Ach Bert wat heet warm, het is bloedheet
Het tempo gaat dus navenant omlaag maar het ligt nog niet stil.
Dit is toch wel weer een leuk ding om zo nu en dan lekker aan te rommelen.
De foto met de duimstok heb ik laten zien en jullie hebben dus een indruk hoe groot/klein het ding is.
De verf zit op het voordek dus dat kan ik weer wat opbouwen.
Onderstaand plaatje laat zien wat de kitmaker bedacht heeft.
Allemaal leuk en aardig maar door een vergrootglas ziet zo'n waterkering er heel rommelig uit.
Op zich is dat geen probleem en prima te vervangen door een stripje uit een pe fret, daar heb ik dan nog twee kistjes achter gezet
en een haspeltje.
Ook de eerder verwijderde schaamschotjes zijn op die wijze weer teruggeplaatst net als de ankerlieren.
De twee ventilatie kokers zijn nog wat uitgehold en in die uitholling zwart geschilderd.
Als vliegtuigbouwers pre-sharing werkt zal het hier ook wel werken, althans dat is mijn theorie.
En als dit daar lekker staat te drogen en uit te harden kan ik wel even naar de achterkant van de boot.
Er moeten nog schroeven op.
De schroeven bestaan uit twee stukjes pe in min of meer een schroefvorm.
Nou hartstikke leuk maar wel wat plat.
Dus.......ten eerste heb ik er een stukje draad doorgeboord en daarna vast gesoldeerd.
ten tweede -ik was toch aan het solderen-heb ik gepoogd ze in te smeren met een laagje soldeer. Gewoon om ze wat meer body te geven.
ten derde heb ik nog een poging gewaagd om ze met een rokbuigtang wat meer "schroefvorm" te geven en ja toen mochten
ze tegen de boot aan.
De resin V-steunen zaten al kapot in het giet blokje en daar kon ik dus ook nog even iets voor frutten-alweer een stipje messing
met daarop een stukje uit een plastic kanonsloop (ooit niet gebruikt en vervangen door messing) en het ziet er wel aardig uit zo samen.
Vind ik dan.
Nou dat hebben we ook weer gehad en dus weer retour richting voorschip.
Er moeten nog ankers aan en die zitten dan weer vast aan de ankerketting.
Tot zover is het logisch en simpel.
Op dit plaatje zie je de meegeleverde pe ankerketting op het schip liggen.
Wie al eens eerder een van mijn verslagjes heeft gelezen voelt hem al aankomen.
Ik vind het weer niet geweldig.
Er zit maar één ding op en dat is zoeken in de restjes bak.
Ik vond daar twee alternatieven.
Links de geleverde, in het midden een pe versie en rechts nog een pe ketting.
De linkse lijkt nergens naar, de middelste is toch wat te grof voor een 800 tons torpedo boot.
De rechts moet het worden maar die heb ik blijkbaar ooit vol met verf gesmeerd.
Dat stukje gaat dus een uurtje in de thinner en kan dan opnieuw in de verf.
Een ander puntje is die dingen die aan de ketting moeten hangen.
Ja die ankers dus.
Er zijn wel twee resin ankers voorzien en jawel hoor ook dat lijkt nergens naar.
opnieuw aan de knutsel dus.
Eerst maar eens wat gereedschap opzoeken.
Kijk daar kun je wat mee als je ankers wilt smeden.
Na enige stevige gesprekken met hogere modelbouw machten, hevig zwetend maar volhardend !
heb ik wat gemaakt.
Op de foto een resin anker, de twee minst mislukte exemplaren en wat restanten van minder geslaagde pogingen.
En dan ook maar een plaatje met een anker in het kluisgat, zo lijkt het wel wat toch ?
Nog meer ? jazeker.
De bovenbrug en de schoorsteen hebben vast kennis gemaakt met schuurpapier en vijl.
In de rand van die bovenbrug zaten wat lelijke gaten (luchtbellen van het giet proces).
Ergens diep in de onderste van mijn werktafel lag nog een stukje katoenmessing van 0,025mm.
Nou enig toch maar jemig dat spul is laat ik zeggen nog al gevoelig voor lompe aanrakingen.
De twee ergste gaten heb ik er toch mee weten af te dekken en ik hoop dat na het schilderwerk een en ander niet meer opvalt.
Tot slot de schoorsteen daar zaten wat resin pijpen op gegoten-ook voorzien van luchtbellen- en ik heb (na het maken van een tekening)
alles er af geschuurd en omdat ik toch al zat te zweten meteen maar wat uitgehold.
Naast de schoorsteen ligt de ketting die ik wil gebruiken maar dan zonder verf.
Zo ik ben er wel weer even klaar mee en heb een koud biertje verdiend.
Tot de volgende
groet wim