Vandaag heb ik de hangarwand geschilderd. Hiervoor had ik een potje Lifecolor gekocht, dus wilde ik ook gebruik maken van de fles verdunner die ik daar ooit eens van gevonden had.
Dat was toch geen goed idee, de verf werd meteen vlokkerig, alsof het thinner voor een heel andere soort verf leek. Ik goot de beker dan maar uit, maar beging de vergissing om hier eerst nog even mee te spuiten. Daardoor kon ik ook de nozzle ook nog eens gaan schoonmaken.
Met water als verdunner ging alles een stuk beter. Nu stond in een mum van tijd de hangar helemaal in de verf.
Ik besloot om de ventilatieopeningen aan de buitenkant ook in deze kleur te zetten, met wat verdund roest er over gespoten.
Hierover kunnen dan de ventilatieroosters gelijmd worden. Er was ondanks de paasdrukte ook nog wat tijd om aan de airwing te werken.
Er zit wel heel wat detail in deze vliegtuigjes.
Je kan met behulp van het PE-vel van WEM de flaps naar beneden zetten. Dan moet er wel eerst wat gezaagd worden.
En uiteraard moeten dan eerst de wielen onder gezet worden. Dat is al voor 4 van de 6 Hellcats gebeurd. Er zijn landingsgestellen bij voor uitgeklapte en ingetrokken stand, telkens links en rechts, dus het is opletten geblazen.