Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 13:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec, 2006 19:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Zeer mooi resultaat hoor! Wat mij betreft zeker een kanshebber, maar de lol van het bouwen is sowieso al helemaal terug te lezen in het verslag.

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec, 2006 20:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Is een mooie dio geworden,zeker op deze schaal.
Alleen was het misschien nog mooier geweest om je toestel in zijdeglans te sealen.Maar dat is iets voor je volgend project,en mag de pret nu niet drukken.

In ieder geval is het een zeer geslaagde dio geworden,met oog voor details.Iets waar je trots op mag zijn.

Complimenten.... :P .

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec, 2006 21:31 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 30 sep, 2004 17:43 pm
Berichten: 5913
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Ik sluit me volledig bij de voorgaande commentaren aan.

Het geheel op zich, daar kan je blijven naar kijken maar natuurlijk gaat het hier om het vliegtuig.

Die openstaande kleppen aan de stuurboordmotor en de detaillering daarvan vind ik subliem.

Dit wordt dus ook een kanshebber.

't Zal er om spannen.


Droop

_________________
Usus magister est optimus


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec, 2006 22:09 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Het eindresultaat is super 8) , de detaillering vind ik echt knap, ook het scratchwerk. Allemaal goed en wel, maar dat betekent enorme concurrentie voor mij :lol: :lol:

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec, 2006 22:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Ik wil niet alleen maar zeuren hoor; het totaalplaatje ziet er heel leuk uit, waarvoor mijn complimenten. Zo'n diorama doet altijd veel voor een kist.
Maar eerlijk is eerlijk, toch even wat kritiek; doe er je voordeel mee:

1. Er loopt een duidelijk zichtbare naad over de neus en over de romprug, die met een klein beetje schuren weg was geweest.
2. De ruitewissers (leuk gedaan op zich) zijn veel te groot, en steken ver boven de ruit uit als ze zouden bewegen.
3. De decals heb je zo te zien direct op de matte lak geplakt, waardoor ze bijna allemaal silvering vertonen.
4. De neuskoepel past niet goed op de romp en de vorm is niet of niet genoeg bijgewerkt met putty.
5. Het zonnedak erin is niet meer doorzichtig en is dus te groen.
6. De DAF cabine heeft van heel ver weg iets van een DAF, maar de cabinevorm is nog steeds Mercedes. Een DAF loopt rechter naar beneden.

Kortom, het ziet er van een afstandje best leuk uit, maar hier en daar zijn bij basis wat al te veel hoeken afgesneden, en daardoor ziet het er nu als een haastklus uit. En dat is zonde gezien al het extra werk wat erin zit.

Ik denk dat bij een echte kanshebber de basis in elk geval goed moet zijn. Dat er dan een vrachtwagentje naast staat dat niet helemaal klopt is dan tot daar aan toe, maar dit vliegtuig in 1/72 kan een heel stuk netter, zeker gezien de hoeveelheid basale informatie die hier voorbij komt over spuiten, lakken, decallen, naden wegwerken etc, etc.

Dus ik zou zeggen; op naar de volgende, en probeer de basistechnieken toe te passen die je op dit forum leest, voordat je aan allerlei extra's begint. En ga dan steeds een stukje verder.

Proost!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec, 2006 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Erik,

Aan de ene kant mijn bewondering dat je deze kritieken durft te uiten ( en dat moet ab-so-luut kunnen). Eerlijk gezegd was mij een aantal punten ook op gevallen, maar ach...

@ Robin: Anderzijds hoop ik dat Robin zich hierdoor zeker niet af laat schrikken. Dit soort opmerkingen kunnen als ze geschreven staan soms wat "harder" aankomen. Als iemand het op een vertrouwelijke manier met glimlach zou vertllen is het wellicht meteen al een heel ander vehaal.

Affijn, zoals ik al zei: je hebt er plezier aan gehad en het geheel met veel enthousiasme met ons gedeeld, en dat is wat telt. Geniet fijn van wat er nu bij je op de planken staat, want hoe dan ook dat is iets moois :)

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec, 2006 23:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
Het zijn punten die mij niet waren opgevallen, maar het lijkt mij opbouwende kritiek van een scherpe en deskundige kijker. Zoals gezegd ziet het totaal plaatje er goed uit, maar zijn er details die het net een treetje hoger kunnen tillen. Maar de BCC is af en je bent weer wat lessen wijzer. Ik moet nog maar even gaan zorgen dat ik het ga redden!!

frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec, 2006 23:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Schrijven klinkt altijd harder. Voor de duidelijkheid; ik geniet ook van het diorama hoor, en ook van de kist. Modelbouw is altijd leuk om te zien. Zelf ben ik ook niet zo goed. Mijn beste model is altijd de volgende, die alleen nog maar in mijn hoofd bestaat. Er is ALTIJD iemand beter.

Niet alles leent zich er ook voor. Een 144 kitje kun je niet zo gedetailleerd maken als een 32 kit, en scratchbuilden is bijna per definitie niet superstrak. Ik vond het alleen zo zonde van al het extra werk dat erin gestoken is, dat ik het niet onopgemerkt wilde laten. Zijn volgende wordt waarschijnlijk een echte showstopper. Prima toch? Voor hem en voor het publiek.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec, 2006 16:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
opbouwende kritiek is zeker welkom. maar ik heb 1 puntje. een naad op de romprug? hoe de *piep* kun je dat zien? ik heb de romprug alleen op de eerste foto staan en die is zo gecropt dat je amper detail meer ziet. als je bij de staart bedoeld dan zul je verhoging van de staart wel bedoelen. voor de rest, het valt mij op dat de digicam inderdaad onverbiddelijk is en natuurlijk dat je gelijk hebt met de rest van je punten. toch ben ik tevreden want dit was de eerste keer dat ik scratchte :wink: de eindfoto's gaan zeker binnenkort komen met nog een extraatje :D

@ de rest: bedankt voor de complimenten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec, 2006 18:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Ik bedoelde de laatste foto waarop de hele neus en een stuk van de romprug zichtbaar zijn. Misschien is mijn monitor anders ingesteld?
En nogmaals, het totaalplaatje ziet er leuk uit. Er staan in het MLM in Soesterberg een hoop modellen die veel slechter zijn, en die staan toch maar mooi in een museum... Maar als je het verven en het decallen op de juiste manier had gedaan was dit een prachtige kist geworden. Ik heb hem ook, en als ik hem ga maken zal ik ook foto's plaatsen, dan kun je mij ook naar hartelust neersabelen. Zoals gezegd, iedereen maakt fouten. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement