Toch nog een nieuwe update. Vorige week kreeg ik bericht dat gietsels van de opbouw steeds meer reparatie nodig hadden en uiteindelijk niet meer goed waren. Dus op zaterdag kwamen de gietsels met de post, samen met de masters. En inderdaad, van de twaalf exemplaren waren er maar drie direct bruikbaar; de rest moest ingrijpend gerepareerd worden. Ook de master was niet meer in zijn jonge jaren, speciaal de dunne lijstjes waren beschadigd en zaten los, soms misten ze wat stukjes.
Dus op naar een scenario, wat ik al met Tilly Models had besproken: het dak dikker maken en de opbouw in twee stukken delen achter de eerste dwarswand. Dat heb ik vandaag dus maar gedaan. Het mes gehanteerd:
Om de vorm er in te houden stripje B aangebracht.
Als A en B niet nodig zijn voor het gieten mogen ze weg. Op het wandje C heb ik twee nokjes aangebracht om straks bij de bouw de twee stukken netjes op te lijnen. Daarna de plafonds aan de binnenkant opdikken met 0,25 mm styreen, met passen en meten op maat gemaakt.
Lijmen met uitbundig gebruik van lijm.
Zelfde recept voor het achterste deel.
Daarna alles nog eens goed nagelopen en gaatjes en spleetjes opgevuld met dikke secondelijm. Morgen bellen met de producent, en als die de "reparatie" goed vindt, opsturen.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.