Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 2:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 103  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 09 okt, 2016 16:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Voor diegenen die ooit een ongelukje hebben gehad (laten vallen en niet terug kunnen vinden... :evil: ), ik heb nog één setje van de ornamenten van aflevering 76, die ik over heb. Als je geïnteresseerd bent hoor ik het wel. Ook nog wat van die pilaren.
Die kanonnen was een echt monnikenwerk. Vreselijk. Maar ze zitten en goed vastgelijmd op het dek.
Ik las wel eens, dat die mannen van vroeger zo goed als automatisch de oogbouten en andere obstakels misten bij het heen en weer wandelen. Ik begin nu een beetje te begrijpen wat een probleem dat kon zijn, als je diep in gedachten rond liep voor je lichaamsbeweging..
Groetjes,
Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 okt, 2016 17:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 aug, 2012 11:51 am
Berichten: 355
hallo brouwers
vandaag deel 108 gehaald met luiken voor t kanon....ik vind ze wel een beetje dun
misschien dikker maken...het is toch een groot schip???!!! de rusten heb ik ook dikker gemaakt..
iets heel anders: aanstaande week-einde sta ik op de stripboekenbeurs (festival) in breda op stand 28
met mijn eigen voorraad stripboeken.....ben je in de beurt en hou je van stripboeken , kom dan langs, betaal ik de entree terug 8)
volgende week weer wat foto s
brouwse+groet
mooie avond
schelvis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 okt, 2016 17:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Hoi Schelvis
Kom je in mijn buurt! (Ik woon in Bergen op Zoom). Helaas zit ik dan niet in de buurt. Ik ben in de buurt van Lemmer voor een 50 jarig huwelijksfeest van vrienden.
Over die luiken: ze worden samengesteld door twee lagen. Dat geeft stevigheid en dikte. De binnenste is net iets kleiner dan de buitenste en behoort net binnen de rode lijsten van de gaten te vallen (bij mij lukt dat niet). Maar als dat niet lukt is het ook niet erg, want ze staan toch altijd open. Niemand die het ziet dat ze dan niet passen.
Geen zorgen dus.
Groetjes, Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 okt, 2016 22:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Ik ontving vandaag de afleveringen 106-107-108 en 109. In aflevering 109 worden de gouden mannetjes allemaal onder het paard geplakt, samen met een krul helemaal vooraan. Ik heb een vraag aan jullie. Een opinie eigenlijk. Ik vind de mannetjes wel mooi, maar als je ze onder dat paard plakt is het heel vol met gouden koppies, armen, lichamen en benen. En dan valt het mij op, dat ook de bouwer van de boot, die op alle afleveringen staat en ook op de foto die we in het begin van de bouw kregen, kennelijk dezelfde gedachten heeft gehad. De krul helemaal voorop heeft hij geplaatst. Zou ik ook doen. Maar die mannetjes zie je nergens op de foto's. En ik persoonlijk vind het heel vol en druk als die mannen er onder dat paard worden geplakt. Ik heb ze helemaal klaar, geverfd en wel en ze zien er goed uit. Maar om ze onder dat paard te plakken????? Kijken jullie eens goed naar de foto's in aflevering 109, als je die binnen krijgt. En vertel me dan eens wat jullie gaan doen. Erop plakken of niet. En zo ja, wat jullie dan van het resultaat vinden. Ik ben heel benieuwd.
Hartstikke bedankt!
Groetjes, Luuk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 okt, 2016 22:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 okt, 2014 17:38 pm
Berichten: 213
Afbeelding brouwers,

Hoi Luuk, heb ook op dezelfde dag als jij mijn delen 106-107-108-109 binnen gekregen. Dat is voor mij drie weken te laat elke week heb ik gebeld met DeGostini, elke keer zijden ze we hebben problemen met de automatisch betaling. Afbeelding Afbeelding Elke keer zij ik dat is niet mijn probleem maar van jullie, jullie horen gewoon de delen op tijd op te sturen. Afbeelding Ondertussen waren de winkels al bij deel 108, dacht kijk het nog een week aan en zeg dan mijn abonnement op. Koop dan wel de delen weer in de winkel, maar deze week kreeg ik in eens mijn delen opgestuurd.
De vorige delen zijn nog steeds niet afgeschreven van mijn rekening, :roll: :roll: ze hebben het nog niet in orden. Volgens mij heb jij dat ook meegemaakt kan me herinneren dat je daar iet over schreef. Is het nu in orde bij jou :?: Ben benieuwd of andere brouwers die ook een abonnement hebben daar ook last van hebben gehad.
Laat het eens weten.
photo 387378 photo 387379
Wat betreft je vraag over de decoratie bij het paard, ik denk dat het er bij hoort. We hebben de beeldjes niet voor niets gebrouwd vindt het ook mooier het paard met al die beeldjes op de boeg. Ze praten niet voor niets over de gouden duivel het schip vol met gouden decoratie. Afbeelding Waarom ze al die foto’s hebben met alleen het paard zonder de beeldjes weet ik niet. :roll: :roll: Zelf vindt ik het wel mooier, maar iedereen moed het zelf weten of ze de beelden wel of niet plaatsen.
Probeer wel een beetje te brouwen zoals het beschreven staat.

_________________
groet; Hans.

Volg ook de brouw op mijn website http://sovereign-of-the-seas.webnode.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 okt, 2016 21:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Beste Brouwers.

Ik wilde vandaag mijn 2 nieuwe ankers maken (aflevering 107). Nu blijkt er weer een foutje te zijn. Ik ontving in het zakje van het affuit maar één ringetje voor de twee ankers. Hebben jullie dat probleem ook? Ik heb het zakje nog niet open gehad, dus er is er één te weinig geleverd. Morgen DeAgostini weer bellen. Laat ik niet merken, dat ze me die aflevering nog een keer sturen en er dan geld voor innen! Grote kans dat ze dat doen......
Hebben jullie ook 1 ring ontvangen? Of 2, zoals het hoort?
Ben benieuwd.

Hans. Uiteindelijk heb ik al die 5 mannekes toch maar onder het paard geplakt. Het is wel een grote klomp goud geworden! Zou niet gek zijn, als dat echt goud was geweest. Had ik het meteen verkocht!
Ik heb in dat boek waar ik vroeger over vertelde de namen van die 5 ridders (prinsen) en de naam van de ruiter gevonden.
De ruiter is Koning Edgar de Vredelievende (Edgar the Peaceable) die koning was in het jaar 944 tot 975. Hij was de jongste zoon van Koning Edmund (939 - 946) die hij opvolgde doordat er een opstand was tegen zijn broer, Eadwig. Die overleed in Wessex op 1 october 959. Edgar was 16 jaar oud toen hij Koning van de Westerse Saxions werd. Hij werd pas gekroond op 11 mei 973 in Bath.
Er is nog meer te weten over die koning, maar belangrijker is dat deze koning als boegbeeld bedoeld was om te suggereren dat het Koning Charles I was.
De Nederlandse schilder Van der Velde laat hem zien rijdend op een galopperend paard hetwelk een pluim en een kam op het hoofd heeft, terwijl hij de gevallen gekroonde koningen vertrapt onder het paard. De lang gebaarde Edgar draagt een gepluimde kroon. Allemaal dus ietsje anders dan bij ons paard. Nou ja, de foto's zijn ook anders, dus zullen we dat maar wijten aan dichterlijke vrijheid. Of is het Beeldhouwers vrijheid?
De gevallen koningen, zegt Heywood, zijn Kynadus, Koning van de Schotten, Koning Kenneth II (971-995), en Malcolm, Koning van Cumberland. Dufnall, Griffith, Huval, Jacob en Judithil zijn zogenaamd de Koningen van Wales.

Groetjes, Luuk


Laatst bijgewerkt door francken op vr 21 okt, 2016 11:20 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 okt, 2016 11:10 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Ik kom nog even terug op mijn verhaal hier boven....
Ik belde DeAgostini zojuist (vrijdag ochtend) en vertelde hun over het missende ringetje. "Geen probleem hoor, mijnheer Francken. Welke aflevering?' "107".
"Komt er een nieuwe aan hoor!"
Er werd deze keer ook niet gepraat over betalen....
Toch weer een opsteker over DeAgostini. Misschien hebben jouw gesprekken, Hans, met hun en de mijne in het jonge verleden toch resultaten gesorteerd....
Ik zou dat abonnenement toch maar even handhaven. Het is toch wel gemakkelijk als ze de spullen thuis afleveren inplaats van te moeten ophalen! En je kunt dan een extra ringetje (Lees: aflevering) bestellen wanneer dat nodig is. Anders moet je weer naar de winkel om te bestellen en weer om het later op te halen.... :oops:

Ciska en Erick: ik was eergisteren in Scheveningen, om met echtgenote Perrie en twee van mijn kleinkinderen naar het Omniversum te gaan. Ik zat er nog even aan te denken om bij jullie aan te bellen, maar had het adres niet bij me. Misschien voor jullie maar goed! Wie weet, in de toekomst!
Groetjes, Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 okt, 2016 9:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 aug, 2012 11:51 am
Berichten: 355
hallo brouwers
ben bij no. 109....ik ga de poppetjes niet onder het paard monteren dus als iemand een poppetje nodig heeft......
ik vind het veels te vol worden met die gevallen mannen onder t paard, begrijp de opzet ook niet zo op n schip...
ik heb 2 lantaarns bij gebrouwd, dubbel over van de eenhoorn, want de oorspronkelijke lantaarn heb ik verkeerd gedaan
en zijn niet meer los te krijgen en..............de romp is bijna dicht...!!!(nu al>>>>???) :lol:
fotos volgen
mooie dag+groet
schelvis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 okt, 2016 16:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 aug, 2012 11:51 am
Berichten: 355
hallo brouwers
de fotos
photo 388449

de 2 extra lantaarns met een beetje kleur, andere kant ook
de ramen heb ik een andere plek gegeven, terhoogte van het onderste dek, bij de kanonnen in de spiegel, ik vond
de opgegeven plek niet mooi, en de ramen te klein:
photo 388451

de romp.....nog enkele droppers en stealers en hij is dicht
photo 388452

kan ik met de bovenkant beginnen :roll: in t weekend geen tijd , ga de studio in om nummers op te nemen
(ik speel drums in een reggae band)
brouwse+groet
mooie avond
schelvis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 okt, 2016 18:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Ziet er mooi glad uit, Schelvis!
Ken je de saxofonist Edgar Francken (Amsterdam)? Mijn zoon en vandaag 45 jaar geworden. Treedt veel op in het land, eenmaal in Jamaica (West Indië) op uitnodiging van Bill Gates (de grote man van Microsoft) voor een weekendje (!) met zijn hele band. Trad op met Herman Brood, schildert ook in die stijl (Cobra). Speelt tegenwoordig vooral Bariton Sax.

Wat zijn die kanon luiken een klus zeg! En wat barst die bruine lat gemakkelijk in de lengte! Maar het is gedaan. Nu nog bijwerken hier en daar (NIET schuren. Dan knapt dat opgeplakte latje doormidden voordat je weet wat er gebeurd!) en de oogbouten er in zetten. Kunnen ze weer opgeruimd worden. 8 Zwart geschilderd en 16 gewoon Sapelli kleurig (bij mij dus "Donker Eiken").
Maar ongeveer 12 centimeter lat over!
Groetjes, Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 103  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement