Bootjebouwer schreef:
Hier een met interesse volgert.
Heb recent de Colombo Express (varend) gebouwd (zie evt mijn verslag op dit forum), dus ik ben benieuwd of je tegen dezelfde dingetjes oploopt als ik.
Ik denk het niet, want je pakt de zaken goed aan, zie ik.
Ga je hem ook varend maken, of blijft hij statisch?
Deze blijft statisch, ik vind het wel knap hoe je dat gemaakt hebt, maar deze gaat in de kast.
De problemen waar ik voornamelijk tegenaan liep, de afmetingen, en dan voornamelijk het schilderen van de containers. Bij mijn eerste een jaar geleden, de originele Hapag Lloyd zeg maar, had ik het hele internet afgezocht. Zo kwam ik bij een Poolse modelbouwer het idee tegen om de containers in blokken van 2, 3 of 4 te schilderen, ik heb er bewust geen 'losse' tussengezet zeg maar. Was na veel oefenen goed te doen. Ik heb er nu bij m'n 2e schip zelfs plezier aan.
Het decal verhaal inderdaad, bij mijn eerste heb ik 2 setjes van de Oocl, P&O, P&O Nedlloyd en Nyk laten aan rukken, verder heb ik veel gebruik gemaakt van de donkerrode lease containers die je op alle schepen tegenkomt, die zijn 9 van de 10 keer zonder tekst.
Bij de nieuwe CMA CGM heb ik die allemaal laten maken, samen met decals van dochter APL en van partners Oocl en Evergreen, waarbij ik die van Evergreen maar net op de 20ft containers krijg.
Verder vond ik het schilderen van de opbouw in wit en groen heel lastig in combinatie met het in elkaar zetten achteraf, het liefst zou ik hem nu eerst bouwen en daarna in de verf zetten, maar dan zit je weer met de groene delen, hoe krijg je dat netjes langs het wit, afplakken of dat paarse afdekspul eroverheen smeren is ook heel krapjes allemaal. Ik ga er eens rustig over nadenken.
Veel vaarplezier...