Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 23:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1941 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 195  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 sep, 2012 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 11 mei, 2012 18:34 pm
Berichten: 548
Jacob schreef:
Hallo Popeye,

Interresant verhaal, ga het eens uit proberen.
Nog niet veel tijd gehad om te brouwen, pffff.
Druk met werkzaamheden voor mijn werkgever en hier thuis in de tuin.
Maar goed de tuin is voorlopig weer netjes dus dat is ook weer gebeurd.
Deze week heb ik waarschijnlijk weer een klusje in Hendrik Ido Ambacht.
Misschien kom ik wel effe kijken bij je vliegtuig, hehehe.
Groetjes en veel Brouw plezier,
Jacob. :brouw:


Tja, Jacob,als je werkt en dan ook een tuin moet onderhouden en andere hobbies hebt dan kom je vaak tijd tekort. Ik heb onlangs een heg gesnoeid maar er staat er nog één te wachten. Laat wel ff weten welke dag en hoe laat je denkt langs te komen want s middags ben ik vaak fietsen als het weer redelijk is.
Dat vliegtuig is een tussendoortje en heb juist de drijvers min of meer af. Lastig karwei hoor.
Voor de Eenhoorn zitten er platen bij voor de zijkanten achter. Ik vraag mij af of het wellicht verstandig is deze rood te verven aan de binnenzijde om later problemen te voorkomen als ze gelijmd zitten en je alles moet afplakken om te voorkomen dat de dekken rood worden. Wat denk jij hiervan?

Gr,
Popeye


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 sep, 2012 12:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 aug, 2012 11:51 am
Berichten: 355
hallo


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 sep, 2012 12:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 aug, 2012 11:51 am
Berichten: 355
kan weer op t forum....
de marsen:
eerst belakt, in verschillende tinten, de onderkant belat, vond de houtnerf in t lindenhout niet zo mooi
opelkaar gelijmd, de marsen op het papieren voorbeeld gelegd, niet uitgeknipt
de antisliplatjes met een drupje lijm en een pincet erop geplakt, maar ik heb ze eerst zoveel mogelijk op maat
gesneden, daarna op maat geschuurd.
ik begrijp blz 4 van montagegids #29 niet, de dekken waren toch al gelijmd???? en de boeg ook al in #17????
brouwse en groet
schelvis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 sep, 2012 19:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 11 mei, 2012 18:34 pm
Berichten: 548
schelvis schreef:
kan weer op t forum....
de marsen:
eerst belakt, in verschillende tinten, de onderkant belat, vond de houtnerf in t lindenhout niet zo mooi
opelkaar gelijmd, de marsen op het papieren voorbeeld gelegd, niet uitgeknipt
de antisliplatjes met een drupje lijm en een pincet erop geplakt, maar ik heb ze eerst zoveel mogelijk op maat
gesneden, daarna op maat geschuurd.
ik begrijp blz 4 van montagegids #29 niet, de dekken waren toch al gelijmd???? en de boeg ook al in #17????
brouwse en groet
schelvis


Als ik het goed begrepen heb , heb je de onderzijde van die marsen met latten bekleed. Juist ?
Ik weet niet hoe de kleur van die marsen uiteindelijk zal worden volgens de bouwinstrukties. Gewoon vernissen of wordt er een kleur opgezet?
Er staan nog wel meer vreemde bouwinstrukties . Je moet die ronde voorbeelden uitknippen en dan staat er. Plaats onderdeel....(= mars) op mal.(= dat uitgeknipte ronde stukje papier waar de streepjes opstaan) maar LIJM HET NOG NIET VAST ! :?: .......Fout! Die ronde stukjes papier moeten toch nooit worden vastgelijmd ? Ook ik heb die rondjes ook niet uitgeknipt maar gewoon onder de mars gelegd en toen de streepjes op de mars getekend.

Ook ik begrijp die aanwijzing in montagegids 29 betreffende de dekken niet. Die zitten al lang vastgelijmd volgens de bouwinstrukties. Volgens mij zijn ze daar de weg kwijt!
Die 2 stukjes op de boeg moeten op de fout gelijmde stukjes (35) gelijmd worden omdat de instrukties destijds verkeerd waren. Deze 2 stukjes moeten die fout nu goed maken.
Mvg,
Popeye


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 sep, 2012 19:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 aug, 2012 11:51 am
Berichten: 355
inderdaad, latjes gekocht in de hobbywinkel,in de breedte aan de onderkant gelijmd, daarna de ring erop,
met de gaatjes op t papierenvoorbeeld....
de wanden ben ik ook aan het belatten (jaaa door de dekken en die fransman op toutcoll. een beetje de
latjesziekte gekregen)ook al weet ik dat het later nog komt, maar dan lijm ik dat er gewoon overheen...
alhoewel ik nu zolang mogelijk wacht met lijmen....
heb grote problemen met inloggen onder SCHELVIS, vandaar nu latjesman
brouwse en mooie avond
latjesman (aka schelvis)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 sep, 2012 20:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 11 mei, 2012 18:34 pm
Berichten: 548
latjesman schreef:
inderdaad, latjes gekocht in de hobbywinkel,in de breedte aan de onderkant gelijmd, daarna de ring erop,
met de gaatjes op t papierenvoorbeeld....
de wanden ben ik ook aan het belatten (jaaa door de dekken en die fransman op toutcoll. een beetje de
latjesziekte gekregen)ook al weet ik dat het later nog komt, maar dan lijm ik dat er gewoon overheen...
alhoewel ik nu zolang mogelijk wacht met lijmen....
heb grote problemen met inloggen onder SCHELVIS, vandaar nu latjesman
brouwse en mooie avond
latjesman (aka schelvis)



Haha, latjesman! :D Toch vreemd dat je een nickname neemt, die wordt door de redactie geaccepteerd en dan kan je toch soms niet inloggen. Btw, wat is toutcoll ? Een nieuw ontdekte bouwsite uit Frankrijk?
Ik heb nu de tweede mars bijna klaar. Nog een paar latjes en dan kan die ook in de doos van kant en klare onderdelen.
Dan kan ik beginnen met die zijstukken.
Gr,
Popeye


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 sep, 2012 11:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 11 mei, 2012 18:34 pm
Berichten: 548
Hoi Latjesman. Ik heb dat Franse forum gevonden hoor! Dat bekeek ik ook regelmatig maar kon het even niet thuisbrengen omdat je het afgekort had opgeschreven.
Moest zojuist geheel opnieuw registreren en inloggen, maar het is nu weer OK. (hoop ik althans)

Gr,
Popeye


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 sep, 2012 9:28 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 sep, 2012 11:16 am
Berichten: 95
Hallo brouwers,

Aangezien het forum topic niet mag lopen zoals ik (en een aantal andere brouwers) gedacht had, heb ik mijn opmerkingen maar weer weggehaald.
Blijkbaar mag je alleen maar in je eigen topic foto's e.d. plaatsen.
Ik vind het jammer dat mensen zich moeten storen aan hoe deze topic gelopen heeft.
Als het hun niet bevalt moeten ze een andere topic volgen en niet lopen klagen naar de mod, tenzij Jacob (die de topic begonnen is) hier problemen mee gehad heeft.

Succes met het verder brouwen aan de Eenhoorn.

groeten,
Arnold


Laatst bijgewerkt door aarweghorst op ma 08 okt, 2012 8:28 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 sep, 2012 13:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 11 mei, 2012 18:34 pm
Berichten: 548
Hallo aarweghorst,

Welkom bij deze groep Eenhoorn brouwers ! :brouw:
Ik kan je helemaal volgen met je vragen en opmerkingen want ik zit met dezelfde vragen.
Eerder vroeg ik al of iemand wist of de zijwanden, die nu gelijmd moeten worden,aan de binnenzijde rood moet worden later. Het kan zijn dat er nog een tweede wand aan de binnenzijde tegenaan moet komen zoals op het hoofddek.Zo ja, dan kan je dit beter nu doen dan later met plakband/schilderstape het dek moeten afplakken. Op een Frans forum is iemand al veel verder is maar ook daar zag ik dat de binnenzijde van die wanden ongeverfd is. Hoewel, ergens anders toonde hij foto's waar die wanden wél rood geschilderd waren. Ook ik zit met die wanden waar de ramen en deuren in zitten. Moeten die nu vastgelijmd worden of niet? Bij mij zitten ze nog met een elastiekje op hun plaats. Het probleem is dat met het lijmen van de zijwanden die andere wanden misschien moeilijk te plaatsen zijn. Dus wacht ik nog even met die dwars- en lengtewanden. Het lijkt mij echter beter om die wanden met deuren en ramen nu al vast te lijmen zodat de zijwanden daar stevig aan vast gelijmd kunnen worden.
Wie heeft er hierover nog iets belangwekkends te melden?????
En ja, die kleur rood is een probleem voor velen. De juiste kleur schijnt toch een bleek rode kleur te zijn maar sommigen vinden harder rood mooier. Karmijn rood b.v. lijkt mij ook wel mooi maar heb iets anders van kleur.
Wel,Aarweghorst, wij hopen nog veel van je te mogen lezen!

Mvg,

Popeye

P.S. Kijk ook hier eens! Er zijn 2 pagina's vol met foto's van deze Franse bouwer.

http://www.touscollectionneurs.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=12884&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 sep, 2012 14:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 01 mei, 2012 19:27 pm
Berichten: 137
Beste Brouwers

Ik heb de stukken met ramen en deuren verlijmd en nu kan ik de zijwanden er netjes tegenaan doen en op maat schuren. De binnenkanten van de wanden heb ik niet geschilderd want volgens mij komt er nog een binnenwand tegenaan, zodat je de dunne wand die je nu hebt niet meer zult zien.

brouw ze !!!!

Erwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1941 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 195  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement