Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 jun, 2018 18:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Ronald en Ferry,

Bedankt voor jullie reacties. De bouw lijkt heel snel te gaan Ronald, maar er blijft genoeg te bouwen over. Ik denk dat het komt omdat de romp reeds in de verf staat, dat het lijkt dat de bouw rapido gaat. Ferry, de pe is van de kit zelf. Bij de langere stukken geen probleem, maar zoals aangegeven bij de kleine stukjes railingen, die verbuigen vrij snel. Ik weet ook niet waar het aan ligt. Het hangardek wordt helemaal dicht.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2018 15:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
Het ziet er weer lekker strak uit zeg. Wat betreft die ramingen ik vond die van trompetter juist altijd wat stug en stevig maar het zal best van kit tot kit verschillen.
Die bolders lijken mij zo een fraaie toevoeging.
Brouw ze.
groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2018 18:49 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Heel gaaf tot zo ver! :brouw: Heb deze dame zelf ook liggen, zit er enkel aan te denken hoe ik aan meer vliegtuigjes kom, wegens het aantal wat Trumpy meelevert vind ik maar wat magertjes om eerlijk te zijn...
De Graf Zeppelin zou uiteindelijk 30 Ju87C Stuka's aan boord hebben gehad, en 12 Bf109T's. Het plan om Fi 167's te gebruiken (waarvan er ook een stuk of 5 in de kit zitten) was al vrij snel weer overboord gegaan (pun intended :mrgreen: ).

Succes nog verder! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 jul, 2018 22:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Wim en Danny,

Bedankt voor de reacties. Wim, de railingen lijken weer een stukje dunner en fragieler dan de eerste pe die Trumpy met haar kits meegaf. Ik denk dat het hem daar in zit. En ja, die bolders zijn mooi. Danny, leuk dat je haar ook hebt. Een heerlijke kit met mooie details. Ik denk dat Trumpy over een tijd wel de stuka´s en BF109´s los op de markt gaan brengen. Aangezien ik het dek lekker vol wil hebben zal ik ook de Fieselers en Arado´s assembleren en op het dek plaatsen.

Vanwege het fantastische weer weinig aan brouwen toegekomen, maar toch maar even een update.

op de bak is de railing geplaatst en wat bolders en andere zaken.

photo 449525

photo 449527

Nu heb ik een klein probleempje. Bij de kit zou een metalen ankerketting moeten zitten, maar die kan ik nergens vinden. Ik kan me ook niet herinneren of ik deze nou wel of niet ben tegengekomen bij het uitpakken van de doos. Ik heb nog wel wat ketting liggen, maar die is te kort. Nou ja, maar even kijken hoe we dit gaan oplossen. Onder het achterste vliegdek zijn de steunen geplaatst en zo ziet het er ook alweer fraaier uit. Ik zit erover na te denken om het achterste dek nog wat te gaan verfraaien met kabelhaspels die ik nog in de sparebox heb.

photo 449526

De laatste uitdaging is om nu een zevental sloepen in elkaar te zetten en de acht gaten op te vullen met davids en railing, waarvan ik er nu twee heb gedaan. Hier en daar zijn ook wat zwaluwnesten toegevoegd.

photo 449528

En nog een overzichtsfoto met de stand van zaken.

photo 449529


Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jul, 2018 3:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Mooi hoor !! begint een aardig imposante dame te worden !!

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jul, 2018 8:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Je zegt dat je het dek helemaal wil volzetten. Dat zal toch wel lukken met 20 vliegtuigen? Of denk je dat je dan tekort komt. Je vorderingen zien er weer goed uit.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jul, 2018 10:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
Weer fraaie toevoegingen en ja als je dan toch een flugzeugtrager bouwt dan ook vol plempen met vliegdingen.
Ankerkettingen kun je nog wel eens tegenkomen in sieraden voor jonge meiden. Ja echt waar van die draairekjes in winkelstraten met armbandjes en kettinkjes. daar zitten soms prima stukjes ketting tussen voor heel weinig geld.
Je moet alleen zonder gene tussen die wichten gaan staan zoeken, succes ;)

groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2018 20:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Dit ziet er tot nu toe echt vet uit!

Nu ben ik behoorlijk bekend met de Tweede Wereldoorlog en ook met het Duitse wapentuig, maar het bestaan van dit schip was me niet bekend. Interessant om de geschiedenis van dit schip in je eerste topic te lezen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 jul, 2018 22:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi No Leaf Clover,

Bedankt voor je reactie. Ik was ook niet bekend met het bestaan van de Graf Zeppelin en haar zusterschip. Ik weet wel datt ooit is begonnen om een Hipper klasse kruiser om te bouwen. Ook de Italiaanse marine in WWII was bezig om een vliegdekschip te bouwen. Ik ben alleen de naam van dit schip vergeten.

Nu verder met de vorderingen. Door het prachtige weer is hier niet heel veel van terchtgekomen, maar toch genoeg voor een update.

photo 450732

Ik ben me voornamelijk aan het concentreren aan bakboord. Hier moeten nog een zestal sloepen een plekje in de romp krijgen.

Wat betreft de ankerketting heb ik bij de Action en het Kruitvat nog gekeken naar kettinkjes, maar dit kon me niet bekoren. Uiteindelijk toch maar uit de spare pe gekozen voor een platte ankerketting, te meer omdat een groot deel van het voordek verdwijnt onder het vliegdek. Verder moet op het voordek nog een platform komen voor een flakvierling van 2cm geschut, dus daar ook maar vast een begin mee gemaakt.

photo 450733

Munitiekast erbij en de flakvierling voorzien van messing loopjes van Master.

photo 450734

En tussen het bouwen door springen we weer naar de sloepen.

photo 450737

En een gedeelte van het eiland.

photo 450735

photo 450736

photo 450738

Nu nog 3 sloepen te gaan en dan kan het dek geplaatst worden. Ik verheug me er al op om het houten dek te plaatsen.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 jul, 2018 0:16 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Mooi dat jij hier veel vorderingen mee maakt, want mijn carrier ligt even stil. Teveel andere projecten lopen. Deze ankerkettingen lijken me prima, ik vraag me wel af of het kluisgat voor het boeganker verwijderd werd. Hier lijkt het nog te zien: https://en.wikipedia.org/wiki/File:Bundesarchiv_Bild_134-B0676,_Flugzeugtr%C3%A4ger_%22Graf_Zeppelin%22.jpg.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement