Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 09 aug, 2021 22:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 sep, 2018 9:34 am
Berichten: 12
ph-adk schreef:
Ik denk aan een waterlijn versie, of is dat heiligschennis?

Groet, Lex

Dag Lex,

Nee hoor, waterlijnmodellen (mits op een mooi wateroppervlak geplaatst) zijn vaak prachtig, dus je gaat je gang maar. Je hebt in dit geval twee opties: het onderwaterschip afzagen/afschuren (is een stoffig karwij wat je beslist niet zonder stofafzuiging en stofkap/masker moet doen) maar je zou ook een plaat piepschuim kunnen gebruiken, de diepgang is niet groot en een holte in het schuim maken is niet erg moeilijk. Het schilderen van het wateroppervlak vergt wat aandacht: ik ben geen expert daarin maar je kunt veel suggesties op internet vinden, ook op Modelbrouwers meen ik.

Maarten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 aug, 2021 22:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Citaat:
Kunnen we de film binnenkort allemaal zien?

De film bevat behalve opnamen van de Q.E.D. nog een aantal tamelijk persoonlijke opnamen. Ik was oorspronkelijk van plan om een selectie te (laten) maken van de Q.E.D. scenes, maar heb tot nu toe niemand gevonden die dat kan/wil doen. Bovendien weet ik niet wie het copyright heeft.
Een waterlijn model mag; ik was al gewaarschuwd dat dat zou gebeuren. Wordt wel een hoop zaagwerk.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 aug, 2021 9:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Jullie hebben een heel mooi model ontworpen en gemaakt. Ik neem mijn pet af voor dit resultaat.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 okt, 2021 18:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Toch nog een nieuwe update. Vorige week kreeg ik bericht dat gietsels van de opbouw steeds meer reparatie nodig hadden en uiteindelijk niet meer goed waren. Dus op zaterdag kwamen de gietsels met de post, samen met de masters. En inderdaad, van de twaalf exemplaren waren er maar drie direct bruikbaar; de rest moest ingrijpend gerepareerd worden. Ook de master was niet meer in zijn jonge jaren, speciaal de dunne lijstjes waren beschadigd en zaten los, soms misten ze wat stukjes.
Dus op naar een scenario, wat ik al met Tilly Models had besproken: het dak dikker maken en de opbouw in twee stukken delen achter de eerste dwarswand. Dat heb ik vandaag dus maar gedaan. Het mes gehanteerd:

photo 545610

Om de vorm er in te houden stripje B aangebracht.

photo 545609

Als A en B niet nodig zijn voor het gieten mogen ze weg. Op het wandje C heb ik twee nokjes aangebracht om straks bij de bouw de twee stukken netjes op te lijnen. Daarna de plafonds aan de binnenkant opdikken met 0,25 mm styreen, met passen en meten op maat gemaakt.

photo 545607

Lijmen met uitbundig gebruik van lijm.

photo 545608

Zelfde recept voor het achterste deel.

photo 545606

Daarna alles nog eens goed nagelopen en gaatjes en spleetjes opgevuld met dikke secondelijm. Morgen bellen met de producent, en als die de "reparatie" goed vindt, opsturen.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement