Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 26  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 14 maart, 2019 19:05 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor jullie commentaar, wie ook het topic van MCW Event heeft gezien (https://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/vie ... 23&t=51868), heeft al gemerkt dat de Princeton daar een bronzen medaille gehaald heeft in de categorie motorschepen masterclass.

photo 472162


photo 472265

Er was veel aandacht voor het model en het was in het algemeen een mooie wedstrijd.

Vandaag kwam het pakketje met figuurtjes van North Star aan.

Er stond in het Nederlands op dat het adres niet correct was, maar het komt toch overeen met dat van ons (?). De postbode zei dat iemand anders dat er had opgeschreven. Het bijzonderste is dat ze er, na zo'n anderhalve maand, toch geraakt zijn. Ik had kunnen reageren maar op de website van North Star wordt al afgeraden om dat eerder dan een maand na bestelling te doen; bovendien had ik geen klantenprofiel aangemaakt en dan heb je al geen voorrang. Het verzendadres is Zhitomir in Oekraine. Het pakje is afgestempeld zo'n twee weken na de bestelling.

photo 472424

Het pakketje bevat een verpakking beschermd met bolletjesplastic.

photo 472415

Hierin zit nog een rolletje beschermplastic met daarin een gripzakje met het printplaatje.

photo 472417

Blijkbaar waren al deze zorgen nog onvoldoende, want er was al zes man gaan lopen. Het plaatje kan nog steeds met de figuurtjes tegen de doos gedrukt worden. Deze breken bij de enkels af, dus een kleine herstelling zal wel noodzakelijk zijn, maar daar lig ik niet van wakker.

photo 472423

Laten we de figuurtjes eens onder de loep nemen.

photo 472422

photo 472419

photo 472418

Ik heb de 2 boksers er nog niet in gezocht maar hiermee krijgen we wel wat leven in de brouwerij.

Later toegevoegde foto's:

photo 472807

photo 472808

photo 472809


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 maart, 2019 19:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3438
Wat is dit ongelooflijk klein zeg... :shock:

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 maart, 2019 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Gefeliciteerd met het behaalde resultaat !!

die poppetjes zijn inderdaad erg klein, hoe ga je ze schilderen ?, onder een microscoop, loep of zo ? of heb je zulke ongelooflijke goeie ogen :shock:

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 maart, 2019 1:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Gefeliciteerd met het wedstrijdresultaat, en met je nieuwe aanwinst. Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien met een laagje verf.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 maart, 2019 21:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Inderdaad gefeliciteerd. Mooie presentatie ook!

Die figuurtjes;
Hoe ga je de afgebroken varianten herstellen?

Maar wel indrukwekkend dat ze het geproduceerd krijgen.
En daar hoort nu eenmaal een bijzondere postbezorging bij. :brouw:
(Zelfs de matrozenmutsjes zijn nog herkenbaar, bizar!)

Ik zou de boksers ook gewoon ergens plaatsen. Degene die het ziet krijgt een prijs! :mrgreen:

Succes!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 maart, 2019 1:38 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor de reacties. Er zullen misschien nog wel figuurtjes sneuvelen, want je moet ze allemaal van het plaatje losknippen. Die zullen dan terug gelijmd moeten worden. Vandaag heeft de Princeton opnieuw brokken gemaakt, op IPMS Antwerpen.

photo 472568

photo 472639

photo 472638

Het schip heeft er een bronzen medaille en de speciale prijs voor het beste scheepsmodel gewonnen (hoe dat kan is me niet helemaal duidelijk, want ernaast stond een model dat zilver had gewonnen; dat was wel al afgewerkt en verweerd). Deze prijs bestond omwille van het 20-jarig bestaan van de beurs uit een briefje van 50 euro. Er waren zes van deze prijzen in verschillende categorieën, de hoogste was zelfs 150 euro. Ik ga nu een apart topic aanmaken over het evenement, want dit was nog niet het enige dat ik naar huis sleepte, vandaag. Ik heb ondertussen wel de opstelling gedemonteerd en de Bismarck er terug op aangebracht. Er kan dus nu al gaan geschilderd worden. Ik ga beginnen met het PE te primeren met Tamiya Medium Grey zoals de schoorsteensteunen, zodat de metaalkleur verdwijnt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 maart, 2019 12:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Brons in de wedstrijd en dan de prijs voor het beste scheepsmodel... hier ontgaat mij enige logica! :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 maart, 2019 0:11 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Rouwig ben ik er niet om, hoor, Walter... Kijk ook even terug naar de foto's van de figuurtjes, ik heb de wazige er uit gehaald en nieuwe toegevoegd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 apr, 2019 0:11 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het werd dringend tijd om de laatste veranderingen uit te voeren die nodig waren om te kunnen gaan schilderen. Een aantal details ontbraken nog; enkele heb ik nog maar pas ontdekt bij een check-up met referentiefoto's ernaast.

photo 473842

photo 473843

De boegspriet diende om de paravane-ketting over te laten rollen, hier zat een wieltje in verwerkt. Er zit ook een vlaggenmast op, die vond ik wat onhandig in plastic, dus dat is een draad geworden.

photo 473852

De voorste schoorsteen moest ontdaan worden van de extra stoompijp. Ik zag op een foto dat hier een hogere buis aangehecht was. Ook zaten er antennes op de twee voorste schoorstenen.

photo 473844

Ik heb foto's van de Independence gebruikt om deze details na te bouwen, die zijn scherper genomen. er moesten drie platformpjes voor de antennes gemaakt worden, vooral de steuntjes daaronder waren moeilijk onder dezelfde hoek te bevestigen.

photo 473845

photo 473846

photo 473847

photo 473850

photo 473851

Uit de kithandleiding is het niet af te leiden, maar het bakboordsloepdek is een stuk langer dan het stuurboord exemplaar. Ik had hier wel al iets van opgevangen, maar dacht dat het wel bij latere schepen van toepassing was. Toen zag ik op een wazige foto van Princeton dat er onder de catwalk achteraan nog een vlot bevestigd was op deze uitstulping en dat er dus nog iets aangebouwd moest worden. Er leidden zelfs nog twee ladders van de catwalk naar dit dek, iets dat aan stuurboord ontbreekt. Ik heb voor deze ladders een gat moeten maken in de messing PE catwalkvloer, geen lachertje want die kwam er uiteindelijk voor een deel af. Op het bovenaanzicht zie je dat er op de foto van de Independence een doorgang is naar de ladders, er zijn er nog genoeg over om dit mee te scratchen. Ook een waterdichte deur moest nog toegevoegd worden.

photo 473848

photo 473849

Zowel aan stuur- als aan bakboord moesten er takels komen voor de valreep. Die waren er niet, maar de stukjes voor de stormwering op het dek hadden ook de juiste vorm, en die ga ik toch niet openzetten. Er is ook nog een stukje trappenhuis gelijmd onder de brug, hier moet wel nog een steunbeer teruggelijmd worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 apr, 2019 18:29 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Gisteren zijn de hangarpoorten dichtgemaakt met papieren maskers die ik op maat gesneden had.

photo 473917

Deze heb ik met houtlijm in de openingen gekleefd. Door de plooien sluiten deze dekseltjes de openingen goed af. Gelukkig waren deze ook allemaal even groot. Alleen de laatste poort aan stuurboord vooraan wilde niet goed meewerken, ze was alleen te bereiken als alles wat ervoor zat, terug losgekomen was (zie foto hierboven).

photo 473916

photo 473913

Om de kleurstrepen rond de liften niet te besmeuren, zijn die ook afgeschermd, al hoeft het dek niet helemaal gespoten te worden.

photo 473914

photo 473915

Het plan is om nu ook weer het PE eerst Tamiya grijs te spuiten en daarna met de lichtste camouflagekleur te beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement