Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 5:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2018 19:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Nu verder gewerkt aan de achterste opbouw. Helaas minder tijd I.V.M school maar er is toch wat gebeurd!

Het voorste deel is zo goed als af. De hekken, trappen en deuren zitten erop. Op het achterste deel komt nog een hek en een haspel. Uiteraard moeten de kanonnen er ook nog opkomen. Deze zullen echter apart geverfd worden en dan later worden bevestigd. Aan 1 kant zitten alle deuren enz. erop. De andere kant moet nog.
photo 433109
photo 433107

Veder wat gaatjes gevuld die niet nodig zijn voor de 1942 versie van het schip. Dit zijn voornamelijk gaatjes voor bevestiging van bootkranen. ook op de boeg heb ik wat kiertjes gevuld en een gaatje op de stern (zo heet dat toch???)
photo 433108


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2018 0:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Toch maar weer een nieuwe update plaatsen. Het begint er goed uit te zien! Nog wat laatste dingen bevestigen die er voor het verven al op kunnen en dan kan de primer erover!

Ten eerste: het achterste platform is af! dit betekend dat de 3 main structures gebouwd zijn en dat er alleen nog wet klein grut en 2 platformen gebouwd dienen te worden.
photo 433400
photo 433401

Ook de kanonnen geassembleerd. het schip heeft er maar 4. Naast 6 torpedo buizen is dit het main geschut.
photo 433399

Op de voorsteven zit inmiddels alle benodigde PE.
photo 433398

En om het wat overzichtelijker voor jullie te maken. hier een overzicht tot nu toe!
photo 433403
photo 433402

Tot de volgende update!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2018 11:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
dat begint er al uit te zien als een verdraaid mooi scheepje
pe zit er ook netjes op
lekker onderweg zo
groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jan, 2018 16:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Bedankt Wim!

Intussen weer verder gewerkt. Na deze update nog 1 "bouw" update en dan gaat de primer erover!

Ik heb me nu vooral bezig gehouden met het achterschip. Er komen nog 2 AA platformen in de volgende update!

Ten eerste de railingen geplaatst. Daarna ook de sloep kranen alvast geplaatst. In 1942 is er aan de rechterzijde 1 sloep weggehaald en 2 van de kranen zijn aan de buitenzijde bevestigd IPV binnenzijde (van de railing). In 1941 zaten er aan de rechterzijde 3 sloepen met 1 buitenboord. Voor de oorlog waren dat er 2 (beide met kranen binnen de railingen). De linkerzijde is altijd hetzelfde gebleven.
photo 433700

Helemaal achteraan moest er best nog veel gedaan worden. Veel kleine stukjes plastic en PE moesten bevestigd worden met het volgende resultaat:
photo 433701

Ook dienden er nog wat pilaren onder de uitstekende dekdelen te horen. Deze zijn inmiddels bevestigd.
photo 433702


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jan, 2018 11:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7912
Woonplaats: Ingelmunster
Mooie werken... niet zo duidelijk te zien op de foto's maar de zijdes van de kanonnen hebben nogal wat lijmsporen, en of deze voorzichtig weggeschuurd zijn... Hoe kleiner de schaal, hoe relatief meer dat dit opvalt...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 jan, 2018 16:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Bedankt voor de tip Sil! Ik heb inmiddels de kanonnen bijgeschuurd. Evenals een aantal andere onderdelen die ik heb gecheckt!

Nu zoals beloofd de laatste "bouw" update.

Aangezien ik de Tenryu in 1942 uitvoering bouw hadden de Japanners er al een aantal upgrades aan uitgevoerd! Dit betekende ook geüpgradede AA. Aangezien ze dit echter nergens kwijt konden moesten er speciale AA platformen worden toegevoegd. Hoervan kwamen er 2 op het schip. 1 voor de eerste schoorsteen en 1 achter de laatste schoorsteen. Deze platformen zijn volledig van PE gebouwd.

Platform 1: Dit is het achterste AA platform. dit platformpje bevat in totaal 18PE onderdelen, 4 3D geprinte onderdelen en 2 witte buisjes als pilaren. Dit komt neer op 24 onderdelen! Het platform bevat 6 (ik denk) munitiekisten en 2 25mm Twin AA guns.
photo 434643

De AA wapens heb ik van deze upgrade set. Op de ESM in Houten kreeg ik dit aanbevolen dus heb ik het maar eens uitgeprobeerd. Veel meer detail als de plastic variant en lang niet zo plat als de PE variant! Ik ben dik tevreden!
photo 434644

De onderkant van het platform is niet saai of iets dergelijks! naast de pilaren moesten er steunbalken ofzoiets toegevoegd worden. 5 per paal. En geloof mij, dat is echt belachelijk klein! Ik had er veel moeite mee om ze met de pincet op te pakken en ze te bevestigen. Er is zo weinig ruimte dat door de lijm aan het pincet blijft plakken. Grootte per onderdeeltje: 1mm bij 1.2 mm als ik het goed heb.....
photo 434645

En hoe het er bevestigd uitziet...
photo 434646

Hetzelfde geld voor het voorste AA platform. Echter bevat deze maar 11PE, 4 3D en 1 wit buisje. 16 onderdeeltjes dus. Deze kan pas na verven bevestigd worden.
photo 434665

Nu gaat er een primer over en gaat het verven beginnen! Uiteraard zijn er een aantal onderdeeltjes die als bevestiging dienen en die jullie pas zullen zien bij het in elkaar plakken van het schip. Dit zijn vooral steunpunten (Bijv. 2e buis voor het voorste platform. Dit is een speciaal geval dat er nu nog niet op kan anders kunnen er zich problemen voordoen.).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 jan, 2018 19:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
Prachtig staaltje miniatuur prutsen.
Ik heb al jouw foto’s aandachtig bekeken en ik ben zeer onder de indruk.
In deze schaal dit bouwen vind ik hartstikke knap.
Op naar de verf ik ben benieuwd.
Groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jan, 2018 17:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Knap werk, ik kan niet anders zeggen. :brouw:

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jan, 2018 20:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 feb, 2012 12:15 pm
Berichten: 820
Woonplaats: veldhoven
man man wat een gepriegel. neem mijn petje voor je af je bent goed bezig. ik heb zelf een doosje liggen van twee Japanse onderzeeérs een distroyer en een 4motorige amerikaanse liberator maar toen ik zag hoe groot dat was heb ik ze gouw teruggelegd in mijn kast ik werd er gewoon zenuwachtig van.

gr harry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2018 18:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hey Rick,

Mooi werk en de pe zit er ook mooi op. En dat op deze schaal. Petje af hoor.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement