solide genoeg is om te gebruiken met het spuit- en schilderwerk, maar die ook zo weer te verwijderen is.

_________________
www.gtmodelcars.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 nov, 2006 0:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
trucje van Arno als ik het goed heb..
't Le Mans virus heeft bij mij inmiddels toegeslagen.. ik heb deze inmiddels ook besteld.. MET PE.. mijn eerste PE setje.. ik kijk over je schouders verder mee om te zien hoe je hier een mooie wagen neerzet, en wat mij allemaal te wachten staat.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 nov, 2006 9:18 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Nou het is niet mijn truc, maar ik gebruik hem wel ;)

Hoe is het gesteld met je bodemplaat? Is die wel mooi recht? Ik denk even terug aan mijn Porsche GT1. Dat was net een half-pipe zo krom.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 nov, 2006 22:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2004 20:18 pm
Berichten: 452
Woonplaats: Deventer, NL
De bodemplaat is nog aardig recht. Ook na schuren, waar toch best wat kracht wordt gebruikt.

De twee gaatjes aan de onderkant heb ik ook nog dichtgeplamuurd. Aan de binnenkant zijn dit de gaatjes waar de cockpit in rust, maar dat komt wel goed.

_________________
www.gtmodelcars.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement