Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 09 okt, 2020 23:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Waarom heb je meteen zulk een uitgebreide PE-set genomen? In dit geval raad ik je wel aan om toch ook betere lopen te kopen, ondanks het al geleverde werk (helaas alleen hier te koop: https://www.model-monkey.com/germany-600/). Ik zal een vergelijking laten zien met de lopen van Aber die ik op mijn 1/350 Bismarck gelijmd heb. Het probleem is dat de eerste versmalling tot in de helft liep en dat er toch iets van een verloop te zien is.

Citaat:
Afbeelding


photo 310049

photo 310050


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 okt, 2020 1:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 sep, 2020 11:54 am
Berichten: 19
Woonplaats: Vleuten
Ha Steven, ik wil bij deze zien hoever ik zelf kan komen met PE en scratchen. 3D geprinte onderdelen is misschien iets voor later maar voelt nu een beetje als valsspelen :wink:

Ik ben je restauratie project inmiddels aan het lezen, indrukwekkend wat je er van maakt en wat je allemaal wel niet vanaf scratch gebouwd hebt :brouw:

Twee lopen heb ik inmiddels gebouwd, in een testfit ziet het er zo uit:

photo 520425

Vergelijking met mijn eerste probeersel en de oorspronkelijke lopen:

photo 520429

Ik snap nu pas trouwens wat je bedoelde, stom! Eigenwijs dat ik ben heb ik het gebaseerd op de lopen van de kit, en dat terwijl ik foto’s van 2 replica’s vlak voor mijn neus heb hangen!

Nog tips over hoe ik de blast bags zou kunnen modelleren? Misschien tissues verzadigen met lijm (of water?) en die dan model geven?

Laat aub weten wat jullie er van vinden of wat ik anders aan moet pakken!

Koen

_________________
Op de tafel: Airfix Bismarck 1/600 Vintage Classic


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 okt, 2020 8:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind dat het er prima mee door kan. Als je met tissues gaat werken kun je het beste gewone houtlijm mengen met water. Dan wordt het dunner en het is langer verwerkbaar. Hierin de tissues drenken en dan lekker boetseren.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 okt, 2020 0:18 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 sep, 2020 11:54 am
Berichten: 19
Woonplaats: Vleuten
Dankjewel Ferry. Vanavond iets beter uitgemeten adh van een tekening die ik vond waar ik de lengte van de verschillende segmenten van de barrel kon aflezen. Na afmeten, omrekenen, aftekenen, snijden en in elkaar zetten is dit nu het resultaat:

photo 520503

Vergeleken met gisteren is het wel een verbetering en klopt het allemaal net iets beter:

photo 520501

Ik moet wel zeggen dat het me verbaasd hoe je in het onderwerp gezogen wordt. Toen ik begon met deze brouw dacht ik dat ik wel genoeg zou hebben aan de instructies van de kit en de PE. Het tegendeel is waar! Naarmate ik verder kom begin ik steeds meer op te zoeken en wordt het steeds leuker om uit te zoeken wat de verschillen zijn en te bedenken hoe die weg te werken. Ik weet ondertussen meer van de Bismarck dan ik ooit had gedacht. Vanmiddag zelfs een hele tijd in de wayback machine zitten zoeken naar de laatste versie van Bismarck-class.dk (die site bestaat helaas niet meer maar heb wel de webpages kunnen vinden & downloaden ter referentie).

Morgen weer verder!

Koen

_________________
Op de tafel: Airfix Bismarck 1/600 Vintage Classic


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement