Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 0:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 281 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 29  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 29 apr, 2020 20:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Tis niet normaal man. Ik probeer een PE dingetje in een cockpit te plakken en ik kan alleen maar eerlijk zeggen dat het op goed geluk is gelukt en kijk deze pijpen eens. Elk afzonderlijk gewoon perfect. Ik heb er super veel bewondering voor, maar moet ook bekennen dat ik steeds stinkend jalours ben op die vaardigheden. Wat een pracht verslag is het aan het worden man. Ben trouwens wel blij met de twee foto van je laatste update. Daar zie je gelukkig nog aan een van de kanons dat het een model is.

Hoe hoog zijn die plinten eigenlijk? Dat moet toch maar een haardikte zijn??????

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 mei, 2020 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Heren allen bedankt voor de lovende woorden

Bas die plinten zijn exact 1 mm hoog en 0.28 mm dik, knip ze van pvc plaat met een mini guillotine schaar.
Klopt er staat een loop van het 21,5cm een stukje scheef, alle lopen van de citadel opstelling zitten nog los, aangezien ik op een later stadium nog reling moet plaatsen.


En we gaan weer een beetje verder,
Heb nog een aantal bovenlichten gemaakt en een 4 tal cylinders, welke mij eerst niet duidelijk waren, gezien ik er na genoeg geen informatie over bezit. (Dacht iets van voor vloeistof)

Dus mijn eigen fantasie en improvisatie maar gebruikt.
Met als resultaat:
(Naar posting op een Duits forum en een kleine discussie , kwam het verlossende woord, het blijken inderdaad cylinders te zijn voor opslag van petroleum te zijn.)


photo 506657

photo 506659
photo 506662
photo 506661

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 mei, 2020 14:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Wat zet je hier een prachtig stuk werk neer Boris, nou neus ik niet heel veel bij de schepen, maar hier zet je echt werk neer daar kan ik alleen maar jaloers op zijn.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 mei, 2020 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Markie bedankt voor je reactie.

En we gaan weer een beetje verder
laatste 2 gedeeltes van de reling gemaakt, evenzo de dek neergangen, alle kolenlieren en de boot standaarden voor de stoomsloepen.
En eveneens uit de Verenigde Staten bericht gekregen dat de vitrine kast gereed is, heeft even mogen duren maar is toch eindelijk klaar, en zal dezer dagen zijn weg vinden naar hier.

Onder een aantal foto's, zeggen immer meer als woorden.

photo 508260

photo 508259

photo 508257

photo 508256
Foto genomen in de Verenigde Staten bij de meubelmaker.

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 mei, 2020 7:25 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Jij wil mij nog steeds niet adopteren, Pappa? :lol:


Het wordt echt mooi, zeker met zo'n donkere vitrinekast, dan komt het model veel mooier tot zijn recht. Nog indirecte LED verlichting er in of niet?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 mei, 2020 2:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Tja adopteren ?
zou je zo graag mijn onvolwaardige attentie en aandacht geven, maar denk dat mijn Honden 3 Fila Brasileiro's daar toch een andere mening over zijn aangedaan, die zijn niet zo van het delen, neigen een klein beetje naar asociaal gedrag :lol: , speciaal 1 die ik vanaf 10 dagen met de fles heb groot gebracht is nu bijna 3 jaar en 75kg . En zo als je ziet op onderstaande foto, Laat hij mij geen moment alleen. :roll:
En ja dat kan ik ook weer niet over mijn hart verkrijgen je dat aan te doen :)

photo 508937

En ja, ga net zoals bij de vitrine kast van de Emden weer verlichting aanbrengen, heb wederom weer gevraagd de kabelgoten verborgen te maken, en een uitsparing voor een verlichting strip aan de bovenzijde , het is de zelfde Vitrine kasten maker als voor de Emden, persoon kent mijn wensen :roll:, en heeft vind ik tot nu toe zeer mooi werk geleverd, Het is een klein no nonsens ambachtelijk familie bedrijf met 3e generatie meubelmakers.

Dus ja kijk ook weer met smacht uit naar de vitrinekast waneer het hier op het eiland aankomt. :D

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 mei, 2020 7:17 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik kan echt heeeeeel goed met honden opschieten en zij met mij hoor :lol: :lol:


Het is altijd een moment van geluk als je mensen zoals die meubelmaker treft en ontmoet. In zo'n geval ben ik ook altijd bereid om wat meer te betalen voor echt goed handwerk

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jun, 2020 12:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Zo ben ik maar begonnen met het maken van de 2 stoomsloepen en motorboot,
Wat op zich nog een aardige complexe puzzel is, dit om het feit dat er niet veel beeld (referentie) materiaal is, en van het materiaal wat er is erg divers
Is in bepaalde werkgroepen in Duitsland ook vaak een punt van discussie.

Maar goed heb de keuze gemaakt om de Scharnhorst te voorzien van 2 stoom en 1 motor sloep.

Heb hier mee een begin gemaakt, zal de rompen van de sloepen behouden, maar de verdere dekken en opbouwen zal ik verder zelf gaan maken.

De behuizing van de stoomsloepen waren een constructie van frame en dekzeilen, ik heb hier mee een aanvang gemaakt, de motor sloep had een vaste opbouw.

Onder een aantal foto’s, zeggen immer meer als woorden.

photo 510131

photo 510133

photo 510134

photo 510136

photo 510135

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jun, 2020 13:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Het doek heb je weer mooi gemaakt. Je zegt zelf al dat er weinig referentiemateriaal is maar het lijkt wel of jou schoorstenen iets te veel naar voor staan. Als ik tenminste naar de foto kijk en naar jou sloep. Ook de opbouw achter de huif lijkt lager dan op de foto.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jul, 2020 20:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Even een tijdje geleden,

Hoofdstuk stoomsloepen is bij deze afgesloten,
Is op zich nog een hele toer geweest, maar ben tevreden met het resultaat.

Rest nog een motorsloep maar dat is een ander hoofdstuk voor een andere tijd, zal ik maar zeggen.

@ fvdm, achterste huif lijkt inderdaad iets lager te staan, maar ben tijdens deze “toer” beduidend wijzer geworden, heb op het Duits forum waar ik dit model ook post, na oproep om foto’s en referentie materiaal, zoveel foto’s en ander materiaal gekregen, dat ik er achter ben gekomen, dat deze sloepen in zeer veel maten en soorten zijn gebouwd, met hoge huif, lage huif etc,etc. Dus zit gelukkig wel goed, anders had ik het moeten herbouwen, dus toch bedankt voor het opmerkzaam zijn !!

Onder een aantal foto’s

photo 512162

photo 512167

photo 512168

photo 512165

photo 512163

photo 512164

photo 512166

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Laatst bijgewerkt door boris279 op ma 06 jul, 2020 20:19 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 281 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 29  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement