Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 281 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 28 maart, 2019 1:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Dus zoals gezegd maar begonnen met de patrijspoorten en het plaatsen van een gedeelte van de te komen dek behuizing en opbouwen.
heb aan de voorzijde alle patrijspoorten gevuld en regengootjes aan de bovenzijdes van de patrijspoorten verwijderd, en alle trimlijsten verwijdert, om zo een mooie gladde romp te krijgen,
Lijsten en trimlijnen zullen vanzelfsprekend op een later tijdstip opnieuw worden geplaatst.
patrijspoorten aan de voorzijde opnieuw uit getekend en geboord volgens de bouw tekeningen van de Scharnhorst.
Alles met alles is de Scharnhorst uitgevoerd met ruim 200 patrijspoorten.
Wil ze allemaal opnieuw maken, en in een later stadia voorzien van messingen busjes gevuld met kristal klear, om zo een mooi effect te creëren.
Maar op dit moment is het alleen nog schuren, vullen en schuren. kortom nog wel even bezig .

onder een paar foto's voor de impressie.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 apr, 2019 1:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Begonnen met de geschut kazematten, lopen van de 21cm en 15 cm kanonnen gedraaid.
In totaal 8 stuk 21 cm en 6 stuk 15 cm geschut.
En voor de rest nog steeds schuren, plamuren en schuren. Pfffff....

Eveneens begonnen met het zagen van het hout voor het voor en achterdek, heb gekozen om het houten dek te gaan maken van Zwitsers peren hout, worden plankjes van 0,40 mm dik en 0.30 mm breed en een lengte van 10 cm,
Zal op een later moment verder berichten over de houten dekken. wat op zich nog een hele puzzel zal zijn.

Onder een aantal foto's


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 apr, 2019 14:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Mooi hoor. Op deze foto's kun je de indrukwekkende grootte van het model al goed zien.

Maar die plankjes ... dat wordt een precisie operatie.
Maar al bij al wel een enorme hoeveelheid denk ik zo. :shock:

Ben benieuwd naar het vervolg weer.
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 apr, 2019 13:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Odorf,

plankjes wordt inderdaad nog wel een beetje werk, maar dat mag de pret niet drukken.

Begonnen met het maken van de verschansing,
na wat proberen en niet het gewenste resultaat bereikt tot de conclusie gekomen een mal te maken om de verschansing te maken, om de binnen plint tegen de verschansing te bouwen, en zo een mooi stevig en recht geheel te krijgen.
En een strakke basis te krijgen voor de later te leggen linoleum/corticene tegels,
alle opbouwen waren voorzien van linoleum/corticene. de lagere dekken worden allemaal bekleed met hout,
Dus het is zaak een mooie strakke basis te creëren, voor latere werkzaamheden.

onder een aantal foto's zeggen immers meer als woorden.

alles staat natuurlijk nog los :)

photo 474594

photo 474595

photo 474598

photo 474596

photo 474597

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 apr, 2019 1:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Dit ziet er al heeeeeel erg strak uit. Je maakt lekkere stappen.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 apr, 2019 16:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Sebooo thanks !

Verschansing geplaatst,
ging niet helemaal zoals ik in eerste instantie had gewenst, maar is uiteindelijk wel allemaal weer redelijk gelukt.
Was er in eerste instantie vanuit gegaan de steunen van de verschansing, om de 12 mm te plaatsen, heb hierbij 12mm center, center gevoerd, op zich niks mis mee,
totdat iemand die ook reeds een Sharnhorts en Gneisenau heeft gebouwd beide in 1/100 op een Duits forum waar ik dit model ook post, er op wees dat de afstanden 6 mm behoren te zijn, dus naar wat gemopper, (zoals bijna altijd krijg je de beste foto's en aanwijzingen als het geen waar je mee bezig was klaar is :) )
Maar toch besloten de tussen spanten te gaan plaatsen, dus naar wat breek (uit kijken dat je niet te veel schade bouwt daar de verschansing al geplaatst was) en schuifwerk, kom ik op een 5.96mm afstand tussen de spanten, een verschil van 0.4 mm is waar ik mee kan leven. (al zij het moeilijk :roll: )

Dus naar dit alles kan ik ik weer terug naar het schuren en plamuren en stof pfffff.... :evil:

onder een aantal foto's
zoals altijd die zeggen meer als woorden.



photo 474939

photo 474938

photo 474937

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Laatst bijgewerkt door boris279 op zo 21 apr, 2019 20:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 apr, 2019 18:13 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Yep en dat verdiend applaus

Maar inderdaad, de beste foto's enzo krijg als je klaar bent, algemeen verschijnsel knap irritant

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 apr, 2019 10:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3438
Knap!!! weer veel detailwerk. Mooi om te zien dat je het schip zo veel als mogelijk naar realisme wilt bouwen... :brouw:
Uiteraard ziet het er allemaal strak uit, evenwijdig alle spijltjes geplaatst. Hoog niveau.

Pter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 apr, 2019 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Heren bedankt voor de positieve reacties

Het werken naar realisme is op zich best wel een uitdaging met dit soort schepen uit deze tijd, de levensduur van deze schepen is 7 jaar geweest, en foto's zijn er ook niet echt veel, zijn wel een aantal met aardige details, maar ook vele met mooie foto's van schepen maar qua detail informatie nul.
Aangezien de Kaiserliche Marine vele scheep types maar in tweetallen heeft gebouwd (zusterschepen) en deze verschillen ook vaak behoorlijk van elkaar) om zo steeds tot een hoger graat van perfectie te komen, maakt het wel een uitdaging om de juiste informatie te verkrijgen.

Gezien het feit dat ik nu al een tijdje zit te wachten op een aantal evergreen pvc vellen , om daar vervolgens strippen uit te snijden, welke ik nodig ben voor de plinten en het verder afwerken van het dek (6 week, iets of iemand doet schijnbaar niet zijn werk naar behoren in het hele proces)

Ben ik maar begonnen met het zagen van de plankjes voor het dek,(eens wat anders dan schuren en plamuren ) ik gebruik zoals reeds eerder vermeld Zwitsers perenhout voor dit, Heb in Engeland een aantal vellen hout gekocht 3mm dik, welke ik heb terug gebracht naar een dikte van 2 mm, deze heb ik vervolgens aan een zijde voorzien van zwarte pvc tape (elektra tape) waar ik dan vervolgens dunne plankjes van zaag, belangrijk is hierbij een fijn getande zaag te gebruiken, en het hout rustig te zagen.
resultaat mooie dunne plankjes, met een perfect zwarte breeuwnaad.
moeten er nog vele worden gezaagd, maar zijn leuke projectjes zo tussen door.

Afbeelding

Afbeelding

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 apr, 2019 9:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Hoe krijg je dit soort vellen 1mm dunner? Gebruik je daar een vandiktebank voor?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 281 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement