Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 25 sep, 2006 0:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Ik had graag een ander model voor de BCC willen bouwen, maar de zaak waar ik geinformeerd heb, geeft geen sjoege.. ze willen blijkbaar niet aan me verdienen, terwijl ik 2 kits wil bestellen, die beiden voor de BCC in aanmerking kwamen..

nu dat niet lijkt te lukken ga ik het anders aanpakken.. ik heb nog liggen: een Revell Metal-kit Porsche 917 (worden ook compleet geleverd als Eagle-models)

ik heb de body al eens "ontlakt" en een witte grondlaag gegeven, meer is er nog niet aan gedaan ( vergeef me het beginnetje )

de bedoeling is om er de Porsche nr.18 van de 24h du Mans van te maken, de Sandeman Porsche 917 van David Piper racing, met aan het stuur David Piper en ( daarom in deze BCC ) Gijs van Lennep.

Afbeelding

Deze kit is amper gedetaileerd, en ik ga GEEN decals bestellen, die ga ik zelf printen.. ik heb het model ook als 1:43 van Brumm al in de kast staan, die kan samen met wat foto's en de Film "Le mans" dienen als Referentie ( mocht iemand nog meer fotomateriaal hebben, laat het me even weten ) verder ga ik het interieur verder detailleren, en een Gat in het dak zagen.. waarom?.. omdat Gijs van Lennep graag reed met een Dakspiegel, er zat dientengevolge een raampje in het dak, om die spiegel te kunnen zien..

( in de Film "Le Mans" is deze auto te zien, het verhaal gaat over de 24h van 1970, en er zijn beelden gebruikt van de echte race ( de start bijvoorbeeld, hier is de auto goed te zien, verderop in de film zien we em wederom, maar dan met WITTE tape rond de koplampen, en ZONDER dakspiegel ( dat is dus een Replica voor de Film ) de echte auto had ZWARTE tape.. en dat spiegeltje op het dak..

de originele auto heeft de race niet uitgereden, een klapband toen David achter het stuur zat.. hopelijk Finish ik deze BCC wat succesvoller...

_________________
Ben je dom ofzo?..


Laatst bijgewerkt door Arie Kabaalstra op wo 21 feb, 2007 22:19 pm, in totaal 8 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep, 2006 2:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
Das best wel een leuk model hoor. En wat mij betreft is dat begin je vergeven. Maar ik zit niet in de organisatie he. Ik wens je hierbij heel veel succes met deze bouw.

frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep, 2006 7:37 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Hee het wordt hier nog druk met Porsches :twisted: Vet cool! Hahaha.
Ik ben geen fan van de 917, maar het is wel een groot stuk historie. Ik heb jouw 917 Gulf wel eens gezien op schaal 1:heel veel. Hopelijk kun je deze grote schaal ook aan ;)
Succes

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep, 2006 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 maart, 2006 17:12 pm
Berichten: 1083
Woonplaats: Striekenburg
Veel succes ermee!

Daniël

_________________
[url=http://imageshack.us][img]http://img244.imageshack.us/img244/8466/swedischpr7.png[/img][/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep, 2006 19:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 11 nov, 2005 10:32 am
Berichten: 3730
Woonplaats: Rijssen
Succes Arie!

_________________
Herintredende modelb(r)ouwer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 okt, 2006 0:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Ik krijg morgen een drukke dag.. de BCC is eindelijk begonnen, ik heb nog een Revell RG 500 in de groep, de Lancia Stratos en de Britten.. heb ik eigenlijk al een project voltooid?.. ohja.. de BCC Biber en de rider.. :)..

Tussen de bedrijven door ( vandaag de hele dag eigenlijk ) ben ik ook nog een 3-assige CNC Freesbank aan het ontwerpen, voor de stappenmotoren en Computer die ik van Beagle kon overnemen..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 okt, 2006 1:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Ben ik de eerste?......

Net even de doos uit de kast getrokken...

Afbeelding

er liggen al wat onderdeeltjes los, ik heb al wat gedryfit.. maar er is, los van de body, nog geen druppel verf aan gespendeerd.. dat gaat de komende tijd nog wel komen.. als ik het interieur aan de hand van referentiefoto's ga detailleren, gordels en dergelijke ga toevoegen, schakelaars, electriek, noem het maar op... mogelijk ook delen van de buisconstructie van het chassis.. Ik kan me nog wel even uitleven op deze Kit.. en dan de Homemade Decals nog.. :)

Het uitzicht van de coureurs:

Afbeelding

De Werkruimte:

Afbeelding

En tenslotte, HET BEEST, een 4.5 liter 180 graden V12, Luchtgekoeld, waarom luchtgekoeld?.. omdat je lucht niet kan verliezen ( ooit geantwoord door een Porsche functionaris, toen een journalist diezelfde vraag stelde.. :) "wieso Luftkühlung?"... "Weil mann Luft ja gar nicht verlieren kann".. :).. Duitsers zouden geen humor hebben?..
Afbeelding

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 okt, 2006 9:36 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Vroooaaaarrr, en Arie is off the grid voor een flitsende start!
Hou ons (visueel) goed op de hoogte van de aanvullingen en wijzigingen die komen gaan :D

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 okt, 2006 13:35 pm 
Deze blijf ik op de voet volgen!
Prachtbak, Arie! :wink:

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 okt, 2006 22:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Nieuwsflits!!

Modelbouwer besmet met het "hak en zaag" virus

Waddinxveen, van onze medische redactie. In Waddinxveen heeft een besmetting met het Hak en zaag virus plaatsgevonden.. de artsen hebben nog geen idee waar de besmetting vandaan komt, maar het lijkt erop dat virussen ook via Internet op mensen overgedragen worden.. waaarschijnlijk is de patient A. Kabaalstra besmet op een internet site waar veel modelbouwers samenkomen, deze groep lijkt extra gevoelig voor dit virus.. mogelijke besmettingshaard is de heer R. Kok, die eerder een zeer ernstige besmetting leek te hebben opgelopen.. :)

OM een lang verhaal kort te maken.. ik heb de zaag in de porsche gezet.. de voorklep is eruit gezaagd, en de luchtinlaten zijn doorgeboord zodat ik ze verder kan uitfrezen..
Daarna is de achterkant aan de beurt, de spoilertjes moeten verdwijnen, de bevestiging is me te grof, en ik mis detail.. dus de spoilers die nu nog te dik zijn, worden een stuk dunner, en ze krijgen nieuwe verstellers en bevestigingen.. Ohja... ik ga ook nog een gat in het dak zagen, en ik heb de achterwielranden al eerder smaller gemaakt, de '70er had nu eenmaal de smalle randen.. maar de meeste fabrikanten maken de '71er body..

Afbeelding

de rode pinstriping onderaan de body, da's een experimentje met een kleine pinstripe-penseel, een penseel met een kort handvat en lange haren.. 't korte handvat heb ik gemaakt van een stukje messingbuis, en de lange haren?.. die heb ik plenty :).. zonder gekheid, ik heb er een aantal uit mijn borstel gehaald, en ze in het buisje getrokken door ze dubbel te slaan en met een dubbelgeslagen haar de in het buisje te trekken, daarna het buisje dichtgeknepen met een tangetje.. en presto.. mijn "eigen" pinstripe penseel.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement