Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 13:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 22 sep, 2006 21:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 05 jul, 2006 19:30 pm
Berichten: 1256
Woonplaats: Almere
Ik heb besloten om mee te doen , .... maar ik weet nog niet waarmee.

Het is een leuke kans op een paar Hollandse Vipers (Of Belgische Vipers) uit een mouw te schudden .. maar er zijn ook best wel andere dingen die leuk zijn.

Een Viper die ik heel graag wil bouwen is een Klu F-16A met USAF markings en een USAF tailcode maar met een kleine Klu roundel op de intake en een standaard (non-parabrake) staart. 10 (of 12???) van deze kisten hebben heel lang op Luke en/of Hill gestaan en zijn gebruikt voor het opleiden van ondermeer Klu piloten. .... Ik heb een van deze kisten, de J-212, op Volkel gefotografeerd kort na haar terugkomst in Nederland.

Ach ik weet het niet, .. ik heb ook nog "Double Dutch" markings voor een F-5 liggen ,.. Pffffff - ik weet het nog niet :? :? :?

Maandag vlieg ik naar Madrid voor 6 dagen, .... voor de baas, . ik zal er lang over na denken en een beslissing nemen als ik terug ben :)

Wat wel vast staat is dat ik mee ga doen.


Laatst bijgewerkt door capetonian op vr 05 jan, 2007 0:35 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 okt, 2006 23:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 05 jul, 2006 19:30 pm
Berichten: 1256
Woonplaats: Almere
Damn , .. eergisteren met de PH-BXM terug gevlogen van Madrid, .. en ik heb gisteren nog even een 737-800 aangeschaft bij Blokker, ... nu weer een moeilijke keuze, ... een Viper, .... of een Boeing... of een Harvard, ...


*snif*


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 okt, 2006 13:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Doe de -BXM! Liners worden hier veel te weinig gebrouwd.. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 okt, 2006 16:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 16 jul, 2006 11:33 am
Berichten: 1099
Ik zou voor de harvard gaan...
K ben hem namelijk nog niet tegen gekomen op t forum. En een paar maandjes terug ben ik op vliegveld Hilversum met me pa en een collega van me pa in zo'n hangaar geweest waar ook een harvard stond. Best wel groot is zo'n ding als je er naast staat.

gr. launnie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 okt, 2006 9:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 05 jul, 2006 19:30 pm
Berichten: 1256
Woonplaats: Almere
EDIT - Verplaatst naar http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6866


Laatst bijgewerkt door capetonian op za 07 okt, 2006 10:05 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 okt, 2006 9:26 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
capetonian schreef:
JA!! JA!!!

Ik heb het, ik weet wat ik ga bouwen. Nu willen jullie het weten ook ….
Maar, om het even te zeggen … dat is te makkelijk! Dus stel ik het volgende voor:
Ik ga een aantal aanwijzingen geven en dan wil ik zien of jullie het kunnen raden.
Zodra iemand weet wat het is zal ik foto’s plaatsen van de sprues en de doos.

De aanwijzingen zijn niet makkelijk, MAAR, als mijn onderwerp weet te voor zondagavond 20:00 zal ik diegene die het als eerst goed heeft ook even belonen met een kit uit mijn stash. (Zal waarschijnlijk iets van Revell zijn :) )
Echter moet je je antwoord onderbouwen … dus niet van alles roepen zonder uit te leggen hoe je op je antwoord ben gekomen.


Dit is natuurlijk een leuke manier van introduceren! Het BCC topic is echter hoofdzakelijk bedoelt voor het brouwverslag, en niet om te slowchatten en er mini-quizjes te houden.
Ik verzoek je dan ook om dit in het off-topic gedeelte van het forum te plaatsen.
Dan kan hier het brouwverslag komen, zonder eerst door 10 pagina's tekst heen te moeten wurgen.
Dit geld natuurlijk ook voor degenen die willen raden wat je wilt gaan brouwen :wink: . Dus reacties hierop zullen tijdelijk verplaatst (verwijderd) worden totdat je het topic in off-topic geopend hebt.

Succes,

Groetjes Robert (mod BCC)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 okt, 2006 10:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 05 jul, 2006 19:30 pm
Berichten: 1256
Woonplaats: Almere
bert schreef:
Ik verzoek je dan ook om dit in het off-topic gedeelte van het forum te plaatsen.


Done!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt, 2006 23:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 05 jul, 2006 19:30 pm
Berichten: 1256
Woonplaats: Almere
Dames en Heren, medebrouwers, toekomstige brouwers en lurkers:

Vlak voor dat ik had besloten om mee te doen met de BCC liep ik rond in de LHS met een paar dozen onder mijn arm… nu ben ik iemand, die, als ik in de LHS rondloop gelijk van alles mee wilt nemen .. OOH kijk , die *moet* ik hebben, .. sh*t, deze dan toch maar terug zetten of niet, ja goed, . OOOOH, kijk die , .. die moet ik ook hebben, .. damn , .. en zou gaat het door, . uiteindelijk heb ik 2/4 van de assortiment van de LHS in handen gehad en neem ik toch maar iets heel anders mee dan dat ik eerst van plan was. Ik liep toen dus rond in de LHS op zoek naar een aantal bouwdozen toen ik de Sea King van Heller op de plank zag liggen. Ik heb de Sea King wel vaker in handen maar zo ver als de kassa kwam die nooit. Dit keer was het anders, ik was een paar dagen daarvoor mijn VHS banden met de afleveringen van Windkracht 10 tegen gekomen en uiteraard heb ik ze nog allemaal even afgekeken, .. wellicht niet op de juiste volgorde maar het ging mij om de Heli’s en de vliegtuigen.

Daar stond ik dan, .. okay deze neem ik vandaag wel mee naar huis. Eenmaal thuis heb ik even de inhoud ven de doos bekeken, .. en uiteraard ik was net niet helemaal gelukkig, . Heller is en blijft Heller, .. sommige modellen zijn super, sommige zijn matig en sommige zijn downright slecht, … De Sea King viel ergens tussen de laatste twee in. Maar goed, .. deze kon nog even op de plank blijven liggen, met zo’n 100 kits in huis waarvan zo’n 54 Viper’s had ik toch tijd genoeg om te bedenken wat ik met mijn nieuwe aanwinst ging doen. Toen kwam ik de topic van de nieuwe BCC tegen ..

Mijn eerste ideeën waren:
NF-5 ‘Double Dutch’
F-16B J-882 met ‘40 years 316sq’
F-16 A (Klu) in USAF kleuren met Klu roundel op de intake.
MLD Harvard

Tijdens mijn weekje weg in mardir dacht ik weer even aan mijn Sea King, Damn. De 40ste, Koksijde, BCC, .. Bingo - Ik ging een Sea King van de Baf bouwen.
Eenmaal weer in Nederland heb ik de kit even van de plank gehaald, .. hmm , . nee, .. netniet helemaal waar ik zin in had. Vorige week heb ik de Revell Sea King Mk41 in huis gehaald, deze heeft alle onderdelen, waaronder ook de juiste radome, om een Mk48 te maken. Ik ga geen PE gebruiken en ik zal de Heli afbouwen als een standaard OOB kit, misschien een beetje extra hier en daar, om om echt elke draadje hier or daar toe te voegen, nee daar heb ik nog even geen zin in, het is lang geleden dat ik voor het laatst een kit echt 100% heb afgemaakt (1996 geloof ik ) dus ga ik deze zonder al te veel posepas bouwen.

Hier zijn een paar foto’s van de Heller Kit:
Afbeelding
De Heller Doos, Artwork is mooi.

Afbeelding
Geweldige pasvorm ….

Afbeelding
Heller Onderdelen

Afbeelding
Heller Decals

En nu de Revell Kit:
Afbeelding
Revell Doos

Afbeelding
Romp

Afbeelding
Raampjes

Afbeelding
Onderdeeltjes

Afbeelding
Nog meer Onderdeeltjes

Afbeelding
Nog meer Onderdeeltjes ……. (Let op de juiste (grote) radome!)

Afbeelding
Skua’s enzo … deze sprue zal ik denk ik niet nodig hebben.

Afbeelding
Alle Onderdelen bij elkaar

Afbeelding
Dikke bouwbeschrijving.

Ik zal de model afbouwen met de geweldige decals van Daco. Sinds kort ben ik weer de trotse eigenaar van een airbrush. Helaas iets ‘minder’ mooi als de Revell Profi die ik ooit had maar goed, … ik moet weer ergens beginnen.

Ik hoop snel aan deze heli te kunnen beginnen … en ik zal jullie uiteraard op de hoogte houden van de bouw …


Laatst bijgewerkt door capetonian op di 24 okt, 2006 16:35 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 okt, 2006 0:41 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Nou dan wens ik ook jou veel succes en brouw er wat moois van! :)

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 okt, 2006 12:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 dec, 2005 12:36 pm
Berichten: 1314
Woonplaats: Ruddervoorde
Capetonian blijkbaar hebben we beiden dezelfde smaak.
Ik heb deze kit ook liggen met de decals voor 40 Sqn Koksijde.
Ik denk zelfs dat ik de Daco kleuren Olive en Sand speciaal voor de SAR dubbel heb. (vanavond even checken)
Dit zijn potjes speciaal voor Daco gemaakt door extracolor.
Als je geintreseerd bent, pb.

Veel sucses met deze Seaking.

groeten :twisted:

_________________
666 The number of the beast.
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement