Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 okt, 2006 13:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 mei, 2006 13:53 pm
Berichten: 1474
Woonplaats: Regio Mechelen, stad in volle vaart
Bedankt, misschien hebben jullie wel ideetjes voor de kleuren van (deuren , raamkozijnen, luiken en de muren zelf,enz)

_________________
Huidig Project:

BMW 635 csi


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 nov, 2006 0:52 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
autOverzicht schreef:
Bedankt, misschien hebben jullie wel ideetjes voor de kleuren van (deuren , raamkozijnen, luiken en de muren zelf,enz)


Het ligt een beetje wat je verder gaat doen met de molen. Is het in gebruik zoals in vroegere dagen, is de molen net gerestaureerd of staat het al jaren stil, omdat er geen molenaar te vinden is? Het laatste is heel slecht voor een molen, een molen moet draaien op zijn tijd! Wat voor bekleding dacht je aan toen je ermee begon, riet, hout of nog iets anders?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 nov, 2006 14:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 mei, 2006 13:53 pm
Berichten: 1474
Woonplaats: Regio Mechelen, stad in volle vaart
Ik prefereer een gerestaureerde molen, een molen die "elke dag" nog draait en die nog een molennaar heeft. maar hij mag er toch al een "beetje"verweerd uit zien. Voor de bedekking had ik gedacht aan riet. Ik had over het maken van een rieten dak al iets gelezen in een boek, maar die is op dit moment weer uitgeleend. Alle informatie over een rieten dak of bedekking te maken in modelbouw is welkom!

andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom.

_________________
Huidig Project:

BMW 635 csi


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 nov, 2006 14:45 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Hier een fotootje van de bouw van een molen.

Afbeelding

Dit vind ik wel een mooi voorbeeld van een Zuid Hollandse Poldermolen. Niet te clean en niet te oud :wink:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov, 2006 20:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 mei, 2006 13:53 pm
Berichten: 1474
Woonplaats: Regio Mechelen, stad in volle vaart
het volgende deel van de bouw noem ik voor de makkelijkheid zelf de middenbouw. Ik maakte dit deel uit karton omdat ik dit veel makkelijker kan snijden dan hout. Ik heb immers alleen maar een dremel en die is hiervoor niet echt geschikt. Ik maakte nu eigelijk gewoon een kartonnen vorm, om een beetje de vorm van een molen te krijgen. Hout of karton,...het maakt niet uit want dit deel zal toch nog bekleed worden, dus men ziet er niks meer van.
Hout zal ik dan wel weer gebruiken voor de afwerking en de vlucht.

Dit gedeelte was ook niet zo makkelijk te maken. Mijn goede vrienden zoals Thales en pythagoras hebben mij geholpen.








Afbeelding

Afbeelding

tips en opmerkingen zijn altijd welkom

_________________
Huidig Project:

BMW 635 csi


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 feb, 2007 23:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 mei, 2006 13:53 pm
Berichten: 1474
Woonplaats: Regio Mechelen, stad in volle vaart
Wegens school is heb ik gewoon geen tijd meer. Spijtiggenoeg moet ik mijn project ook stilleggen. Deze krokusvakantie is voor mij ook eerder een werkweek, en binnenkort nog een deelexamen wisk.... Ok, gewoon geen tijd meer...

Tijdens de paasvakanie zou ik dan mij een nieuwe airbrush willen aanschaffen en hiermee eindelijk aan mijn 1/24'ers beginnen. (Spijtigenoeg) zal dit projeckt niet afgeraken, maar ik ga mij eerder nu richten op auto's. Je mag dus binnenkort (terug) de quattro verwachten, een nieuw topic van een BMW 635, misschien ook een Fiat 131 dit jaar nog...

Waarschijnlijk waren er ook niet zo veel mensen in deze molen geïnterresseerd. Te weinig wind in de wieken om dit project, de poldermolen te laten draaien.

Dank aan diegene die het project volgden.

autOverzicht

_________________
Huidig Project:

BMW 635 csi


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 feb, 2007 16:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 25 aug, 2006 10:10 am
Berichten: 704
Woonplaats: Dokkum/Drachten
Jammer, komt de molen echt nooit meer af? Dat zou ik erg jammer vinden.

_________________
.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement