Nu ik in mijn eerst post de inhoud van de kit heb beschreven, volgt hier de geschiedenis van dit fregat.
Hermione werd gebouwd in 11 maanden in Rochefort, door de scheepsbouwer Henri Chevillard als een licht fregat, snel en manoeuvreerbaar. Tussen mei en december 1779 onderging ze succesvolle zeetests in de Golf van Gascogne onder het bevel van luitenant de Latouche.
Generaal de Fayette vertrok op 11 maart 1780 in Rochefort en arriveerde op 28 april in Boston met het geheime nieuws dat hij Franse versterkingen (5.500 man en vijf fregatten) had veiliggesteld voor George Washongton. Na de dramatische mislukking van de Penobscot-expeitie, een grote militaire expeditie om de Britten te verjagen van hun nieuwe bolwerk aan de samenvloeiing van de Bagaduce en de Penobscot rivier aan de oostelijke oever van Penobscot Bay in Maine (een gebied dat later bekend staat als Castine), de revolutionaire raad van Massachusetts vroeg Latouche of hij bereid zou zijn om naar de Penobscot-baai te varen voor een snelle militaire inlichtingenvergadering, waarbij hij de sterkte van het Britse garnizoen in Fort George zou controleren.Hermione maakte vervolgens de weeklange reis midden mei, waarna het fregat naar Rhode Island voer. Vervolgens begon ze weer op 2 juni en liep ernstige schade op in de hevige maar besluiteloze actie van 7 juni 1780 tegen de 32-gun HMS Iris, onder James Hawker.
Hermione ontving het Amerikaanse Congres aan boord in mei 1781. Ze vocht meerdere keren in gezelschap van Astrée, onder bevel van Laperouse, vooral tijdens de zeeslag bij Louisbourg op 21 juli 1781.
Na het einde van de Amerikaanse Revolutionaire Oorlog keerde Hermione in februari 1782 terug naar Frankrijk. Ze maakte toen deel uit van een squadron dat naar India werd gestuurd om Suffren tegen de Britten te helpen. Er werd echter vrede verklaard en het schip keerde in april 1784 terug naar Rochefort.
Wederom in dienst tegen de Britten, op 20 september 1793, liep ze aan de rand van Le Croisic, en werd toen verwoest door zware zeeën. De krijgsraad die volgde op het wrak vond haar piloot, Guillaume Guillemin du Conquet, verantwoordelijk voor haar verlies; haar commandant, kapitein Martin, werd eervol vrijgesproken.
In 1997 startte een reconstructieproject in Rochefort.
Het nieuwe schip heet L’ Hermione .
Op 18 april 2015 startte de replica op ware grootte van Hermione een retourvlucht naar de Verenigde Staten vanuit Rochefort, Frankrijk. In juni 2015 arriveerde het fregat veilig aan de Amerikaanse kust.
Momenteel ligt het schip weer tentoongesteld in Rochefort. Mogelijk een uitstapje waard om het te bezichtigen.