Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 10:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 sep, 2006 22:40 pm 
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

sh*t! :evil: De startdatum is 1 oktober.... :? :roll:
Tsja, dat krijg je als je teveel tegelijk wilt doen...Sorry!
Maar maak jullie maar niet druk hoor! Met de uren die ik wekelijks maak met mijn nieuwe baan kan ik toch alleen maar in het weekend bouwen. Dus die paar uur die ik er nu ingestopt heb, pakken jullie dubbel en dwars weer terug! :wink:

Wat er zo Nederlands/ Belgisch aan is, is inmiddels beantwoord. Het draait inderdaad om de diversiteit op dit forum.

Dr. Jeckyl :wink:


Laatst bijgewerkt door The Wasp op zo 24 sep, 2006 22:46 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 sep, 2006 22:45 pm 
1 oktober.... :oops: Sorry, ik accepteer de stop and go-panelty!
Een beetje te enthousiast... :roll:

Wat dit te maken heeft met Nederlands/ Belgisch is ook goed geïnterpreteerd en uitgelegd, dus daar hoef ik verder niet meer op in te gaan. Desnoods zet ik nog een klomp op het dak waar een puntzak friet uitsteekt! :lol:

Ook ik heb nog mijn bedenkingen bij het eindresultaat, maar zeker is dat ik tot het uiterste zal gaan! :wink:

Mr. Hyde


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 sep, 2006 23:50 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Als je zo doorgaat wordt je zeker in een Nederlandse of Belgisch verzorgingstehuis opgenomen.

Toch succes, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 sep, 2006 23:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Ohjee... hij gaat het ECHT doen.. een "olielocomokolenschietkiepvliegracerupskachellefantjemetzijwieltjes"

Wat moet een mens in vredesnaam nog verzinnen om Dit te verbeteren, of zelfs maar te evenaren?..

Go for it!!

als je hier nog een figuur in of op wilt hebben, dan doneer ik je een "kenny"... desnoods met een zak Frieten in zijn handen :twisted:

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep, 2006 4:48 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 30 sep, 2004 17:43 pm
Berichten: 5913
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Aire schreef:
Citaat:
als je hier nog een figuur in of op wilt hebben, dan doneer ik je een "kenny"... desnoods met een zak Frieten in zijn handen :twisted:

Vergeet vooral de mayonaise niet! :lol: :lol:


Droop

_________________
Usus magister est optimus


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 okt, 2006 14:09 pm 
Eindelijk 1 oktober en iedereen uit de startblokken! :twisted:

Dat ik door de week geen tijd heb om te brouwen is wat dit betreft best positief. Gedurende de week kan ik rustig mijn gedachten laten gaan over hoe en wat en dat kan dan op zondag uitgevoerd worden! :D

Waar ik het meest mee zat was de achterkant. De verhouding klopte op de één of andere manier niet en ik wist nog niet hoe ik dit moest oplossen...Nu wel! Het half-track gebeuren wordt niet in gebouwd, want dan wordt het één ratjetoe. De achtervleugel moest verder naar achteren en ik heb het zo opgelost:

Afbeelding

Met evergreen strips heb ik een verlengde vleugel opgezet. Nu komt het al meer in de richting. Het moet natuurlijk nog wel even afgewerkt worden. Op de volgende foto zie je een verstevigingsstrip tussen de zijliggers en hier komen er nog meer van tussen. Ik denk een stuk of 5 in totaal.

Afbeelding

De bovenvleugel zit scheef, maar die zit ook nog los. Dit is alleen even de grove opzet.

Het vaarprobleem is ook opgelost. Je ziet de wielen nu in liggende positie. Zo staan ze tijdens het vliegen en varen. De onderzijde zal dus nog wat veranderd moeten worden, zodat hij ook kan varen, maar dat lost zich later wel op. Aan de achterzijde komen dan nog de jetstream uitlaten waar tijdens het varen de stralen water uitkomen.

Hij heeft dus nu de volgende onderdelen geïntegreerd:
- Auto, vliegtuig, tank en boot.

Toegevoegd moeten nog worden:
- Figuurtje (dit moet een soort nutty professor worden)
- Motoren: Ik zit te denken aan een klein motortje aan de achterzijde. Een soort van laatste redmiddel om weg te komen als het voertuig het totaal opgegeven heeft. Reddingssloep, reserveband? Nee, reddingsbike! :P

Sience-fiction zit automatisch al opgesloten in dit onderwerp, dus daar hoef ik niet aan te werken, dat gebeurd sowieso al! :lol:

Hopenlijk kan ik vandaag nog wat doen, maar anders wordt het zondag 8 oktober! :wink:

Wilko :twisted:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 okt, 2006 16:28 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik zie serieus nog wel wat grappigs in dit model. Helaas is alleen de stand van de vleugels zowel letterlijk als figuurlijk haaks op het model. Ik had ze liever wat meer "swept" gezien. Maar vanwege de motorgondels zal dat niet mogelijk zijn, vrees ik.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 okt, 2006 16:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
:lol: Wilko.. hoe kan dit ding ooit vliegen met zo'n spoiler en een halve tank er bovenop?? :D Erg grappig, dat wel!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 okt, 2006 16:41 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Wilko, die heel stiekum hoopt om voor de nieuwe Bond film, het voertuig te mogen leveren 8)

Ga zo door een heel leuk projekt :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 okt, 2006 16:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Uiteindelijk een camoschema van candy red, pearl white en deep blue zeker?

Of Deep black, gold en candy red

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement