Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 15:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 103  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2017 12:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 okt, 2014 17:38 pm
Berichten: 213
Afbeelding brouwers,

De beste wensen voor 2017 en veel brouw plezier. :brouw: :brouw: :brouw: :brouw: :brouw: :brouw:

Update van de Almere werf, ben eindelijk klaar met deel 116 Afbeelding wat een werk al die touwen, heb inmiddels ook de nieuwe zending van DeAgostini binnen gekregen. Cornelis; kijk wel of de nieuwe delen de juiste onderdelen hebben voordat je ze opzij legt dat heb ik ook gedaan. Eerst heb ik de 36 hoofd touwen gemaakt dan vast gemaakt aan de blokken, door de hoofd touwen te spannen zijn de masten iets naar achteren gebogen Afbeelding. Hoop het in deel 122 met de draden te spannen tussen de masten dat de masten weer recht komen te staan. Heb gekozen om de weeflijnen met een mastworp te makken foto’s 21 leek me makkelijker dan de tweede methoden met die losse knopen. Nu weer verder met deel 117 weer touwen knopen, touwen knopen, touwen knopen, touwen knopen Afbeelding komt geen end aan. Denk als dat deel klaar is er weer een zending van DeAgostini binnen komt.
photo 397339 photo 397341
photo 397340 photo 397342

_________________
groet; Hans.

Volg ook de brouw op mijn website http://sovereign-of-the-seas.webnode.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2017 20:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 20 jun, 2016 8:14 am
Berichten: 1
insgelijks Hans.

Maar de masten hoeven niet recht te staan , de grote mast en de bezaansmast staan iets achterover


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 jan, 2017 11:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 okt, 2014 17:38 pm
Berichten: 213
Afbeelding brouwers,

Bedankt Pingu57. Afbeelding

_________________
groet; Hans.

Volg ook de brouw op mijn website http://sovereign-of-the-seas.webnode.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2017 12:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 08 mei, 2015 11:37 am
Berichten: 22
hallo bouwers

ik had ff een vraagje over de fokken mast
gaan jullie ook de ringen plaatsen op de fokken mast die onder het dek komen
is dat echt nodig ?

gr sjaak


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2017 15:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Ik heb de ringen wel geplaatst. Zitten ze iets beter vast. Maar echt nodig? Geen idee. Als je hem goed vastlijmt op het dek en zorgt dat hij goed vast zit onder de dekken voordat je de boegspriet er in zet, zal het best meevallen.
Ik ben een beetje achterop gekomen. Op de 23 december werd bij mij darmkanker gediagnostiseerd. Een grote tumor in de dikke darm. Bij volgende onderzoeken bleek dat ook mijn hart zodanig slecht was, dat er op dit moment geen operatie mogelijk was. Ben net terug (vanmorgen) van weer een katheterisatie van het het hart in Breda, waar men vaststelde dat het een puinhoop was. Na alle onderzoeken, diëten etc., Ct scans, maag/darm onderzoeken, inspanningstesten, röntgen foto's, etc. etc. ben ik een beetje gaar geworden. Maar we blijven hopen. Er zijn geen uitzaaiingen geconstateerd, noch in de longen, noch in de buik. En dat geeft weer moed.
Ik heb toch een vraag aan de brouwers. Is er iemand die één extra schietbuisje over heeft? Een van de mijne ligt ergens binnen in de boot. Geen idee waar en hoe hij er uit kan komen. Dus is het een kwestie van een extra aflevering vragen of kijken of jullie er één hebben....
Groetjes, Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2017 17:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7913
Woonplaats: Ingelmunster
Ai, da's slechter... ik hoop dat de behandeling helpt, en sowieso veel sterkte met de behandeling en het aansterken van je hart...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2017 22:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 okt, 2014 17:38 pm
Berichten: 213
Afbeelding Brouwers,

Luuk; wat een toestand Afbeelding heel veel sterkte.

Wat betreft het schietbuis informeer eens bij Cisca die had laatst 4 schietbuizen over. Heb er twee gekregen die ik gebruikt hebt voor het achterste kanonsgaten waar een dicht luik komt, mogelijk heeft ze er nog twee over. Wat je ook kan doen, een nieuw deel 118 vragen bij Helga zeg dan dat er maar 5 schietbuizen in zitten in plaats van 6 schietbuizen.

Sjaak55; de ringen van de fokkenmast die onder het dek komen moet je wel gebruiken de gaten waar de mast doorheen moet zijn veel te groot. Was eerst van plan om ze niet te gebruiken maar het moest wel om de mast goed en stevig in de gaten van het eerste, tweede, derde en vierde dek te krijgen. Doe het wel voorzichtig de ringen zijn dun, hou de tekening van het masten schema goed aan. Daar staat de fokkenmast op ware grote daar kun je ook zien waar de ringen komen te zitten.
Maar voor je dat doet schuif eerst de zwarte ring op de mast maar lijm de ring niet vast. Mogelijk moet je iets van de onderste ringen afvijlen of de gaten van de dekken met een ronde vijl vergroten. Beiden heb ik ook gedaan de mast paste Perfect Afbeelding. Als de mast past, breng dan wat lijm op het dek rond de mast en lijm de zwarte ring vast. Zo komt de ring mooi schuin op het dek te liggen.

Veel succes met de masten. :brouw: :brouw:

_________________
groet; Hans.

Volg ook de brouw op mijn website http://sovereign-of-the-seas.webnode.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 jan, 2017 19:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 aug, 2012 11:51 am
Berichten: 355
hallo brouwers
luuk heel veel sterkte en goede moed...!!!
ik hheb een schietbuis voor je svp je adres, dan stuur ik m op

zal morgen weer wat foto s plaatsen druk bezig met van alles 8)
brouwse+groet
mooie avond
schelvis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2017 0:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:52 pm
Berichten: 150
He Luuk,

Wat vervelend dat je dat allemaal mee moet maken :(
Heel veel sterkte gewenst van onze kant.

Wat betreft een dummy kanon, geen enkel probleem we hebben er hier nog een aantal liggen. Geef maar een gil als het nog nodig is.

We gaan hier wel gestaag verder met de bouw maar gezien dit onze eerste boot is moeten we alles eerst 10 keer lezen en 20 keer uitproberen voor het er uit ziet zoals we verwachten.
Met andere woorden, we lopen mijlenver achter :lol:
We zijn er ook nog steeds niet uit of we de volledige tuigage en zijlen gaan doen omdat het beetje dat al gedaan is met veel frustratie gepaard ging.

Foto's volgen binnenkort wel weer eens.

O, nog even een vraagje.
Hoe hebben jullie dat gedaan met die ronde jufferblokken?
Iedere keer als ik het koperdraad vast probeer te draaien breekt het :?

Gr.
Cisca


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2017 17:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 08 mei, 2015 11:37 am
Berichten: 22
hoi all
ik heb nog een vraagje
wat zit er tussen de 2bovenste mast delen van de fokken mast ?

gr sjaak


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 103  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement