Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 nov, 2006 20:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 aug, 2006 18:48 pm
Berichten: 802
Woonplaats: Hoofddorp, Holland
Waar een computer al niet goed voor is...

_________________
Afbeelding
I have harnessed the cosmic rays and caused them to operate a motive device - Nikola Tesla


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 nov, 2006 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Antonov 22 schreef:
Waar een computer al niet goed voor is...


Afbeelding

Hiervoor... ik heb net de eerste Decals dus geplaatst.. en ik moet zeggen.. die Sheets uit de Shop zijn Goud waard...

alleen de "Sandeman" Logo's zijn nog even lastig.. ik had ze vanwege de band met witte lettertjes "Sandeman" over de "Cape van Zorro" op wit decalsheet geprint, maar de rand van de hoed krijg je op die manier bijna niet uitgesneden, en 't vouwt te makkelijk om, dus doe ik ze op transparant, en dan gaat er later een op wit geprinte band "Sandeman" overheen.. zo moet het lukken..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 nov, 2006 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Deze heb je dus gewoon op decalsheet uit Hanjo's shop geprint? Ik heb namelijk ook nog twee vellen liggen die ik op de Brouwersdag heb gekocht.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 nov, 2006 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Yep.. op de Witte Decalsheet, instelling van mijn HP 920 C printer : Fotopapier,
kwartiertje laten drogen, en dan een paar laagjes blanke lak erover ( tamiya clear uit een spuitbusje.. weer even een uurtje laten liggen, en Plakken maar.. ehh.. even wachten.. eerst even snijden..

ik heb eerst rond de Decal gesneden, daarna de Decal uit het vel gesneden, en vanaf de snijlijn rond de decal op een paar plaatsen naar de rand van het stukje sheet gesneden ( ik snij alleen door de decal, niet door het backing-papier ) als je de decal dan even in het water doopt, kun je de stukjes die je niet nodig hebt, zo van het papier afschuiven, dan heb je alleen je decal nog op het papiertje liggen.. nog even een duik in het bakje water, en je fietst em zo op je model..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 nov, 2006 11:08 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ja dat is mooi spul, dat decal papier.
En het siert je model al aardig!

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2006 18:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Kerst vakantie!!... dus weer even tijd om aan de Porsche te klooien..

't grootste minpunt van de kit ( en vele kant en klare modellen ) de Wielophanging... 't lijkt nergens naar, dus!.. Zelf Wishbones maken..
Afbeelding
Hier liggen messing onderdeeltjes klaar op de vuurvaste soldeerplaat, gefixeerd door spelden..

Een poosje klooien later... 4 wishbones!.. de Uprights van de kit zijn aangepast.. de naaf tussen upright is ingekort zodat de Upright IN het wiel valt inplaats van ernaast.
Afbeelding
Op deze manier krijg ik dus eindelijk de ruimte voor een paar mooie wishbones..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2006 18:57 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
We zouden jouw aandeel in de BCC bijna zijn vergeten ;) maar dit is wel weer een mooie update. Die wishbones zien er goed uit. Kun je ze straks nog wel zien, als alles in elkaar zit?

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2006 20:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
ja, wel iets... de bodemplaat zal; gedeeltelijkworden geamputeerd.. die loopt van oorsprong door tot waar de fusees ( uprights) zitten... , 't viel me op dat zelfs de Die-casts van Auto-Art, niet de eerste de beste op dit gebied er helemaal naastzit met zijn ophanging..

ik ga het buizenframe voor in de auto gedeeltelijk reproduceren., en daar komen de wishbones in te hangen...

( mocht je fouten in deze teskt ontdekken, ik heb ned een paar glzaen Kaapse hof op... Hips!.. :) )

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 dec, 2006 13:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Ondanks dat iedereen momenteel aan de kalkoen zit, ben ik lekker aan het brouwen.. een Corona Brasil ( roken schaadt de gezondheid ) in de linkermondhoek.. camera in de aanslag..

vanmorgen een aanval van de microbe "Ronaldus-Kokkus" beter bekend als het Hak-en-zaag-virus.. de bodemplaat moest eraan geloven.. 't linkerdeel is uitgezaagd( 't rechter inmiddels ook) en hier is goed te zien wat eruitgehakt diende te worden om ruimte te maken voor de wishbones van de voorwielophanging..
Afbeelding

Ook de Uprights ( Fusees ) ontkwamen niet aan de hak-aanval, de dikke pennen voor het draaien zijn vakkundig chirurgisch verwijderd, en op die plaats zijn messing buisjes ingeperst., tevens is de naaf aan de binnenzijde aanmerkelijk ingekort.. goed is te zien hoe de stuurpennen aan de linker Fusee nog Buiten het wiel liggen, terwijl de rechter er helemaal invallen.. zie 't uitstekende deel van de naaf, dat is de afstand die de Fusee naar binnen is geschoven.. ongeveer een millimeter of 5...
Afbeelding

En middels een Dryfitje zien we nu hoe dat veranderd... 't ziet er al veel meer uit als een echte voorwielophanging.. ( ik heb de onderste wishbone nog iets aan moeten passen.. de lagering van de Fusee is iets naar binnen gekanteld, en de wishbone staat een iets naar beneden, omdat ik anders de hele voorkant eraf zou moeten zagen, en een hele nieuwe front-sectie zou moeten bouwen.. mijn brouwershart zegt "DOEN" , maar dan wordt het a: te veel werk, omdat ik niet voldoende referentiemateriaal heb, en b" te zwak omdat de body van metaal is..
Afbeelding

[dream]als ik ooit nog eens een maat-tekening van het frame kan vinden.. dan ga ik het frame nog eens helemaal scratchen... lijkt me mooi in de vitrine.. een 917 frame op assteuntjes.. blokkie erin.. body ernaast.. [/dream]

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 dec, 2006 13:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Afbeelding

Hmmm de autofocus van mijn cameraatje had 't even mis geloof ik.. maar de foto is duidelijk genoeg.. ik heb het grootste gedeelte van het buizenframe inmiddels klaar.. nu nog de bovenbuizen toevoegen, en de schetsplaat voor de pedalen..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement