Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 1:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2019 21:55 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Die vind ik niet meer terug, daar ben ik niet bang voor, dus moet maar een andere pakken.
Gister en vandaag de airbrush eens naar binnen gehaald en de juiste kleuren er opgespoten. Ik heb zo'n navalsetje van AK, maar de verf is daar vrij dun van en ik had iets te hoge druk, dus dat ging niet helemaal lekker.

photo 471167

photo 471168

Beetje ongeduldig met afplakken geweest en ja hoor, precies onder de kimkielen trek ik de verf er mee af, tuurlijk, heb ik weer .
Maar goed, penseeltje er langs en het is weer netjes, er moet toch nog een zwarte baan tussen, alleen weet ik niet hoe ik dat netjes moet afplakken bij de assen en roeren.
Ik kom er wel achter dat dat het best elk onderdeeltje apart moet schilderen bij een schip, je komt er later amper bij, met als gevolg verfvegen op plekken waar je het niet wilt hebben, daar wam ik achter toen ik het dek ging doen

photo 471169

De verf is vrij dun dus het dekt niet in 1 keer, maar als je een wat overladen penseel hebt vloeit het wel mooi, al duurde dat effe voor ik dat door had.
Alleen het herstellen met de grijze verf gaat wel effe duren, daar is het net te dun voor om in 1 keer weg te krijgen. Tis net figuurschilderen, 100 keer met dezelfde kleur laagjes opbrengen :lol: :lol:

Maar goed, het begint nu herkenbaar te worden.

photo 471170

photo 471171

photo 471172

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2019 2:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Ach troost je, is mij ook al zo vaak overkomen, heb je zoveel werk verricht, alles netjes gespoten, trek je de tape los en springen de tranen je in de ogen, Grrr...
had om die reden een droogkast gebouwd, van duct en een föhn om de verf goed droog te krijgen, wat op zich heel goed werkte, heb deze onlangs vervangen voor een meer professionele met tijdklok en thermostaat.
Heb voor me zelf toch wel als regel gesteld, dat alles wat ik in de grondverf/verf heb gespoten, het minimaal 1 uur in de droogkast zet en daarna een volle dag laat rusten, eer ik het weer in mijn handen neem om er verder aan te gaan werken, dit heeft mij toch al veel elende bespaart,

Maar sta toch ook wel weer te kijken, dat je met het penseeltje zo maar even een mooie strak onderwater schip schildert, :brouw:

Straks als alle "frutsels" op het dek staan valt er niks meer van te zien.

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2019 8:12 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Thanks Boris, ja, lijntjes schilderen leer je wel als je figuren doet, al bibber ik momenteel best wel, weet alleen nog niet waarom. Maar ik zit even te dubben over de zwarte lijn, wij hebben op het werk een soort zwarte plakplastic, een soort wrapfolie zo dun, misschien ga ik het daar mee proberen, en anders twee potloodlijntjes en uit het handje, net als bij de Bitter

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2019 9:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Je bibbert zeker omdat je bang bent dat je vrouw merkt dat je in huis hebt geairbrusht. :lol:

Verse verf en tape is altijd lastig. Wat ik daar nog wel goede tape voor vind is die iets dikkere microtape. Deze heeft niet veel kleefkracht maar blijft wel goed zitten. Zoiets als https://www.airbrush-services-almere.nl/microtape-2-0mm-washi.html

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2019 9:31 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ja moet maar even je mond houden he? :mrgreen:

Nee, voor het eerst met Tamiya tape gewerkt en gewoon te snel geplakt, eigen schuld dus.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2019 15:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Jammer, jammer.
Van het zoekgeraakte onderdeel én de tape ... maar je bent van de straat zullen we maar zeggen ...

Over de tape;
Trek je de tape los, of rol je hem over zichzelf terug?

photo 110519

Als je hem terug-rolt komt er ook al minder stress op de verflaag.

Maar dat alles terzijde en te laat,
Succes! :brouw:

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2019 16:47 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Terugrollen doe ik altijd over verse verf, nu net weer en weer opdezelfde plek los, denk dat ik het daar net niet voldoende heb schoongemaakt of net 1 keer teveel heb beetgepakt. Maar ja, net de zwarte lijn gedaan, begonnen met afplakken, maar dat ging niet dus maar wat hulpstrookjes gemaakt en uit de losse pols geschilderd, jammer dat ik niet geheel oplette, nu zit aan 1 knt de streep tot de kimkiel en bij de andere kant niet, dus nog even met grijs een lijntje trekken, ach, goed voor de ervaring zal ik maar zeggen. Laat nu de verf eerst maar even een paar dagen uitharden voor ik serieus verder ga. ach, ik moet toch werken,, dus das dan weer mooi meegenomen voor de droogtijd.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2019 23:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Bert Takken schreef:
ach, ik moet toch werken,, dus das dan weer mooi meegenomen voor de droogtijd.


Ik zou bijna zeggen: "Jij hebt ook altijd mazzel :mrgreen:"
Dekblauw is een mooi kleurtje.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 maart, 2019 7:52 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Nou..................

Ik ben er overigens wel ff klaar mee, alles waar ik nu mee bezig ben gaat fout, krijg geen stukje plastic meer normaal verlijmd lijkt het wel. Ik weet van mijzelf dat mijn spanningsboog op modellen al niet erg groot is, dus het is al ongelofelijk dat ik zolang met beide bezig ben, maar ik kan effe de moed niet meer opbrengen, zit een uur naar het ding te staren zonder dat er wat zinnigs gebeurt. Ik leg hem dus effe aan de kant, wachtend op inspiratie.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 maart, 2019 23:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Niet al te ver wegleggen hé,

Je bent zo’n eind op de goede weg :brouw:

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement