Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 8:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 22 feb, 2020 16:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 05 feb, 2020 21:45 pm
Berichten: 33
Ik hoop dat ik ze nog zie Jeroen, anders maak ik ze iets lichter/donkerder dan de rest.

Afgelopen week eigenlijk niks kunnen doen, behalve wat grondverf op de romp en het gedeelte wat de hangardek moet zijn erin lijmen. Nu moet ik op dat laatste van p.e dingen lijmen waar de reddingsbootjes aan hangen.

photo 498682

Voor dat ik dar aan begin wil ik eigenlijk iets weten, voor ik te snel ga.

photo 498680
photo 498681

Op bovenstaande foto's zie je dus waar ze komen. Is het verstandig eerst die onderdelen te plaatsen en dan pas de (grond)verf er op of eerst de verf erop en dan plaatsen? Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar eerst plaatsen en dan straks de romp in één kleur zetten.

En deze (16x) zijn de slachtoffers

photo 498694


Bob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 feb, 2020 20:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Ja Bob, eerst zoveel mogelijk plaatsen en daarna verven. Let wel op dat je overal nog redelijk goed bijkan - anders in secties bouwen, verven en plaatsen. Ik weet niet of je een airbrush hebt maar dat is eigenlijk een must.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 feb, 2020 21:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Heb je nog een aardige puzzel te gaan, maar mits goed uitgevoerd, zullen het zeker zeer mooie details aan je model zijn !!

Blijf deze volgen :brouw: :brouw:

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 maart, 2020 20:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 05 feb, 2020 21:45 pm
Berichten: 33
Dank je Jeroen, ik had al wel zo'n vermoeden maar beter eerst even vragen voor de zekerheid.

Deze puzzel valt wel mee Boris maar er komen ook nog hele kleine driehoekjes op waar de reddingsboten tegenaan komen. En die driehoekjes zijn echt heel erg klein en om die er goed op te krijgen is best lastig want ze zijn ook nog eens heel fragiel. Buiten het feit dat ik al drie keer naar zo'n ding moest zoeken omdat hij weg sprong. Gelukkig ligt er geen tapijt want anders was ik ze voorgoed kwijt maar ruim 20 minuten zoeken naar 1 dingetje is ook niet leuk hahaha. Ik ben er nog steeds mee bezig ondanks dat het er maar 16 zijn.
Op de foto van mijn laatste post zijn ze te zien, rechtsonder in het pe velletje.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 maart, 2020 2:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Wat ik vaak doe als ik met zulke hele kleine deeltjes bezig ben, ik leg een witte badstofhanddoek op mijn werktafel en daarop leg ik mijn snijbord, zo raak ik wat minder snel de hele kleine deeltjes die uit mijn pincet vliegen kwijt.
knap irritant als je lang met een bepaald deeltje bezig bent, om het vervolgens uit je pincet te laten vliegen om nooit weer terug te vinden.

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 maart, 2020 8:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
boris279 schreef:
Wat ik vaak doe als ik met zulke hele kleine deeltjes bezig ben, ik leg een witte badstofhanddoek op mijn werktafel en daarop leg ik mijn snijbord, zo raak ik wat minder snel de hele kleine deeltjes die uit mijn pincet vliegen kwijt.
knap irritant als je lang met een bepaald deeltje bezig bent, om het vervolgens uit je pincet te laten vliegen om nooit weer terug te vinden.


Dat vind ik nu eens een hele goede tip. Die zal ik zeker eens gaan proberen.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2020 20:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 05 feb, 2020 21:45 pm
Berichten: 33
Dat is inderdaad een goede tip.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement