Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 17 apr, 2024 1:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 18 jun, 2018 6:39 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Zo, jij laat er ook geen gras over groeien zeg, maar wat mooi zo'n houten dek, de investering zeker waard

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jun, 2018 19:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Boris en Bert, bedankt voor jullie reacties. Ik ben ook blij met het camo patroon en het vullen van de patrijspoorten met de fineliner geeft een mooi accent. Ik heb momenteel wat extra tijd om te brouwen omdat ik binnenkort van baan ga switchen :brouw:

Nu de basiscampagne op de romp zit kon ik de 15 cm gunstig in hun kazematten plaatsen. Aangezien ik zoveel mogelijk oob wil bouwen zijn de plastic loopjes gewoon gebruikt. Wellicht iets te kort, maar aanvaardbaar.

photo 448404

photo 448405

Tegelijkertijd maar de achterste railingen gemonteerd, want zodra het hangardek in de romp wordt gelijmd kan ik er niet goed meer bij. Nu was het zo dat bij het einde van de bouw van de Bismarck mijn CA lijm niet meer lekker plakte. Nu gebruikt ook een aantal brouwers boekbinderijen. Ik dacht, houtlijm is ook wit :mrgreen: en de railingen geprobeerd vast te lijmen.

photo 448403

Wat schetst mijn verbazing, muurvast en binnen 10 minuten overschilderbaar.

photo 448407

Die houden we er dus in. Op dit moment concentreer ik me op het hangardek. De openingen waar de sloepen in komen zijn kaal en ga ik voorzien van wat pe uit de sparebox.

photo 448406

photo 448408

Voor zover weer de update van de DKM Graf Zeppelin.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jun, 2018 19:59 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Houtlij kan je voor een hoop dingen gebruiken, maar voor PE? Dat ga ik ook eens proberen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jun, 2018 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Afbeelding Afbeelding

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jun, 2018 10:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
Wat Bert ook al opmerkt jij hebt er wel de gang in zeg.
Tja geschuttoren van trompetter zijn zelden correct maar laten we hopen dat op dek zoveel te beleven is dat zoiets niet opvalt.
De schilder van jouw bouwwerf heeft trouwens wel weer strak werk geleverd, bied hem een drankje aan :brouw:

Over (moderne) houtlijm en boekbinderslijm ik heb sterk de indruk dat de verschillen in die twee vooral uit de marketing afdeling
komen.
Het voelt gelijk en het ruikt gelijk en ja voor kleine pe delen is het prima bruikbaar (en heel goedkoop en das ook niet vervelend).

Succes met je nieuwe baan en veel plezier met brouwen.

groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jun, 2018 10:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik denk dat je veel meer tape nodig gaat hebben dan dat ene rolletje :lol: . Het houten dek is zeker een aanvulling, mooi spul is dat. Is de houtlijm na die 10 minuten wel goed gedroogd? Straks schilder je er al overheen terwijl de lijm nog niet helemaal hard is. Dan zal deze ook niet meer helemaal uitharden ben ik bang en blijft het toch wat fragiel. Of is deze na 10 minuten echt droog?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jun, 2018 19:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Mannen, bedankt voor jullie reacties.

Ik heb naast de railing nu ook deurtjes gelijmd met de houtlijm en gaat ook prima. Overtollige lijm is makkelijk met een natte vinger of tissue te verwijderen. Na een minuut of 10 a 15 zit het muurvast en kan je het schilderen Ferry. Omdat de schilders op de werf op kosten van Wiwil pils en schnaps aan het nuttigen zijn heb ik de hangar maar in de romp gelijmd. Past allemaal perfect.

photo 448481

Nu dit in de romp gelijmd is kan ik verder freubelen. De DKM Graf Zeppelin heeft aardig wat sloepen aan boord, maar dit ging wel ten koste van het aantal kisten wat ze mee kon voeren. Ze was even groot als de eerste Essex carriers, maar kon maar rond de 40 kisten herbergen.

photo 448482

Meteen maar doorgepakt en de achter- en voorkant van de hangarruimte geplaatst.

photo 448484

Op het stuk plastic wat de voorkant van de hangar/sloependek afsluit was echter geen deur te bekennen. Evenmin een luik op het voordek. Het leek mij toch handig als de bemanning op een of andere manier de voorplecht kunnen bereiken, dus heb ik uit de sparebox maar een paar deurtjes toegevoegd.

photo 448480

De eerste stukjes railing zijn nu ook op het sloependek geplaatst.

photo 448483

Ik ga de komende tijd eerst maar het nodige in elkaar plakken want de werfianen zijn momenteel stomdronken :mrgreen:

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 jun, 2018 23:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Brouwers, het is weer tijd voor een kleine update van de Graf Zeppelin.

Bij het houten dek van Infini zat naast een fretje met pe ook nog een zakje met metalen bolders. Om te voorkomen dat ik het houten dek beschadig heb ik er eerst maar verf overheen gesmeerd.

photo 448695

Vervolgens zijn ze geplaatst op het achterdek. Meteen nog maar wat luikdeksels geplaatst en de railingen van de loopbrug gemonteerd.

photo 448696

En in de verf gezet.

photo 448694

Nu moeten er in de romp nog de nodige railingen en sloepen geplaatst worden voordat het vliegdekschip gemonteerd kan worden. Ik ben maar aan stuurboord begonnen, want dat zijn er maar 3.

photo 448697

photo 448698

Tussendoor een eerste begin gemaakt aan het eiland. Basiskleur aangebracht en het houten dek geplaatst. Het dek valt zonder problemen op zijn plaats.

photo 448699

De werksloepen een kleurtje gegeven.

photo 448700

Dryfit

photo 448701

Mocht je de Graf Zeppelin willen gaan bouwen, pas dan op met de kleine stukjes railingen. Zodra je je vijl erover haalt verbuigen ze. Normaal hou ik de railingen tussen mijn duim en wijsvinger, maar je kan beter een pincet gebruiken.

Weer een stukje verder.

photo 448702

photo 448703

Voor zover weer de update van de Graf Zeppelin. De kit bouwt heerlijk weg en de pasvorm is perfect :brouw:

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jun, 2018 9:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Ziet er prima uit. Je gaat snel :)

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jun, 2018 10:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Je hebt er echt een lekker tempo in. Jij zegt dat de railingen al buigen als je er een vijl langshaalt. Is dag met de kitrailingen? De aftermarktrailingen diemik gebruik buigen al als je er te lang naar kijkt. Krijg je nog wat van het hangardek te zien of wordt dit helemaal dicht?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement