Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 18:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 07 dec, 2018 14:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 feb, 2012 12:15 pm
Berichten: 820
Woonplaats: veldhoven
hoi bert.

ik vind die kleur ak3014 best goed voor de anti-fouling.



gr harry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 dec, 2018 8:35 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Even een schriftelijke update
Het bovenwaterschip heb ik nu met een x aantal lagen verdunde Revell sh*t geschilderd, verdund omdat ik daar meer ervaring mee heb en je krijgt minder strepen, maar Revell Verf en ik worden geen vrienden.
De volgende keer ga ik het hoe dan ook gewoon weer spuiten.

Laat ik even nuanceren over revell, de verf droogt voor mij gevoel erg snel in als je het potje open hebt, je moet dus regelmatig even roeren en dat ben ik eigenlijk niet zo gewend. Op mijn wetpallet werkte het niet fijn, maar ik moest natuurlijk wel wat meer er op mikken. De dekkingsgraad vind ik ook wat tegenvallen, je blijft strepen zien, ondanks dat ik op de romp het wel practisch onderverdund als laatste laag heb aangebracht, maar goed, het is voor mij ook al heel lang geleden dat ik zulke oppervlaktes schilderde.
Ik laat het wel steeds een dagje drogen voor ik de volgende laag opzet. Het staat nu even uit te harden voor ik de zware waterlijn aanbreng en het onderwaterschip nogmaals een laagje geef. Daarna kan ik de bovenbouw afwerken, moet ook nog wel bewapening afmaken en dan de rigging, er zitten op de naoorlogse uitvoering toch echt wel wat meer draadjes dan op het originele model

Heb inmiddels wel mijn volgende model gekozen, een fregat van de Wolfklasse, gebouwd in opdracht als een PCE schip US Navy.
Moet daar dus wel geheel van tekening gaan bouwen want er bestaat alleen een model van Lindberg uit 1742 of zo iets, dus daar moet je dan zoveel aan gaan verbeteren dat zelfbouw dan net effe beter is.
Qua bewapening heb ik alles al in huis voor een 1/350 model, tis alleen klein 16 cm, dus de romp kan gewoon een houten balkje zijn wat in model geschuurd wordt :lol: :lol: misschien wel een mooie reden om nu echt eens iets in resin te gaan doen he?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 dec, 2018 9:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Ik kan je geen hulp bieden wat betreft verf, verf en ik zijn geen vrienden...dus ik snap waar je vandaan komt met revell verf... :roll:

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 dec, 2018 23:06 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Nou , dat waren weer een paar weken om gauw te vergeten op mijn werk.
Dus weinig gedaan aan de hobby, behalve dan wat schilderwerk. Nou, dat gaf mij nu ook niet direct de inspiratie en zelfvertrouwen om door te gaan, waar ik met mijn figuren toch aardig weg kom met een penseel, lijk ik nu wel een maagd in de huwelijksnacht, zo bibber ik.

Daarbij, schepen zijn toch iets anders dan een tank en je meot dus veel meer in subdelen gaan denken en verven.

Goed, dit is nadat ik de dekken heb gedaan over de grijze basislaag

photo 463910

photo 463909

Te triest voor woorden eigenlijk

Nou ja, na weer een aantal lagen lijkt het veel beter opeens

photo 463908

photo 463911

Nu alleen nog mijn vlot aan stuurboordzijde terugvinden :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2018 1:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Bert Takken schreef:
Te triest voor woorden eigenlijk

Nou ja, na weer een aantal lagen lijkt het veel beter opeens


/Marineschepen worden in het echt ook met ratjes en rollers geverfd. Een ratje is de bekende radiatorkwast, niet echt bedoel voor het strakke werk. Ik heb destijds nog wel eens zelf kwasten meegebracht omdat ik ons schatje destijds wat strakker in de lak wilde hebben. Verven noemen ze bij de marine trouwens ook tjetten, uit dat woord spreekt nou ook niet echt de verfijning van een kunstschilder haha.

Toch heb je het aardig op weten te knappen hoor.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 dec, 2018 17:11 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ik hou nu eenmaal niet van strakke modellen dus ook de Bitter beetje aangepakt, Omdat ik alweer ettelijke jaren met acryll schilder ben ik echt de kunst van een wash maken kwijt, dat werd dus een aardig fiasco, ik moet dus nog even emt de lichtgrijs aan de slag, op de romp heb ik een aantal vertikale banen met olieverf gemaakt, op foto's van de echte schepen zie je namelijk waar de spanten zittem. ook de waterafvoeren en ankerkluizen aangepakt, zelf vind ik aardig gelukt. Jammer dat de decals vrij dikke toplaag hebben en dus erg duidelijk zichtbaar zijn.

Ik moet nu verder met de bewapening, ik moet nog 1 twin 40 mm maken, de 20 mm's en de 3 3 inchers. weet alleen nog neit zeker hoe ik deze ga schilderen, al is er wel een setj echte verf onderweg, ook zit ik te wachten op de magazijnhouders voor de 40 mm's.
De K-guns er op plakken dan schilderen en dan de rekken, maar die schilder ik eerst maake ven, dus nog best wat werk te doen, ook de rigging van de diverse antennes en tuidraden al best wel wat voeten in aarde hebben
Even een foto tussendoor (reminder voor mijzelf, KOOP NU EINDELIJK EENS EEN SD KAART)

photo 464219

De zwarte tussenrand had ik afgeplakt en geschilderd. Tape er af en ik kon dus weer overnieuw beginnen door met de hand de grijze en de rode overgang recht te maken. Heb inmiddels wel weer de afwateringsstrepen iets meer gevarieerd

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 dec, 2018 20:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Mooi Bert, begint er levendig uit te zien, de kleuren combinatie past ook mooi bij elkaar.

En ook voor jou :wink: een dikke :

Afbeelding

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2019 22:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Al aardig goed op weg zie ik. Het bootje is in werkelijkheid veel kleiner dan de foto doet geloven hè.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2019 12:49 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
yep, beetj zelf is net 24 cm lang.
Ik zit wel een beetje vast momenteel. Ik zit nog steeds te wachten op de spullen L'Arsenal, die blijkbaar op de 20 al verstuurd zouden zijn, maar ik heb nog niets binnen. Het ziijn de PE 40 mm patroonhouders voor de Bofors, en om nu al de rest vast te zetten en of tuigage te gaan doen is mij een beetje te eng omdat ik niet weet hoeveel moeite mij die ringen gaan geven, getuige de ervariingen van Steven.
Verder zit ik ook te twijfelen of ik de bewapenig zal schilderen of spuiten, het is vrij klein en gedetialeerd dus ben ik bang met schilderen toch teveel details weg te schilderen. Maar het is te koud en te vochtig in de schuur en binnen mag ik neit spuiten zegt de drie-eenheid hier.

Dus ben ik maar een beetje aan het figuurkwasten

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 jan, 2019 20:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 jan, 2019 20:15 pm
Berichten: 2
hayke55 schreef:
succes met deze bouw ik ga deze zeker even volgen. vond deze foto op internet is het een van deze begeleiders van de karel doorman.

photo 457502



gr harry



Nee hier is de Bitter geen begeleider van de Karel Doorman. De begeleiders zijn twee Friesland Klasse Onderzeebootjagers. Dit is te zien aan de twee 12 CM kanons en de zes 40 MM mitrailleurs die op beide schepen staan. Ook zie je op beide schepen een dubbele schoorsteen waar de Bitter een enkele schoorsteen had


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement