Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 jul, 2022 11:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 dec, 2010 12:30 pm
Berichten: 575
Woonplaats: Ede
Eindelijk weer tijd gehad om wat verder te bouwen:

photo 560834
6 twin DP 127 mm kanonnen in aanbouw. DP staat voor dual purpose dat wil zeggen kanonnen die zowel tegen zee doelen of lucht doelen gebruikt kunnen worden.
Deze kanonnen waren het zware luchtafweergeschut van de Yamato

photo 560835
en nu in de3 juiste kleur gespoten op hun plaats gemonteerd

photo 560836
en nu aangevuld met dezelfde kanonnen maar nu in een gepantserde uitvoering.
Let ook even op de geleiderail rondom de kanonnen die moet voorkomen dat de over enthousiaste geschutsbemannig in het vuur van de strijd het eigen schip on de vuur kan nemen.

Op naar de volgende stap: het vele lichte luchtafweergeschut

_________________
Gebouwd: Neeltje Jacoba, H.M.S. Endeavour, Baleinera Olandese: 17de eeuws Fluitschip/Walvisvaarder Het Paradys, Prins Willem van Corel schaal 1:100
Op de werf: slagschip Yamato en destroyer Yukikaze Japanese Imperial Navy (Tamiya 1:350)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 aug, 2022 11:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 dec, 2010 12:30 pm
Berichten: 575
Woonplaats: Ede
photo 563605

Het lichte luchtafweer geschut is klaar, jammer is wel dat een aantal zelfklevende stickers van de rolluiken op de koepels in de hoeken losgaan, gelukkig heb ik nog een aantal reserven en kan ik als ze er echt afvallen het nog oplossen.

_________________
Gebouwd: Neeltje Jacoba, H.M.S. Endeavour, Baleinera Olandese: 17de eeuws Fluitschip/Walvisvaarder Het Paradys, Prins Willem van Corel schaal 1:100
Op de werf: slagschip Yamato en destroyer Yukikaze Japanese Imperial Navy (Tamiya 1:350)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 aug, 2022 11:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 dec, 2010 12:30 pm
Berichten: 575
Woonplaats: Ede
photo 563599

De kraan om de vliegtuigen te verplaatsen is klaar, een leuk stukje vouwwerk.
Ik heb ervoor gekozen om de gehele kan te bouwen en niet alleen het horizontale onderste deel zoals dat op zijn laatste reis was.

_________________
Gebouwd: Neeltje Jacoba, H.M.S. Endeavour, Baleinera Olandese: 17de eeuws Fluitschip/Walvisvaarder Het Paradys, Prins Willem van Corel schaal 1:100
Op de werf: slagschip Yamato en destroyer Yukikaze Japanese Imperial Navy (Tamiya 1:350)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 aug, 2022 11:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 dec, 2010 12:30 pm
Berichten: 575
Woonplaats: Ede
Omdat ik het schip bouw zoals het eruitzag voordat de vliegtuigkraan en de vliegtuigen werden verwijderd voor zijn laatste reis kon ik dus vliegtuigen bouwen

photo 563611

De gebruikte vlaggen zijn de "normale" vlaggen, de extra vlaggen die op zijn laatste reis aan de grote mast hingen en de speciale beschildering op de zijkant van de schoorsteen heb ik weggelaten.

photo 563607

Hier beide modellen samen

Rest nog het maken en plaatsen van de bemanning iets wat ik op ieder schip doe want met enkele mannen erop zie je pas echt hoe groot of klein een schip echt was.

_________________
Gebouwd: Neeltje Jacoba, H.M.S. Endeavour, Baleinera Olandese: 17de eeuws Fluitschip/Walvisvaarder Het Paradys, Prins Willem van Corel schaal 1:100
Op de werf: slagschip Yamato en destroyer Yukikaze Japanese Imperial Navy (Tamiya 1:350)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2022 13:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 dec, 2010 12:30 pm
Berichten: 575
Woonplaats: Ede
Als eerste de "maatmannen" op de Yukikaze

photo 563880

En nu de mannen op de Yamato
Als eerste de man die de vliegtuig hijskraan bedient:
photo 563883

en de mannen op de brug
photo 563882

an als laatste de man bij het kompas
photo 563881

Mijn excuses voor de slechte kwaliteit van de foto's

Nu op naar mijn volgende project een even plus hijskraan uit 1620, schaal 1:100 om het uitdagend te maken in karton

Daarna volgt de kruiser Tone van Tamiya schaal 1/350

_________________
Gebouwd: Neeltje Jacoba, H.M.S. Endeavour, Baleinera Olandese: 17de eeuws Fluitschip/Walvisvaarder Het Paradys, Prins Willem van Corel schaal 1:100
Op de werf: slagschip Yamato en destroyer Yukikaze Japanese Imperial Navy (Tamiya 1:350)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 sep, 2022 15:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind het er best goed uit zien. Een beetje verwering zou nog veel kunnen toevoegen. Bij een volgende bouw zou ik wel wat meer letten op kieren en naden want ik zie nu naden waarvan ik denk "Hoort dat hier wel?".

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement