Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zvezda's Black Swan 1:72
BerichtGeplaatst: wo 06 jan, 2021 20:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 jan, 2021 13:59 pm
Berichten: 44
Woonplaats: Nieuwegein
Hallo,

Deze nieuweling komt even verlegen om de hoek kijken.
Ik 'kom hier al een tijdje' om alle kunstwerken te bewonderen. Maar nu is het tijd om het ook weer eens te proberen.

Heel lang gelden ben ik ooit eens begonnen aan het Linieschip de Friesland 1663 van hout. Door omstandigheden kwam hij maar niet af. Nu de ruimte en de rust er weer is lukt het weer een beetje en kwam ik erachter dat ik het schilderen ook een beetje mis. Vandaar een klein uitstapje naar plastic.

photo 528527
photo 528526
photo 528525



Groet,
Roald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jan, 2021 22:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Mooi, gelijk een nieuw topic begonnen dus de kop is eraf. Je zal tegen niet al te veel problemen aanlopen denk ik, en anders stel je eventuele vragen gewoon hier op het forum. In mijn geval zit ik met chips, bier, rum en whiskey e.d. in de volgmodus.

Cheers
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 jan, 2021 9:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 jan, 2021 13:59 pm
Berichten: 44
Woonplaats: Nieuwegein
Je gebruikt rum en whiskey om jouw kwastjes schoon te maken toch?

Ik heb nog niet echt een plan voor dit model. Voor de kleur en verweringen heb ik nog geen idee.

Voor het primeren had ik begrepen om de raampjes te reinigen met een sopje. (Kon ik gelijk de afwas doen) Het primeren was eenvoudig genoeg maar het eerste laagje airbrushen vond ik dan wel weer lastig. Toch wat spettertjes hier en daar. Ik ben er ook nog niet uit of de verf te dun of te dik is geweest. (Het is de Vallejo voor de airbrush.) Aan de kwaliteit van de verf ligt het niet en ook niet aan de airbrush. Die is namelijk hagelnieuw.

Dan krijg ik dat liedje in mijn hoofd. "Geeeeeef nooit op"...

Groet,
Roald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 jan, 2021 19:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Vallejo schijnt wel wat gevoelig te zijn voor de druk instellingen en tipdry. Er zijn ook de nodige mensen die hem toch aanmengen met iets dat retard er heet. Nu spijt ik ouderwets met enamel, dus het fijne weet ik er ook niet van.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 jan, 2021 20:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 05 jan, 2021 12:49 pm
Berichten: 37
Klopt. of ik kan het in elk geval deels bevestigen dat de vallejo gevoelig is voor druk en tipdry zeker met naaldbeschermer er nog op die kruipt bij mij vaak vol.
Kan ook aan mijn motoriek liggen en de te vaak de verkeerde volgorde van verftoevoer stopzetten en luchttoevoer stopzetten.

Vandaag nog wat moeten overspuiten omdat ik de panzer aces verf te veel verdund had in combinatie met te hoge druk.
Van andere merken weet ik te weinig al denk ik dat Tamiya best goed moet zijn.

Deze link kan helpen zij het heel eenvoudig.
https://www.myairbrushcompressors.com/wp-content/uploads/2018/10/Airbrush-spray-pattern.jpg

Ik ben benieuwd naar het resultaat.

_________________
Groet,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 jan, 2021 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 jan, 2021 13:59 pm
Berichten: 44
Woonplaats: Nieuwegein
Super bedankt voor de tips.

De link zegt inderdaad iets over de verf die misschien iets te dik is geweest. Dus heb ik het een beetje verdund.
Het resultaat laat daarna volgens mij zien dat de verf nu weer te dun is? Waarschijnlijk ook teveel op 1 plek gebleven.

photo 528577

Dit gaat wel even duren voordat ik verfmengsel en druk op elkaar heb afgestemd ben ik bang :lol:


Groet,
Roald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 feb, 2021 22:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 jan, 2021 13:59 pm
Berichten: 44
Woonplaats: Nieuwegein
Hallo allemaal,

Na lang tobben en proberen hier een kleine update.
De verf van Vallejo heb ik vervangen voor Humbrol. Het lukte me maar niet om het er mooi op te krijgen en na kort gebruik van de airbrush zat deze al dicht. Ondanks het gebruik van retard wekte het bij mij zoveel frustratie op dat de lol verdween. Maar die keerde snel weer terug. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe het resultaat zo ontstond. Veel geprobeerd en getest. Dunne laagjes over elkaar enzo. Na een vernisje ben ik er met een donker bruine wash overheen gegaan.

Resultaat van het dek.

photo 532877
photo 532878

De kanonnetjes natuurlijk.

photo 532875

De zijkanten zitten in een basislaag nu. Deze krijgen een vernis nadat het geheel wat meer in elkaar is gezet. Ik ben nog steeds niet over de kleur uit. De binnenzijde wordt ergens wel iets van rood. De buitenzijde iets met zwart en zeker nog gedeeltes waar de houtstructuur naar voren komt.

photo 532874

Dat wast.
Comments zijn welkom.

Groet,
Roald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 feb, 2021 15:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Roald, de aanhouder wint dus toch. Erg goed resultaat, en dat voor een beginner. Zo zie je maar dat met het volgen van een paar stappen, je direct een mooi effect kan krijgen. En zelf experimenteren maakt het juist leuk, zo geef je je eigen draai eraan, goed of fout. Welke kleuren je uiteindelijk moet gaan gebruiken weet ik niet hoor. Je zal al veel gegoogled heben naar voorbeelden dus dat probleem laat ik lekker bij jou. Succes verder man, hou het plezier hierin.

Cheers
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 feb, 2021 21:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind dat dek er heel goed uit zien, knap gedaan. De kanonnen mogen er trouwens ook zijn. Als je zo doorgaat wordt dit een heel mooi schip.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 maart, 2021 20:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 jan, 2021 13:59 pm
Berichten: 44
Woonplaats: Nieuwegein
Hallo allemaal,

Zo, we zijn weer een paar stappen verder. Het heeft langer geduurd omdat ik ergens dacht een vernislaag aan te brengen wat uiteindelijk lichtgrijze primer bleek te zijn. Na een lichte hartverzakking leek de schade mee te vallen maar heeft uiteindelijk best wat tijd gekost om het te herstellen. De spuitbusjes leken behoorlijk op elkaar dus ik heb ze maar even gemarkeerd. :oops:
Ik blijf het toch lastig vinden om een goed bouwverslag met een stappenplan te maken. Ik vlieg een beetje van hot naar her zodat ik uiteindelijk niet goed weet hoe het eindresultaat tot stand is gekomen.
Uiteindelijk vind ik het geheel misschien iets te donker. Zijn er manieren om delen iets op te lichten?

photo 534453

photo 534454

photo 534455

photo 534452

Ik merk dat ik nog veel moet afwerken maar in grote lijnen ben ik erg tevreden. Nu nog de puntjes op de I.

Groet,
Roald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement