Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 16:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 281 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 29  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 06 jul, 2020 20:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Even een tijdje geleden,

Hoofdstuk stoomsloepen is bij deze afgesloten,
Is op zich nog een hele toer geweest, maar ben tevreden met het resultaat.

Rest nog een motorsloep maar dat is een ander hoofdstuk voor een andere tijd, zal ik maar zeggen.

@ fvdm, achterste huif lijkt inderdaad iets lager te staan, maar ben tijdens deze “toer” beduidend wijzer geworden, heb op het Duits forum waar ik dit model ook post, na oproep om foto’s en referentie materiaal, zoveel foto’s en ander materiaal gekregen, dat ik er achter ben gekomen, dat deze sloepen in zeer veel maten en soorten zijn gebouwd, met hoge huif, lage huif etc,etc. Dus zit gelukkig wel goed, anders had ik het moeten herbouwen, dus toch bedankt voor het opmerkzaam zijn !!

Onder een aantal foto’s

photo 512167
photo 512162
photo 512168
photo 512165
photo 512166
photo 512164
photo 512163

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Laatst bijgewerkt door boris279 op di 07 jul, 2020 12:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 jul, 2020 6:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Gelukkig maar want de sloepen zien er fraai uit.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jul, 2020 8:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Prachtig.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jul, 2020 19:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Zeer fraai!
Huiven zien er erg goed uit ook.

Hoe zouden ze dat destijds gedaan hebben met het vuur? Iedere actie met de sloepen eerst de boel opstoken en onder stoom krijgen? Duurt dan wel even ... Of de sloepen continue onder stoom houden zodat ze ieder moment klaar voor gebruik zijn.

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jul, 2020 18:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Update:

Allen bedankt voor de reacties

Stoommachines hadden inderdaad stoomdruk nodig, dus hier gaan inderdaad een opstook tijd aan vooraf,
maar denk dat deze sloepen werkboten waren, en meer werden gebruikt als een schip op de rede lag, of in de haven en snel handelen niet nodig was.
Scharnhorst was eveneens uitgerust met een motorsloep, dus met een verbrandingsmotor. en diverse zeer grote en kleine mankracht (roeien) aangedreven bijboten.

Wat me bij de grote kraan brengt, deze werd onder andere gebruikt voor het te water en uit het water halen van de zwaardere bijboten en het kolen bunkeren (was onderdeel van de laad installatie van lieren en katrollen) en natuurlijk diverse andere taken, deze kranen waren centraal geplaatst zodat ze dus een groot nuttig bereik hadden.

Heb de kranen gemaakt van evergreen, daar de bijgeleverde kranen niet aan mijn verwachting voldeden (zeer veel luchtbellen en getordeerd) dus maar opnieuw maken, leek mij de beste optie, onder een aantal foto's heb niet van alle stappen foto's gemaakt, in mijn bezig zijn vergeten :roll:

Eveneens de de scheepsklok en een aantal luiken waaronder de ruimtes waar de schijnwerpers konden worden opgeborgen.

onder een aantal foto's:

photo 512472

photo 514687

photo 514150

photo 514688

photo 514689

photo 514690

photo 514691

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jul, 2020 18:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Update:

Allen bedankt voor de reacties

Stoommachines hadden inderdaad stoomdruk nodig, dus hier gaan inderdaad een opstook tijd aan vooraf,
maar denk dat deze sloepen werkboten waren, en meer werden gebruikt als een schip op de rede lag, of in de haven en snel handelen niet nodig was.
Scharnhorst was eveneens uitgerust met een motorsloep, dus met een verbrandingsmotor. en diverse zeer grote en kleine mankracht (roeien) aangedreven bijboten.

Wat me bij de grote kraan brengt, deze werd onder andere gebruikt voor het te water en uit het water halen van de zwaardere bijboten en het kolen bunkeren (was onderdeel van de laad installatie van lieren en katrollen) en natuurlijk diverse andere taken, deze kranen waren centraal geplaatst zodat ze dus een groot nuttig bereik hadden.

Heb de kranen gemaakt van evergreen, daar de bijgeleverde kranen niet aan mijn verwachting voldeden (zeer veel luchtbellen en getordeerd) dus maar opnieuw maken, leek mij de beste optie, onder een aantal foto's heb niet van alle stappen foto's gemaakt, in mijn bezig zijn vergeten :roll:

Eveneens de de scheepsklok en een aantal luiken waaronder de ruimtes waar de schijnwerpers konden worden opgeborgen.

onder een aantal foto's:

photo 512472

photo 514687

photo 514150

photo 514688

photo 514689

photo 514690

photo 514691

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 jul, 2020 8:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Jammer dat je vergeten bent om foto's te maken maar wel begrijpelijk. De kranen zien er als eindprodukt zeer fraai uit.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 jul, 2020 10:25 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Zijn zeker echt heel goed gelukt, hoe heb je die vertanding zo mooi gekregen, met zo'n kartelschaar?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 aug, 2020 13:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Heren bedankt voor de reacties !!

Bert Takken schreef:
Zijn zeker echt heel goed gelukt, hoe heb je die vertanding zo mooi gekregen, met zo'n kartelschaar?


Bert, neem aan dat je het getande klinknagel motief bedoelt ?!. Dit zijn decal klinknagels heb die ooit eens gevonden op een treinen modelbouw pagina, zijn weliswaar HO (1/87) schaal, maar dat maakt denk ik in dit geval niet uit. komen zeer dicht bij de rest die ik met een rol wieletje doe, of individueel maak.

En we zijn weer een stukje verder,
Heb de standaard gemaakt voor de motor bijboot waar de Scharnhorst ook mee was uitgerust, zoals eerder in dit verslag genoemd.
Het bijgeleverde voldeed totaal niet aan mijn verwachting, dus zoals bijna bij alles wat is bijgeleverd in giethars, maar opnieuw gemaakt van messing.
daar er niet echt veel foto's voorhanden zijn van de echte standaard op de Scharnhorst, dit maar gemaakt naar eigen idee en fantasie, en wat beperkte info van schepen uit de zelfde tijd periode.
photo 515372

photo 515373

photo 515382

photo 515376

De munitie ophaalplek
daar het munitie was opgeslagen in opslag plaatsen beneden dek, werd dit middels een systeem van takels en liften naar de geschutsopstellingen gebracht. zo was er bij elke geschutsopstelling op het dek een munitie ophaal plek.
photo 515377

photo 515378

photo 515381

photo 515380

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 aug, 2020 15:33 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Echt heel mooi strak werk weer, Boris. Die stellages voor de sloep komen wel realistisch over, ik kan mij zo voorstellen dat ze er zo uitgezien zouden hebben

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 281 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 29  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement