Zo, van de week zijn de eerste echte brouwstappen genomen:
De onderdelen de cockpit gaan voorstellen. Niet op de foto, vier photo-ecthed onderdelen en 2 decals.
De brandstof-inlaten worden voorzien van photo-etched onderdelen. Daarvoor heb ik met een mesje de grove delen (ring en bouten) verwijderd. Foto 1, ervoor. Foto 2, erna. Daarna met een schuurpapiertje het nog iets gladder gemaakt.
Het flash aan het metaal is met het blote oog niet al te best te zijn, maar de foto blaast hem een factor 5 (of zoiets) op, het raster is 1 bij 1 cm.
De bodemplaat bestaat uit 2 delen en ik vind het mooier als die ook echt uit een deel zou bestaan, dus die is er alvast aan verlijmd. Ook de wishbones aan de achterkant zijn alvast aangebracht. Dit is (volgens mij) een Tamiya-methode, dat zag ik ook bij de Mazda 787b en de Sauber C9. Ook hier vind ik het mooier als de diffuser glad is, dus deze zijn alvast verlijmd. Daarna putty erop gesmeerd en een nachtje laten uitharden. Daarna met een mesje grove delen verwijderd en opgeschuurd met korrel 240, 800 en 1200. Deze kan van de week in de primer.
PS. rechtsachter de diffuser een benzine-inlaat die bijna af is.
Ik heb deze tip het op dit forum gelezen, maar ik kon hem zo snel niet meer vinden. En ik wilde hem jullie niet onthouden. Twee grote delen had ik al uit de sprue gehaald en ontdaan van de ondertollige plastic resten, maar moet nog wel gespoten worden. Daarvoor heb ik twee lange stukken rest-plastic gebruikt en in een vlammetje gehouden. Nog voor ze konden stollen heb ik ze op een plek gedrukt die je in het model niet meer terug ziet. Een stevige verbinding die solide genoeg is om te gebruiken met het spuit- en schilderwerk, maar die ook zo weer te verwijderen is.