Ja best wel, maar opnieuw ben ik er niet geheel tevreden over, maar ik ken mijn gebrek. In mijn hoofd kan ik het perfect, maar ergens tussen hoofd en handen zit een snoertje een beetje los en lukt het nooit zoals ik wil, en ja, ik ben een zeikerd
maar goed, tijd bezig geweest met eigenlijk niet veel.
De achterdek vaste zijwand was op het oorspronkelijke model dus niet gehee op maat en daarbij erg breekbaar, die had ik er dus gauw vanaf, maar dan moet je natuurlijk wel weer nieuwe plaatsen, hier even een foto van beide kanten tijdens de bouw, ik moest nog afwerken. Die gaten zijn in het echt dus ook zo groot
Verder ben ik met platform (netjes maken) en brug (eveneens netjes maken) aan het stoeien geweest, bij d ebrug de halve ronde zijdingen gemaakt (en ergens baal ik want nu bleek de brug tocch niet geheel haaks te zijn, nou ja, ik ga het niet veranderen. Ook heb ik aan beide zijde de kabelboom aangebracht, dit waren de diverse antennes vanuit de mast
Ik zit me opeens te bedenken dat ik eigenlijk helemaal geen foto's van het echte model heb. Ik heb niet veel overichtsfoto's maar wel heel veel detailfoto's
Eerst een echte PCE
en dan de Wolf, de F817 ex PCE1607
Nog een feitje
Brand aan boord
Verhaal van P.Nieuwpoort het verhaal komt van Diutchfleet. Ik lig af en toe dubbel van het lachen om de verhalen van oud-opvarende
Het varen op Hr.Ms Wolf heeft mij altijd het idee gegeven dat we de vrijbuiters waren van de KM.
De visserij inspectie gaf niet alleen spanning omdat in de jaren 60 regelmatig oorlog uitbrak onder de vissers van de diverse naties maar tegelijkertijd was het een bijzonder dankbare taak.
Zelf heb ik op vele schepen assistentie verleend voor reparatie van technische zaken zoals zenders /ontvangers, generatoren etc.
Leuk was ook het bezoek aan de vele kleine havens rondom de Noordzee.
Zo lagen wij medio 1964 afgemeerd aan de pier van het Engelse South end on Sea.
Rustig een biertje drinkend achterin het korporaalsverblijf zie ik de verlichting ineens veel feller worden gelijk wist ik er is iets mis met de generator dus als een haas naar de voor machinekamer maar helaas te laat de generator was op hol geslagen en de stukken behuizing vlogen door de machinekamer.
Enige remedie het luik dicht en de afstand bedieningen van de CO2 opendraaien helaas deze werkte niet,inmiddels was het schip al door iedereen verlaten en stond op de kade.
Wij de blussers deden vervolgens het luik open en gooide dan opengedraaide blusapparaten naar beneden.
Middenin in deze blusactie stikdonker aan boord zie ik iemand schuifelend aan komen en vraag wat hij komt doen ,antwoord er staat hier nog een biertje van me.
Achteraf hebben we er hartelijk om gelachen op dat moment was hij sneller op de kade terug dan hij besefte.
Achteraf viel de schade mee alleen ben ik een uur of 36 in touw geweest om de diverse apparatuur te repareren voor zover dat mogelijk was.
Iets geheel anders in dat week-end was dat bleek dat het stadje geterroriseerd werd door hooligans.
Deze maakte de vergissing enige opvarende van de Wolf lastig te vallen die maakte er geen punt van terug naar boord met het trammetje over de pier een ieder die beschikbaar was werd opgetrommeld vervolgens kwam er van alles uit de diverse opslagplaatsen en gingen de maten weer de wal op en veegde de gehele stad schoon van hooligans.
De Mayor kwam vervolgens met taart de commandant bedanken voor het beëindigen van de overlast in zijn stad.
Vele jaren later als onderofficier van de wacht op de Zeven toen de de Dam werd schoongeveegd moest ik hier nog aan terug denken.
_________________
BertUS
Klik hier voor mijn siteZit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm