Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 8:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1941 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 195  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 11 sep, 2012 15:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 sep, 2012 11:16 am
Berichten: 95
Als je de introductie filmpjes goed bekijkt dan zie je dat de geschutspoorten helemaal rood zijn i.p.v. een zwarte achtergrond.
Dit is al een keer terecht eerder opgemerkt.
Zelf denk ik ook dat met een rode achtergrond de zwarte kannonnen veel beter in beeld komen.

Wat de messing raampjes betreft; in het echt zijn dit houten ramen en dus geschilderd en niet verguld.
In de indroductie film zijn deze ook rood geschilderd.

Toch heb ik het idee dat het model wat wij kopen niet hetzelfde is dan wat in de introductie film getoond wordt.


Laatst bijgewerkt door aarweghorst op ma 08 okt, 2012 21:18 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 sep, 2012 17:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 11 mei, 2012 18:34 pm
Berichten: 548
erwin roorda schreef:
Beste Brouwers

Ik heb de stukken met ramen en deuren verlijmd en nu kan ik de zijwanden er netjes tegenaan doen en op maat schuren. De binnenkanten van de wanden heb ik niet geschilderd want volgens mij komt er nog een binnenwand tegenaan, zodat je de dunne wand die je nu hebt niet meer zult zien.

brouw ze !!!!

Erwin


OK Erwin, maar ik heb nergens gelezen dat die dwarswandjes gelijmd kunnen worden. As ik de reportage van die Franse bouwer nakijk dan kunnen die wandjes zonder problemen gelijmd worden hetgeen ook beter is als die zijwanden er tegenaan gelijmd worden. Ik heb zojuist een half uur zitten schuren om alle oneffenheden weg te werken zodat die zijwanden overal verlijmd zitten.
Bij die reportage van die Fransman kan je ook zien dat hij een foto heeft gemaakt van een instruktie blad waar te zien is dat die zijwandjes aan de hoge dekken wél rood geverfd zijn en er staat ook afgebeeld dat er schilderstape op de dekken zit geplakt.
Die Fransman heeft dat (nog) niet gedaan.
Wat die ramen betreft zit ik nog te twijfelen. Messing ramen of rode. Aan de hekzijde komen ook ramen en die moeten blauw worden. Ik neig nu meer naar rode ramen omdat de andere ramen op de "spiegel" ook geverfd zijn.
Waarom denk jij dat het model dat wij kopen anders is? ( sorry, vraag was niet voor jou!)

Mvg. Popeye


Laatst bijgewerkt door Popeye op di 11 sep, 2012 19:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 sep, 2012 18:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 11 mei, 2012 18:34 pm
Berichten: 548
aarweghorst schreef:
Als je de introductie filmpjes goed bekijkt dan zie je dat de geschutspoorten helemaal rood zijn i.p.v. een zwarte achtergrond.
Dit is al een keer terecht eerder opgemerkt.
Zelf denk ik ook dat met een rode achtergrond de zwarte kannonnen veel beter in beeld komen.

Wat de messing raampjes betreft; in het echt zijn dit houten ramen en dus geschilderd en niet verguld.
In de indroductie film zijn deze ook rood geschilderd.

Toch heb ik het idee dat het model wat wij kopen niet hetzelfde is dan wat in de introductie film getoond wordt.


Sorry, mijn laatste vraag aan Erwin was eigenlijk voor jou bedoeld.
Waarom denk jij dat wij een ander model bouwen dan die op de filmpjes wordt getoond?
Ook wat die raampjes betreft was aan Erwin beantwoord terwijl jij het vroeg. Te veel :brouw: ? :D
Afijn, jullie komen er wel uit hè ?

Gr,
Popeye


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 sep, 2012 8:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 sep, 2012 11:16 am
Berichten: 95
Omdat als je in het filmpje naar de details kijkt dit toch iets anders is dan wat wij (en die fransman) hebben.
Let maar eens op aan de binnenkant en hoe deze "bekleed" is.
Misschien dat dit allemaal nog komt ... Dus we wachten maar af tot deel 125 :wink:


Laatst bijgewerkt door aarweghorst op ma 08 okt, 2012 21:18 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 sep, 2012 10:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 11 mei, 2012 18:34 pm
Berichten: 548
aarweghorst schreef:
Omdat als je in het filmpje naar de details kijkt dit toch iets anders is dan wat wij (en die fransman) hebben.
Let maar eens op aan de binnenkant en hoe deze "bekleed" is.
Misschien dat dit allemaal nog komt ... Dus we wachten maar af tot deel 125 :wink:


In welk filmpje heb je dat gezien? Heb je hier een link voor? Of bedoel je dat filmpje waar een bouwer de eerste 4 delen in elkaar lijmt? Nadien heb ik hier niets meer van gezien of gehoord. Ik ga die die zijwanden aan de binnenzijde bij die hoge dekken toch maar rood verven om te voorkomen dat ik later knoeiwerk krijg op de dekken met die verf. Verder schildert dat veel gemakkelijker dan bij opstaande wanden. Het gedeelte dat gelijmd moet worden verf ik dus niet.
De voorste wand bij de boeg paste ook niet mooi nu dat zwarte papier er achter zit en heb ook hier heel wat schuurwerki moeten verrichten om het wél passend te krijgen. Die marsen heb ik gelukkig nu klaar. Priegelwerk met mijn grote oude vingers.
Gr,

Popeye


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 sep, 2012 12:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 01 mei, 2012 19:27 pm
Berichten: 137
Aangezien de franse bouwer expliciet het "geverfde plaatje" liet zien van de wanden, maar hij het zelf niet gedaan heeft, ben ik er vanuit gegaan dat het makkelijker is als de delen al verlijmd zijn en er een binnenwand komt net als op het tussendek.

Erwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 sep, 2012 12:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 sep, 2012 11:16 am
Berichten: 95
Een heel duidelijk voorbeeld is het kraaiennesten.
Wij hebben daar van die dunne stokjes in moeten monteren
In het model in bovengenoemde link zie ik deze stokjes niet weer terug (let op het voorste kraaiennest)


Laatst bijgewerkt door aarweghorst op ma 08 okt, 2012 21:20 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 sep, 2012 12:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 01 mei, 2012 19:27 pm
Berichten: 137
Inderdaad. Gek dat het model dat af is verschilt van wat wij aan het maken zijn. Zullen de kleuren ook gaan verschillen ?????

Erwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 sep, 2012 13:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 sep, 2012 11:16 am
Berichten: 95
:cry:


Laatst bijgewerkt door aarweghorst op ma 08 okt, 2012 8:19 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 sep, 2012 18:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 03 jun, 2012 18:08 pm
Berichten: 15
hallo mede bouwers

ik moet nog steeds verf halen in de modelbouwwinkel maarja nog geen tijd voor gehad
dus loop nog een beetje achter ik moet de dekken ook nog vastlijmen komt wel weer goed
als ik een keer een weekend vrij heb dan volgen er ook weer wat foto's

ik zat net ook nog even dat filmpje te kijken en ik denk dat ze dat model zo snel mogelijk
gebouwd hebben om een beetje een voorbeeld te hebben kijk maar is goed naar de dekken
deze ligen direct naast elkaar en en zijn net zo lang als het dek lang is ( niet echt mooi dus)
ik zou als ik julie was gewoon de bouwbeschrijving aanhouden , ik denk dat dat het mooiste resultaat
geeft

groetjes Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1941 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 195  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement