Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: HMS Cornwall 1/350
BerichtGeplaatst: za 15 jun, 2019 17:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 sep, 2018 9:34 am
Berichten: 12
wiwil schreef:
ik heb drie plaatjes gevonden die misschien iets meer laten zien van de hangar.
Misschien had je deze al gevonden maar t is een poging
de eerste is cornwal, de andere twee zijn van berwick

photo 478259

photo 478258

photo 478257

groet wim


De middelste Berwick is een heel ander schip, ik denk de 'Monmouth' klasse kruiser van die naam uit het begin van de vorige eeuw.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HMS Cornwall 1/350
BerichtGeplaatst: za 15 jun, 2019 21:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Maarten,

Ik denk dat je gelijk hebt. Het was mij ook opgevallen door de kazematten in de midscheeps. Echter wel een mooie foto door de details.

Vandaag niet al te veel gedaan. Een aanvang gemaakt met de railing van de bovenbouw.

photo 478288

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HMS Cornwall 1/350
BerichtGeplaatst: ma 17 jun, 2019 8:48 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 sep, 2018 9:34 am
Berichten: 12
Andrew, het wordt een mooi model van een prachtig schip! Ik hoop binnenkort ook een kit in handen te krijgen en te kunnen beginnen hieraan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HMS Cornwall 1/350
BerichtGeplaatst: ma 17 jun, 2019 21:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Maarten,

Bedankt :brouw: Heb je al een model op het oog? Schaal?.

Met het mooie weer en langer goed daglicht kan er lekker gebouwd worden op de werf. Het bovendek is nu verlijmd met de romp en om alles enigszins goed aan te sluiten was er hier en daar wat secondelijm nodig.


Tevens wat pe steuntjes geplaatst tussen het hoofddek en de opbouw.

photo 478651

photo 478652

Mocht je ooit besluiten om ook de HMS Cornwall te gaan bouwen, of van camo te voorzien, dan heb je de HMS Berwick, is het raadzaam eerst het bovendek op het hoofddek te plaatsen en dan pas de steunen te plaatsen. Ik had ze eerst aan het bovendek geplakt volgens instructie, echter heb ik hier en daar wat speling met het hoofddek. Het zal waarschijnlijk nauwelijks opvallen, doordat de railing er nog voor komt.

De stand van zaken:

photo 478653

photo 478650

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HMS Cornwall 1/350
BerichtGeplaatst: ma 17 jun, 2019 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Andrew,

Je bent goed bezig hoor, ziet er allemaal mooi uit, begint een mooie "dame te worden !!
het enige wat mij persoonlijk een beetje raar in de ogen overkomt is dat de onderste rij patrijspoorten gesloten is en de bovenste rij open ?, ga je deze nog open maken ?
persoonlijk denk ik dat het beter zal lijken als de patrijspoorten open zullen zijn, maar dat is natuurlijk zoals ik het zie.

en tja voor de rest, eh.... eigenlijk niks alleen maar mooi :brouw:

Gr
Boris.

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HMS Cornwall 1/350
BerichtGeplaatst: za 22 jun, 2019 20:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 sep, 2018 9:34 am
Berichten: 12
Citaat:
Bedankt :brouw: Heb je al een model op het oog? Schaal?.


Hi Andrew,

Yep, ik wil uit deze kit proberen de Suffolk te gaan bouwen, schaal 1:350. Kom ik al gelijk op de ombouw van het achterdek: niet mooi, wel heel karakteristiek! (Aleen de Suffolk en de Cumberland hadden dat).

Heb al wat research gedaan hoe dat denk ik moet. Graag commentaar als ik ergens de plank mis sla! Ik ga proberen een schets daarvan te uploaden.Afbeelding

Stik! wat doe ik verkeerd? Ik heb m in een album gekopieerd, en dat adres hier in gekopieerd. Kennelijk doe ik iets fout.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HMS Cornwall 1/350
BerichtGeplaatst: ma 24 jun, 2019 19:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Mannen, bedankt voor jullie reacties.

Boris, de onderste rij patrijpoorten zijn inderdaad afgesloten. Ik heb besloten om dit zo te laten. De bouw is al aardig gevorderd en als ik nu deze patrijspoorten ga weghalen ben ik bang dat ik een en ander beschadig. Heb trouwens wel een aardig plaatje gevonden met de onderste rij poorten dicht.

photo 478976

Maarten, gaaf dat je deze kit gaat ombouwen naar een HMS Suffolk. Weet je al of ze oorlogsgrijs wordt of in camo? In ieder geval moet op het achterschip flink de zaag erin. Wat betreft het uploaden: als je op brouwers een album maakt en je upload een foto zou je normaal gesproken als je bij mij een bericht plaatst aan de linkerkant van het beeldscherm een fotocamera moete zien. Als je daar op klikt kan je je album selecteren en de foto plaatsten. Omdat ik in een aardige bui ben :mrgreen: onderstaand een foto van HMS Suffolk met op het achterschip de verlaagde campagne.

photo 478975

Tussen het warme weer en de saaie F-1 race door ook weer wat gebrouwd. Ik heb me voornamelijk beziggehouden et de frutseld op het dak van de hangar.


photo 478970

photo 478971

Tussendoor nog wat laddeertjes gevouwen om op de opbouw van X-turret te geraken.

photo 478972

Zoeklichten bordes geplaatst en de vickers Quadruples 12,7 geplaatst. Deze moeten nog een beetje gedrybusched worden want ze zijn nu wel heel zwart.

photo 478974

En inmiddels aanbeland ergens tussen de schoorstenen.

photo 478973


Nog een puntvan aandacht is dat je bij deze kit alle voorgeboorde gaatjes en uitsparingen extra moet uitboren, bijvijlen, anders pasn de meeste pijpjes en munitiekasten niet. Dryfitten is sowieso handig :lol: In de tussentijd heb ik nog wat schoonheidsfoutjes gevonden, maar daar kom ik later in het verslag op terug.


Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HMS Cornwall 1/350
BerichtGeplaatst: di 25 jun, 2019 11:48 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 sep, 2018 9:34 am
Berichten: 12
photo 478870
Misschien dat het zo lukt? Dank voor de aanwijzing, dat cameraatje was me nog niet opgevallen! NB: als het goed is kan je de afbeelding zo afdrukken en is-ie 1:350

Ik ben van plan om de Suffolk in de kleuren van mei 1941 te maken, dus tijdens de jacht op de Bismarck.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HMS Cornwall 1/350
BerichtGeplaatst: do 27 jun, 2019 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Maarten,

Mooi dat het gelukt is. Ik heb inmiddels ook je bijdrage op modelwarships gelezen. erg interessant :D. De plaatjes van HMS Exeter van je bouw zien er fantastisch uit. Ik heb al plannen om haar zus aan te schaffen, HMS York. Als het goed is, is deze binnenkort beschikbaar. Terug naar de werf van HMS Cornwall. Aangezien ik haar voornamelijk OOB bouw en niet kijk naar de eventuele missers van de kit zit de gang er lekker in.

Vanavond maar eens begonnen om de roosters bovenop de schoorstenen te plaatsen. Trumpy heeft deze mooi uitevoerd, tenminste niet meer zo dik als in het verleden hun meegeleverde pe was.

photo 479369

En nummer twee....

photo 479367

photo 479368

en nummer 3....

photo 479370

Eveneens een stuk secundair geschut in elkaar gezet. Ook hier oppassen geblazen. De loopjes zitten met 5 stukken vast aan het raamwerk. Voorzichtigheid geboden dus bij het losmaken. Phil Reeder op MW maakte er al melding van bij zijn HMS Berwick die hij vn de HMS Cornwall had gemaakt.


Nu zit ik even in dubio. Hoe ga ik het secundaire geschut plaatsen? Normaal gesproken plaats ik ze op deze manier.

photo 479371

Op diverse foto's zie ik echter de achterste opstelling ook naar met de lopen naar de boeg geplaatst.

photo 479372

Ben benieuwd naar jullie mening, idee?

photo 479373

Ciao Andrew[size=150][size=150][/size][/size]

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HMS Cornwall 1/350
BerichtGeplaatst: za 29 jun, 2019 14:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Sorry :? :? niet zoveel toe te voegen dan alleen maar MOOI !!

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement