Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 jan, 2021 15:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Ok duidelijk, maar moet toch wel zeggen, dat ondanks je beperking je toch netjes bouwt !!
Zou zeggen ga zo door ! Blijf je volgen :brouw:

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 apr, 2021 14:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 dec, 2010 12:30 pm
Berichten: 575
Woonplaats: Ede
Na een onderbreking is er weer wat werk gedaan aan de Yukikaze

het dek is in de juiste kleuren gespoten en het roer en de schroeven zijn geplaatst
photo 535554
photo 535553
photo 535555
photo 535556

Ondanks de kleine schaal is het spuitwerk aardig gelukt

_________________
Gebouwd: Neeltje Jacoba, H.M.S. Endeavour, Baleinera Olandese: 17de eeuws Fluitschip/Walvisvaarder Het Paradys, Prins Willem van Corel schaal 1:100
Op de werf: slagschip Yamato en destroyer Yukikaze Japanese Imperial Navy (Tamiya 1:350)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 apr, 2021 16:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 feb, 2021 21:00 pm
Berichten: 18
ziet er mooi strak uit


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 apr, 2021 14:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 dec, 2010 12:30 pm
Berichten: 575
Woonplaats: Ede
Eerste de dek accessoires op het voor en achterdek gespoten en geschilderd en geplaatst
photo 535853
photo 535854
Daarna het middendeel van de dekopbouw met schoorstenen en torpedo lanceerinstallatie gespoten en de luchtafweer kanonnen en schoorsteen bovenkanten in een andere kleur geschilder
photo 535857
en op het dek gelijmd en de trappen naar het boegdek geplaatst
photo 535855

De passing van de onderdelen is tot nu toe fenomenaal goed.
Het afplakken voor het spuiten van en tweede kleur blijft lastig, regelmatig moet ik daarna de eerste kleur weer wat bijsluiten ( na eerste weer afplakken natuurlijk)
Kleine plastic onderdelen lijm ik tegenwoordig met secondelijm een dat gaat veel beter als met plastic lijm (Tamiya cement of extra thin cement)

_________________
Gebouwd: Neeltje Jacoba, H.M.S. Endeavour, Baleinera Olandese: 17de eeuws Fluitschip/Walvisvaarder Het Paradys, Prins Willem van Corel schaal 1:100
Op de werf: slagschip Yamato en destroyer Yukikaze Japanese Imperial Navy (Tamiya 1:350)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 apr, 2021 14:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 dec, 2010 12:30 pm
Berichten: 575
Woonplaats: Ede
photo 535851
Voor de liefhebber hier een foto van het origineel schip voor de uitbreiding van het luchtafweergeschut.
Ik bouw de latere versie (met extra luchtafweer geschut en zonder de beschildering op de zijkant) zoals die in 1945 met de Yamato gevaren heeft .

_________________
Gebouwd: Neeltje Jacoba, H.M.S. Endeavour, Baleinera Olandese: 17de eeuws Fluitschip/Walvisvaarder Het Paradys, Prins Willem van Corel schaal 1:100
Op de werf: slagschip Yamato en destroyer Yukikaze Japanese Imperial Navy (Tamiya 1:350)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 apr, 2021 19:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
begint mooi geworden !!
Trouwens een mooie lijn heeft het schip.

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 apr, 2021 10:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 dec, 2010 12:30 pm
Berichten: 575
Woonplaats: Ede
Dank je Boris

Goed nieuws:

photo 536171

De grote mast (of voorste mast?) is klaar, maar wat een gedoe met die kleine onderdeeltjes van de navigatie verlichting en leuk zoeken als er weer eens een uit je pincet springt (je leert er bijna vloeken van als kapitein Haddock uit Kuifje).
ps: onder de mast ligt een grondplaat die was bijgeleverd om de montage te vereenvoudigen

En het slechte nieuws:
photo 536172

De kleine (of achtermast)is klaar op de radar die er rechts voor ligt na.
Deze radar bestaat uit 3 onderdelen waarvan de meest rechtse een metalen grondplaat is die met 2 pootjes aan de mast wordt bevestigd. Helaas is een van de pootje van de grondplaat afgebroken :oops: ( het meest rechtse onderdeel op de foto) waardoor de antenne niet meer in de juiste positie aan de mast is te lijmen.
Ik zie 2 oplossingen
1 proberen het onderdeel bij Tamiya na te bestellen
of 2
als dat niet lukt denken dat niemand het zal zien :roll:
( de radar staat ook niet op de foto van de Yukikaze )

_________________
Gebouwd: Neeltje Jacoba, H.M.S. Endeavour, Baleinera Olandese: 17de eeuws Fluitschip/Walvisvaarder Het Paradys, Prins Willem van Corel schaal 1:100
Op de werf: slagschip Yamato en destroyer Yukikaze Japanese Imperial Navy (Tamiya 1:350)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 apr, 2021 12:04 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
StevenVD schreef:
Dat wordt hier een festijn met al die Japanse modellen in 1/350!


Waarom maken jull9ie er geen BB van? Daar ontbreekt het al heel lang aan bij de afdeling scheepsbouw....

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 apr, 2021 11:11 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 dec, 2010 12:30 pm
Berichten: 575
Woonplaats: Ede
Trajanus schreef:
StevenVD schreef:
Dat wordt hier een festijn met al die Japanse modellen in 1/350!


Waarom maken jull9ie er geen BB van? Daar ontbreekt het al heel lang aan bij de afdeling scheepsbouw....



Een BB maken ?
Even geen verstand van mocht men alle 1/350 Japanners bijeen willen zetten dan heb ik daar geen probleem mee.

Ik heb inmiddels de zware kruiser Tone 1/350 van Tamiya besteld om mijn vloot aan te vullen.
Na jaren "houtbouw" scheepsmodellen gebouwd te hebben ben ik nu volledig overgestapt op plastic. Bij de overstap leek het mij verstandig klein te beginnen, daarvan te leren en dan groot verder te gaan, vandaar de volgorde Yukikaze en daarna de Yamato, Ik heb zoals te verwachten de nodige dingen geleerd (onder andere hoe en wanneer secondelijm goed te gebruiken )en ga verder leren :lol: op de Tone voordat ik de Yamato af ga bouwen. Ik wil ook aan after market foto etched

photo 536416

De brug is klaar, in 2 kleuren gespoten en de spijltjes tussen de ramen hebben ook een kleurtje gekregen een 3 tal foto etched vlakjes van 1x1 mm heb ik er niet opgelijmd omdat ik ze niet met mijn pincetten vast kon houden

photo 536415

De voormast is geplaatst en paste onverwacht goed ondanks dat hij door 2 dekken van de brugopbouw heen moest steken

photo 536420

De geschutskoepels zijn gebouwd het canvas heb ik canvas kleurig geschilderd en niet wit zoals het in de bouwbeschrijving staat

En nu op naar de achtermast en de vele kleine onderdelen die nog op het dek moeten worden gelijmd

_________________
Gebouwd: Neeltje Jacoba, H.M.S. Endeavour, Baleinera Olandese: 17de eeuws Fluitschip/Walvisvaarder Het Paradys, Prins Willem van Corel schaal 1:100
Op de werf: slagschip Yamato en destroyer Yukikaze Japanese Imperial Navy (Tamiya 1:350)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 apr, 2021 13:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Je gaat lekker zo, mooie vorderingen.
Maar ik geloof dat je voor stuurboord groen gebruikt voor je navigatie verlichting en rood voor bakboord.
Dat heb je volgens mij niet juist gedaan, het moet net anders om.

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement