Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 23:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1941 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 195  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 07 aug, 2012 20:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 11 mei, 2012 18:34 pm
Berichten: 548
Hi die Jacob,
Het bouwen van die marsen is heel gemakkelijk Je moet wel eerst met potlood de aangegeven lijnen op het hout zetten zodat je later de 2 delen op de juiste plaats samenlijmt. Als ik jou was dan moet je die lijnen tekenen als alles nog in de steunplaat vastzit. Dan kan je middelpunt en lijnen gemakkelijker tekenen dan later als je die stukjes eruit gehaald hebt.
Die piepkleine verstevigingen die later onder die marsen komen zijn wel een priegelwerk. Vooral voor mij want mijn ogen zijn met leesbril niet zo bijzonder goed. Maar het zit in elkaar. Dus voor jou zal het geen probleem zijn.
later moeten de antislip strips erop gelijmd worden. Ik denk dat dit in de volgende afleveringen gaat gebeuren.
Ik vind het een vreemde volgorde van bouwen. Waarom niet eerst de romp afmaken. Deze marsen kan je voorlopig wel opbergen omdat de masten er bij lange na nog niet zijn.

Ik had dat boegbeeldje in de verpakking gelaten maar heb het eindelijk samengevoegd en met 10 sec. lijm vastgezet. Helaas was ook bij mij iets afgebroken tijdens het vervoer. Ik had wel gezien dat er een beschadiging aan de blister was maar kon niets ontdekken dat het beeldje beschadigd was. Nu blijken toch de 2 bovenste steunen die tegen de boeg aan komen te zijn afgebroken.
Ik had wel gezien dat die dingen korter waren dan de onderste maar dacht dat dit zo hoorde.Er waren ook geen afgebroken stukjes te zien in de blister. Moet ik later weer iets op vinden om die stukjes eraan te brouwen. Misschien maar een stukje creditcard eronder plakken en met 2 componenten hars het afgebroken stukje erop gieten en later bijwerken.

Zo, je hebt je verdraaid he? Je moet altijd oppassen met tillen dat je niet tegelijkertijd je rug verdraait. Dat kan rugspieren beschadigen of erger, er kan een zenuw bekneld raken als je versleten wervels hebt. Ik had 3 weken terug ook zoiets en kon amper lopen. Met een tube TANTUM kon ik de pijn onderdrukken. Dat is een middeltje tegen dat soort spierpijnen.
Met mijn arm gaat het veel beter. Ik kan die weer strekken zonder pijn. Vanochtend naar de fitness geweest maar daar alleen de been- en schouderspieren geoefend. Met die arm wacht ik nog even omdat er nog een zwelling is.

Vanmiddag maar ff iets aan de motor van het vliegtuig gebrouwd. Morgen de vleugels de juiste ronding proberen te geven. t Zal moeilijk worden maar het zal uiteindelijk met wat beleid wel lukken.

Het beste met je rug en probeer eens wat TANTUM of een rode infraphil lamp van b.v. Philips.

Gr,
Popeye


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 aug, 2012 17:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 maart, 2012 19:02 pm
Berichten: 35
Weliswaar niet de Eenhoorn, maar ik ben nu bezig met de Titanic, ook van Hachette. Is al een oud project, maar heb alle delen van iemand kunnen kopen gelukkig! Had nog nooit een romp beplankt, maar heb nu een stukje kunnen doen.. en het valt niet tegen!

Gr. Ruben

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 aug, 2012 17:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 11 mei, 2012 18:34 pm
Berichten: 548
Hoi, Ruben, heb je er ook een model ijsberg bij gekregen? :wink:

Ja, joh, dat is weer eens iets anders dan een zeilschip. Maar er zal best nog wel heel veel bovenbouw op moeten. Succes!

Mvg,
Popeye


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 aug, 2012 21:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 04 jun, 2012 20:34 pm
Berichten: 23
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jippie de eerste foto's !!!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 aug, 2012 14:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 aug, 2012 11:51 am
Berichten: 355
hallo mede brouwers
lees al enige tijd dit forum, envind het heel leuk om te lezen en te zien, hoe iedereen zijn eenhoorn bouwt!!
zelf ben ik bij # 25, en heb de check al binnen t/m # 33
door de verschillen op de foto s van de voorkant ( en in t begin ook de achterkant) heb ik mijn eigen mannier
gekozen en de voorplecht ook belat...
de volgorde van bouwen begrijp ik niet helemaal, zo zag ik op een foto dat de eenhoorn er al aan was gelijmd???.. verder gebruik ik niet de vereiste kleuren, want een boot moet een houtkleur hebben....is
mijn idee....
zal zo snel mogelijk foto s plaatsen, zodat we verder kunnen brouwen/kijken en bespreken!!!!
mooie dag
schelvis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 aug, 2012 19:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 11 mei, 2012 18:34 pm
Berichten: 548
Hoi Schelvis,

Ja, de voorplecht kan je waarschijnlijk ook best beplanken. Ik weet niet wat later de bedoeling is van het bouwpakket.
Het boegbeeld Eenhoorn zou je het best kunnen bewaren tot het laatst omdat dat ding erg kwetsbaar is.
Dat je de gewenste kleuren niet gebruikt is up to you. Vergeet niet dat dit een zeilschip uit een boek van Kuifje is en het is in feite een fantasieschip dat eigenlijk behoort te worden geschilderd zoals Hergé dat deed in zijn boeken. Je kan b.v. een model van een Nederlands zeilschip kopen, de Friesland, dat enorm veel lijkt op de Eenhoorn en dat de helft kost als bouwpakket. Dat schip wordt gewoon in houtkleur gehouden zoals de meeste schepen destijds waren.

http://www.quartel.nl/webshop/productdetails.php?id=MAM73MV24

De meeste Eenhoornbrouwers zullen juist dit model gekozen hebben vanwege het feit dat het de Eenhoorn van de Kuifje verhalen betreft.
Wel Haddock, we zijn natuurlijk benieuwd naar jouw brouwsel van de Eenhoorn.

Mvg,

Popeye


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 aug, 2012 10:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 aug, 2012 11:51 am
Berichten: 355
dank voor de info popey
dit is mijn eerste brouwsel, dus weet (nog) niet zo goed wat de te volgen paden zijn....
het is een boot van herge, die m zelf ook regelmatig veranderde (vorm en kleur) en volgens mij was de eerste kleuruitgave anders dan de latere drukken...ik weet niet of herge de eenhoorn zelf heeft gekleurd, maar het zullen wel zijn kleuradviesen zijn geweest
een vraag over de marsen: moet de ring niet op de antislipstaafjes geplaatst worden, kan het (regen)water
er af stromen...en moet de onderkant niet belat worden???
mooie dag gewenst aan alle brouwers
schelvis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 aug, 2012 13:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 11 mei, 2012 18:34 pm
Berichten: 548
schelvis schreef:
dank voor de info popey
dit is mijn eerste brouwsel, dus weet (nog) niet zo goed wat de te volgen paden zijn....
het is een boot van herge, die m zelf ook regelmatig veranderde (vorm en kleur) en volgens mij was de eerste kleuruitgave anders dan de latere drukken...ik weet niet of herge de eenhoorn zelf heeft gekleurd, maar het zullen wel zijn kleuradviesen zijn geweest
een vraag over de marsen: moet de ring niet op de antislipstaafjes geplaatst worden, kan het (regen)water
er af stromen...en moet de onderkant niet belat worden???
mooie dag gewenst aan alle brouwers
schelvis


Wel Haddock, het is ook mijn eerste brouwsel. Hergé veranderde de Eenhoorn wel maar dat waren details in de bouw. De kleuren die hij in zijn boek gebruikte waren zoals aangegeven. Ik heb toevallig maar 1 druk en die was van 1951 als het jaartal klopt.
Marsen: Ik denk dat die anti slip staafjes later gewoon bovenop gelijmd moeten worden. Dat zien we pas in volgende uitgaven. Die ring moet gewoon op het ronde plateau worden gelijmd volgens instrukties. Van zeewater zal wel weinig overlast zijn want die marsen zitten halverwege de mast. Regenwater kan er gewoon aflopen omdat het schip tijdens de vaart heen en weer en op en neer beweegt. Aan de onderzijde komen die kleine konstrukties met die 5 latjes die je in elkaar moet lijmen.
Wel, Haddock, Brouw zuh !

Gr,

Popeye


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 aug, 2012 22:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 04 jun, 2012 20:34 pm
Berichten: 23
Afbeelding

messing laten is een moet naar mijn mening. is mooi bij alle gouden versieringen later. gr. wim
het rood dat ik gebruik is revell SM330


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 aug, 2012 15:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 11 mei, 2012 18:34 pm
Berichten: 548
Ja, Wim, ik heb die raampjes ook voorlopig maar in de messingkleur gelaten omdat ik nog steeds niet weet of ik ze later toch liever rood zal hebben. Het lijkt mij wel mooi , die messing raampjes maar het is niet volgens de bouwinstrukties. Iedereen moet maar voor zichzelf de meest aantrekkelijke kleuren en uitvoeringen bedenken.
Iemand wilde de romp van het schip niet schilderen maar de beplanking gewoon zichtbaar laten omdat dat mooier is. Zo is er voor elck wat wils!

Gr, Popeye


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1941 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 195  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement