Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 feb, 2022 20:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
boris279 schreef:
Een heel gefriemel met die kleine onderdelen, mooie vorderingen!!


Dank je wel!
Gefriemel is het zeker, momenteel ben ik bijna alleen maar met pe bezig.
Dus om even met wat anders bezig te zijn, ben ik alvast met de brug begonnen. Ook deze bestaat uit kleine delen en de nodige pe:

photo 552670
photo 552672
photo 552677

Het dek van de stuurhut bleek schuin te staan, de kolom waar deze op rust bleek te lang. Dus deze ingekort en een messing pinnetje geplaatst t.b.v. het centreren.

photo 552672

Ook de uitzetters aan de andere zijde zijn inmiddels van pe steuntjes voorzien en de uitzetters geplaatst;

photo 552674
photo 552679


Op het dek dienen de nodige armen en wieltjes te worden geplaatst, deze zullen de torpedenet uitzetters bedienen. Een tijdrovend klusje, vooral als de delen na het buigen breken. Dat breken gebeurd vooral als de twee helften niet exact op elkaar liggen en dan moeten worden gecorrigeerd.

photo 552673
photo 552675
photo 552683

En inmiddels is het bruggedeelte ook met de airbrush behandeld, acceptabel maar ik kan er nog niet tevreden over zijn;

photo 553350
photo 553351

Voorlopig nog genoeg te doen qua pe, hopen dat ik de komende dagen iets meer tijd heb dan de afgelopen paar dagen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 nov, 2022 22:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
Oei. Sinds februari geen updates meer. :oops:
Maar het was me het jaartje dan ook wel weer, niet in de laatste plaats omdat ik inmiddels aan een oog geopereerd ben, eens kijken of mijn modelbouwprestaties daar mee geholpen zijn. :D

Maar er is wel degelijk gebouwd, in ieder geval is de S-100 klaar. Leuke bouw, kan beter maar toch tevreden.

photo 568055

De Viribus is een ander verhaal, dit is toch vooral een PE project; er is bijna geen onderdeel waar geen PE aan te pas komt. Mooi natuurlijk, maar tijdrovend. Het is wel eens zoeken om de juiste vorm in bepaalde delen te krijgen. Wel zeer bevredigend als het resultaat er naar is. (Soms dus niet... :twi :? )
Maar er zijn de nodige delen geplaatst:

photo 568054
photo 568053
photo 568052

Hier en daar zal er nog wat verf aangebracht moeten worden.

Andere componenten zoals de masten, schoorstenen en een van de kranen zijn inmiddels ook van de nodige PE voorzien en wachten nog op een verflaag:

photo 568056
photo 568058
photo 568057

Verder zijn de diverse boten en sloepen voorbereid en kan er aan het hoofdgeschut begonnen worden.

Verder friemelen dus. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 nov, 2022 0:05 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Toch een mooie update met de brug er op. En die Schnellboot heb ik hier ook nog ergens staan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 nov, 2022 12:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
Die Schnellboot heeft mij aangenaam verrast. Ik heb deze OOTB gemaakt maar is een mooie basis er iets fraais van te maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement