Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 13:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 14 jun, 2018 9:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
Nou dat is een beste doos vol met plastic daar kun je best de kerst mee halen ;)
Ondertussen wel jammer van die massieve vliegtuigjes.
Ooit toen ik eens een kruiser bouwde zaten er twee geheel transparantie vliegtuigen bij en ik snap nu pas waarom, dat was van dezelfde fabrikant als jouw zeppelin maar blijkbaar zijn ze daar vanaf gestapt.
Viel vergnügen met deze bouw.
Groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 jun, 2018 19:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Wim,

Dit wordt inderdaad weer een lang projectje. Het is inderdaad jammer van de vliegtuigen, maar daar is niks aan te doen. Naast al het plastic zit er ook behoorlijk wat pe bij en deze heb ik ook maar vast in de azijn gezet. Iets wat ik bij de Bismarck was vergeten :mrgreen:

photo 448140

In de vrije tijd ben ik maar eens begonnen om bakboord van een eerste laag camo te voorzien.

photo 448138

photo 448136

photo 448139

Ik heb deze keer de portholes niet uitgeboord. De Graf Zeppelin heeft er namelijk enorm veel.

photo 448137

Ik heb nog een oude fijnschrijver gevonden die vrij veel inkt afgeeft als je er druk op zet. Hiermee kan je de portholes mooi mee inkleuren. Morgen op weg naar Den Haag ga ik nog even langs Aviation Megastore in Aalsmeer en besluit ik of ik het houten dek van Infini koop.

Wordt vervolgd.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 jun, 2018 1:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Mooi geworden !, ziet er goed uit.
Niks met je modelbouw kunnen te doen, maar als ik zo naar die foto's zit te kijken en kijk naar je model, zie ik de zgn." torpedo-bulges", maar op de foto's niet ??
iets wat wel gebruikelijk was in die tijd, dus het zou kunnen maar ......

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 jun, 2018 6:44 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
PE in azijn? Om schoon te maken, okee dan, ben er weer eens te lang uit en dat dus ook vergeten. Ik hou ze meestal wel even in de gasvlam, dan buigen ze wat makkelijker en breken minder snel

Maar wel een mooi schip, heel apart om Stuka's op een vliegdek te zien, sowieso om duitse vliegtuigen op een carrier te zien

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 jun, 2018 13:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Pe in azijn is voor mij ook nieuw. Misschien ook maar eens proberen. Grbruik je dan gewoon azijn of schoonmaakazijn?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 jun, 2018 14:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Boris, Bert en Ferry,

Wat betreft de bulges was je scherp Boris. het bracht me even in verwarring. Op alle eerste foto's die je googled van de Graf Zeppelin zijn de bulges niet te zien. Het lijkt erop dat bij de bouw van de romp de bulges niet direct geplaatst zijn op de werf in Kiel.

photo 448197

photo 448198

Als ik het me goed herinner is de Graf Zeppelin later verplaatst naar één van de baltische staten om afgebouwd te worden. Wellicht is ze daar voorzien van bulges. Ik heb namelijk nog een foto gevonden:

photo 448199

Bert, er komen niet alleen Stuka's op, maar ook nog BF 109, Fieselers en Arado's. Oom Goering was hier helemaal niet blij mee en heeft zeer veel moeite gedaan om de bouw van de Graf Zeppelin tegen te houden cq te vertragen.

Het ontvetten van de pe met azijn is ooit een tip geweest van Wiwil. Het zorgt ervoor dat de verf ook beter hecht aan de pe. Ik gebruik hiervoor gewoon een fles natuurazijn van de Lidl (merk Kania).

Zoals gezegd ben ik gisteren op weg naar Den Haag nog even lngsgewipt bij de Aviation Megastore in Aalsmeer. Wat is het toch een prachtige winkel. Aangezien vaderdag voor de deur staat een goed excuus om een houten dek met wat pe en bolders van Infini models mee te nemen.

photo 448193

photo 448194

photo 448195

photo 448196

Het spul ziet er prachtig uit en ook de pe is zeer fijn. Zal een mooie uitdaging zijn om dat te gaan monteren.

Voor zover weer de update.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 jun, 2018 14:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Mooi spul zo'n houten dek, zal zeker niet misstaan.
Van die "Torpedo bulges" ben klopt, ben na wat zoeken inderdaad ook uit gekomen dat ze later is voorzien van de zogenaamde "bulges".

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 jun, 2018 10:46 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11860
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Mooie camouflage, Opgrapple! Ik ben daar nog niet aan begonnen omdat ik eerst al de PE walkways moest monteren. Die bulges werden soms maar later aangebracht als bleek dat het zwaartepunt van het schip te hoog lag.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 jun, 2018 18:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Boris en Steven, bedankt voor het meezoeken en de reacties. Het houten dek is echt een meerwaarde Boris. Ik ben blij dat ik het heb aangeschaft. Maar eerst moest Stuurboord nog worden voorzien van camouflage. Bijna heel mijn nieuwe rolletje Tamiya mssking tape is er al doorheen :lol:

photo 448302

photo 448304

En dan werd het toch maar tijd om een stukje houten dek te monteren.

photo 448303

Het liet zich makkelijk bewerken en paste exact op het stuk plastic. Aandrukken bij de obstakels op het dek was nauwelijks nodig.

photo 448305

Meteen maar het voorschip ook gedaan.

photo 448306

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 jun, 2018 23:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Nou dat is dan zeker een rolletje Tamiya tape waard geweest, resultaat is zeker mooi geworden.

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement