Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 7:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 24 feb, 2022 1:23 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik ben er niet treurig om dat het nog eens herhaald wordt... Vandaag gaan we de ontbrekende vier Oerlikons afwerken, na een nieuwe bestelling.

photo 553728

De kleine Humbertjes zagen er zo leuk uit dat ik besloten had om er een grotere in huis te halen. Die komt uiteraard in een ander project.

photo 553729

Hier gaat het om het pakketje met Aber 20mm-loopjes en gunshields. Het valt wel op dat deze loopjes op een draairestje staan, dat je dus nog moet verwijderen. Bij mijn vorige set was dit een veel kleiner stukje.

photo 553732

Ik heb de splintershields opzij gelegd om gebruik te maken van de AFV onderdelen die ik nog heb. Hier kan je die vergelijken met het ene affuit dat ik nog over heb uit de Infini set. De onderdelen zijn wat grover en een combinatie van wat in de Infini set aparte delen zijn voor de schoudersteunen en de splintershield-houders. Ik heb dus ook geen metalen kulas voor het kanon, ik moet het plastic uit de kit gebruiken.

photo 553731

Er is een sleufje gezaagd in de voorkant, want het boort nogal moeilijk op een halve vierkante millimeter. Hier past de loop makkelijk in.

photo 553730

Dan moet de staander er wel even af, zodat het PE onder het kanon gezet kan worden. Daarna wordt hij terug toegevoegd en het AFV splintershield op zijn plek gezet. Het moeilijkste is om het viziertje uit een stuk recht te plaatsen, gelukkig waren er een paar extra want het breekt makkelijk.

photo 553734

Deze voldoen nu aan de vereisten om op de LCT's te kunnen figureren.

photo 553733

Bij een vergelijking met Infini zie je dat het waarschijnlijk iets overscale is, maar misschien wel een fijnere loop heeft. Of komt dat door de verf?

photo 553735

Deze zullen ver genoeg van de andere Oerlikons staan dat je het verschil niet kan zien.

photo 553727

Er is nog wat bijgekleurd aan sommige voertuigen, en al het rubber is donkergrijs geschilderd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 feb, 2022 23:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Scheelt wel, met één penseelstreek heb je bijna alles in één keer geaccentueerd, zo klein is het.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 apr, 2022 0:20 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De voertuigen zijn even blijven staan tot alles in de p+ gezet was voor de decals. Maar toen bleek dat ik er niet meer aan gedacht had, dat ik alleen decals had voor de set van AFV. Ik zou er nu veel meer nodig hebben. Dit moet je apart bijbestellen bij L'Arsenal, dus zo gezegd, zo gedaan. Gelukkig volstaat een vel decals voor ongeveer het drievoud van wat ik bij elkaar geschraapt had.

photo 555683

Er is maar een nadeel aan deze decals, de drager is doorlopend, dus je moet elke decal zo klein mogelijk uitknippen. Zo'n avondje decallen ziet er als volgt uit:

photo 555685

Daarna heb ik ook nog wat registratienummers bijgeschilderd (dat zijn gewoon wat puntjes en streepjes) en zeteltjes in het leer gestoken. Nu moeten de voertuigen terug gesealed worden.

photo 555684

photo 555686

photo 555687

photo 555688


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 apr, 2022 10:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Tjonge jonge.... wat een werk :) Mooi hoor.

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 apr, 2022 8:39 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt, Ronald!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 apr, 2022 17:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dat is echt massaproductie. Wel gaaf om al die voertuigen bij elkaar te zien staan.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 nov, 2022 0:41 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
We zijn nu een half jaar later en eindelijk heb ik de volgende bouwstap kunnen afronden. Het dek van de drie vaartuigen is nu volledig afgeplakt. Daarbij moest ik onder de davits en sommige gun tubs door met de tape en daar heb ik wel even tegen opgezien. Het was gewoon een kwestie van er aan te beginnen. Als je het allemaal optelt, moet ik wel een volledige week aan het afplakken geweest zijn. Voor de luikjes op de LST zal ik nog een afzonderlijke masking snijden die dan verplaatst wordt.

photo 567407

photo 567408

photo 567411

Bij de LCT's had ik het voordeel dat ik nu elk stuk tape een keer kon meten en twee keer kon snijden.

photo 567409

photo 567410

Dat staat nu allemaal klaar op de draaischijf om morgen onder de spuit te gaan. Ik had ook graag in Affligem willen kijken bij de stand van L'Arsenal, omdat ik op hun website iets gezien had dat een andere mogelijkheid zou geven om een diorama te maken. Ze hebben namelijk de aanlegsteigers gereproduceerd die van de stranden naar open water gelegd waren. Dan zou er dus niet eens een strand aangelegd moeten worden, je kan zo'n paar stukken aan elkaar koppelen en dan de vaartuigen daar doen aanmeren. Maar ze stonden dit jaar niet op Affligem, dus kon ik ook niet beoordelen of dit iets was. http://www.larsenal.com/plage-d-accostage-pour-ponton-lst-1-350-c2x15951646

photo 567412


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 nov, 2022 17:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 21:38 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Alkmaar
Wow, mooi werk dit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 nov, 2022 1:36 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt, Flyboy! Deze week heb ik eindelijk de kans gezien om de bovenbouw van de LST in Pale Grey te spuiten en die dan te schaduwen met een druppel Olive Drab.

photo 567549

photo 567550

De verschillende luiken op het dek werden apart gemaskeerd, waarbij de post-shade vereiste dat hetzelfde masker meerdere keren over het hele dek verplaatst werd.

photo 567551

Bij het uitpakken heb ik nog steeds een stuk of acht van die ongeschilderde luiken blootgelegd. Gelukkig is de formule eenvoudig, zuiver Lifecolor Pale Grey en dan wat bruingroen erbij. Dat kan dus later nog afgewerkt worden.

photo 567554

De LCT's komen in een andere kleur, eentje wil ik in 5N schilderen volgens de instructie van AFV.

photo 567553

Nu de brug er definitief op kan, wordt ook de laatste davits vervolledigd. Hiervoor werden een paar stukjes PE al op voorhand geprimerd. Met de nog onvoltooide schildering op de romp krijgen we dit resultaat:

photo 567557

photo 567555

photo 567559

photo 567558

photo 567556


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 nov, 2022 9:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dat is wel een aanslag geweest op je voorraad tape maar het resultaat mag er zijn. Mooi spuitwerk hoor.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement