Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 18:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 16 jan, 2019 22:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Goed bezig! Shake&Bake op z’n Berts 8)

Mooie vorderingen. En zeker met verschansingen enzo is wat je nu hebt gemaakt veel mooier dan de kit. Leuke anekdotes ook. Daarmee komt een model tot leven.

Dat je steeds gedetailleerdere -soms tegenstijdige- informatie kunt opduiken kan mij soms ook verschrikkelijk demotiveren. :oops:
Een aantal van mijn projectjes heeft daar zeker last van.

Keep up the good work!

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 jan, 2019 22:23 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Dank je, ja, het is weer een tijd gelden dat ik zo bezig was, maar het bevalt mij wel.
Ja, het zoeken is soms verrassend, maar ik hou daar wel van, ik kan echt uren bezig zijn.

De meeste verhalen en feitjes haal ik toch weg bij Dutchfleet, daar zitten veel marinemensen die daadwerkelijk op deze schepen hebben gevaren en daar soms kostelijke verhalen over schrijven.
Het is echt de moeite om daar rond te struinen en te lezen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2019 13:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Mooi geworden man !!, zal je zeker een aardig puzzeltje aan hebben gehad :lol: knap hoor :brouw:

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2019 22:57 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ja best wel, maar opnieuw ben ik er niet geheel tevreden over, maar ik ken mijn gebrek. In mijn hoofd kan ik het perfect, maar ergens tussen hoofd en handen zit een snoertje een beetje los en lukt het nooit zoals ik wil, en ja, ik ben een zeikerd

maar goed, tijd bezig geweest met eigenlijk niet veel.
De achterdek vaste zijwand was op het oorspronkelijke model dus niet gehee op maat en daarbij erg breekbaar, die had ik er dus gauw vanaf, maar dan moet je natuurlijk wel weer nieuwe plaatsen, hier even een foto van beide kanten tijdens de bouw, ik moest nog afwerken. Die gaten zijn in het echt dus ook zo groot

photo 466528

photo 466529

Verder ben ik met platform (netjes maken) en brug (eveneens netjes maken) aan het stoeien geweest, bij d ebrug de halve ronde zijdingen gemaakt (en ergens baal ik want nu bleek de brug tocch niet geheel haaks te zijn, nou ja, ik ga het niet veranderen. Ook heb ik aan beide zijde de kabelboom aangebracht, dit waren de diverse antennes vanuit de mast

photo 466530

photo 466531

Ik zit me opeens te bedenken dat ik eigenlijk helemaal geen foto's van het echte model heb. Ik heb niet veel overichtsfoto's maar wel heel veel detailfoto's

Eerst een echte PCE

photo 466532

en dan de Wolf, de F817 ex PCE1607

photo 466533

Nog een feitje

Brand aan boord
Verhaal van P.Nieuwpoort het verhaal komt van Diutchfleet. Ik lig af en toe dubbel van het lachen om de verhalen van oud-opvarende

Het varen op Hr.Ms Wolf heeft mij altijd het idee gegeven dat we de vrijbuiters waren van de KM.
De visserij inspectie gaf niet alleen spanning omdat in de jaren 60 regelmatig oorlog uitbrak onder de vissers van de diverse naties maar tegelijkertijd was het een bijzonder dankbare taak.
Zelf heb ik op vele schepen assistentie verleend voor reparatie van technische zaken zoals zenders /ontvangers, generatoren etc.
Leuk was ook het bezoek aan de vele kleine havens rondom de Noordzee.
Zo lagen wij medio 1964 afgemeerd aan de pier van het Engelse South end on Sea.
Rustig een biertje drinkend achterin het korporaalsverblijf zie ik de verlichting ineens veel feller worden gelijk wist ik er is iets mis met de generator dus als een haas naar de voor machinekamer maar helaas te laat de generator was op hol geslagen en de stukken behuizing vlogen door de machinekamer.
Enige remedie het luik dicht en de afstand bedieningen van de CO2 opendraaien helaas deze werkte niet,inmiddels was het schip al door iedereen verlaten en stond op de kade.
Wij de blussers deden vervolgens het luik open en gooide dan opengedraaide blusapparaten naar beneden.
Middenin in deze blusactie stikdonker aan boord zie ik iemand schuifelend aan komen en vraag wat hij komt doen ,antwoord er staat hier nog een biertje van me.
Achteraf hebben we er hartelijk om gelachen op dat moment was hij sneller op de kade terug dan hij besefte.
Achteraf viel de schade mee alleen ben ik een uur of 36 in touw geweest om de diverse apparatuur te repareren voor zover dat mogelijk was.
Iets geheel anders in dat week-end was dat bleek dat het stadje geterroriseerd werd door hooligans.
Deze maakte de vergissing enige opvarende van de Wolf lastig te vallen die maakte er geen punt van terug naar boord met het trammetje over de pier een ieder die beschikbaar was werd opgetrommeld vervolgens kwam er van alles uit de diverse opslagplaatsen en gingen de maten weer de wal op en veegde de gehele stad schoon van hooligans.
De Mayor kwam vervolgens met taart de commandant bedanken voor het beëindigen van de overlast in zijn stad.
Vele jaren later als onderofficier van de wacht op de Zeven toen de de Dam werd schoongeveegd moest ik hier nog aan terug denken.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jan, 2019 15:02 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Allereerst nog twee mooie foto's, de eerste is vanuit de lucht tijdens het proberen te stoppen van de kotter "Lammie" HD160. Deze kotter had dus meer wiet dan vis aan boord. Was trouwens 25 april 1974



photo 466627

De tweede is gewoon een mooi sfeerplaatje en laat ongemeen scherp zien dat ik nog best wel wat moeite oefenen op het scratchbouwen :mrgreen: :mrgreen:

photo 466629


Maar goed
De brug lag aan de voorkant nog open dus daar eerst maar eens een plaatje voor gesneden en globaal getekend waar wat spul moest

photo 466628

5 minuten later had ik dus dit

photo 466630

Maar dat geloofd niemand natuurlijk, neuh, het waren geen 5 minuten, maar op zich gaat zo plaatje wel snel.

Ook maar even de kuip voor de vuurgeleidingsrichters de MK51, elke 40 mm hd zijn eigen richter

De kuip is dus simpel een ovaal plaatje met wat strip er omheen
Zowel van voor als achterzijde

photo 466631

photo 466632

Tja voor de rest, paar kleine dingetjes. De overhang van SB en BBkuip afgemaakt en een paar steuntjes bij de maanvormige uitbouwtjes (moet toch eens zoeken hoe die dingen heten

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jan, 2019 21:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Wow! die onderschepping-luchtfoto schreeuwt om als diorama nagemaakt te worden. :mrgreen:
Zo’n viskotter kan jij toch ook wel scratchen?

Mooie vorderingen weer.

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jan, 2019 21:31 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Op de tweede foto lijkt het wel of de romp van hout is gemaakt met die langsscheepse lijnen. Zou mooi zijn als je dat na kunt maken op het model. Verder een geweldige kit/scratchbuild!

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jan, 2019 23:58 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Zo'n kotter zou inderdaad geen probleem moeten zijn, maar ik zou niet weten waar ik het moet laten. Ik heb momenteel al te veel projecten liggen waarvan ik niet zou weten waar ik ze moet laten als ze klaar zijn, de bootje zo zijn makkelijk in een kleine vitrine aan de muur te spijkeren

Martijn, dit waren toch echt stalen schepen, maar misschien dat ik met papierbanen dit effect wel zou kunnen imiteren, maar ik weet niet of het wat wordt, ben bang dt het toch overscale zou zijn

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2019 0:21 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Leek mij ook al. Alleen de mijnenvegers waren om logische redenen gemaakt met een houten romp. Maar de lijnen in de foto zijn zo duidelijk dat ik me af vroeg waarom. Misschien een heel dun visdraadje romdom om de panelen te imiteren?

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2019 8:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
''Mooi gaan'' Bert, erg leuk deze NL onderwerpen.
Hier nog wat kleurplaatjes voor de details....... :mrgreen:

Gerhard

photo 466705
photo 466704
photo 466703
photo 466702
photo 466701


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement