Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 16:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Airfix HMS "Hood " 1/600
BerichtGeplaatst: vr 08 dec, 2017 10:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 jun, 2015 10:25 am
Berichten: 278
Woonplaats: Julianadorp (N-H)
Beste ,

De Graf Zep ,en de Warspite ,staan in de afwerk positie , dus om de fun erin te houden begonnen met de 1e van de grote 3
Het is geworden de HMS Hood,

kleine historie :

Op gezet als grootste snelste en beste wat er in de wereld was gezien na de 1e WW en de slag bij Jutland .

1e van de 4 schepen ,was de HOOD ,the pride of her majesty's royal fleet, de andere 3 zijn nooit afgebouwd , de Anson ,Howe en Rodney van deze klasse .
kiellegging op 1 sept 1916
tewaterlating 22 aug 1918
in dienst 15 mei 1920
Lengte 263,3 mtr
Breedte 31,7 mtr
diepgang 10,1 mtr
48.360 ton
Voortstuwwing 24 Yarrow oliegestookte ketels met 4 stoomturbines van Brown
4 schroeven met een diameter van 4,6 mtr hiermee kwam dit moois op een topsnelheid vam 54 km /h die nooit gehaald werd omdat door de enorme boeggolf die onstond het halve achterdek onder water verdween.....tja maar hij kon het wel!!!!
bewapening : 4x2 15 inch kanonnen (381mm)
12 x 140 mm/ 4x8 102mm/ diverse kleinere bewapeing anti aircraft spul 4 torpedo buizen boven water.

Zoals menigeen weet is na een korte doch hevige schermuteling met de "Bismarck en de Prinz Eugen de Hood geraakt door een fataal schot waaardoor er van de voltallige bemanning van 1418 man slechts 3 overlevenden werden teruggevonden .....

Engeland was in shock en terecht , dit liep uit op een enorme heksenjacht op de Bismarck ,wat deze op zijn beurt ook weer fataal werd maar dat is een ander verhaal over een ander schip.
Bismarck ,lekker aan het knallen
photo 429150
photo 429151
photo 429147

ps .
vrij vertaald van WIKI pedia.

De Kit ,heb hem 2 X dus begin met de nieuwste uitgave en de oudeste gaat in de hebbedingen kast,gna gna gna
photo 429153
photo 429152
Nog een mooie pict uit zijn glorie dagen
photo 429144
en een paar op volle snelheid
photo 429145
photo 429143

Het is niet zo,n moeilijk kitje ,en het wordt weer een waterlijn.
Het is wel een lel van een boot in vergelijk met de rest .
photo 429316
photo 429314

Ed

_________________
"Mens "is de naam ,waar ik soms trots op ben, maar me meestal voor schaam.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 dec, 2017 13:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind de schaal wat klein maar ik ga je graag volgen. Leuk ook die watervliegtuigjes op de voorgrond. Zijn deze ook 1:600?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 dec, 2017 18:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 jun, 2015 10:25 am
Berichten: 278
Woonplaats: Julianadorp (N-H)
Ik bouw op dit moment best wel veel van airfix schaal 1/600 je kan dan mooi de verschillen in grootte zien ,
De vliegtuigjes op de voorgrond zijn watervliegtuig van de warspite en dat stapeltje daarnaast zijn van de Graf Zeppelin
Dat is een andere schaal ( 1op 720) uit mijn hoofd, revell is toch een beetje de weg kwijt met alle schalen die ze leveren.

Ed

_________________
"Mens "is de naam ,waar ik soms trots op ben, maar me meestal voor schaam.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 dec, 2017 21:23 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Leuk een Hood! Inderdaad een enorm schip, daarom is het ook leuk om alles in dezelfde schaal te hebben, dan zie je de verschillen in formaat wat beter.

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 dec, 2017 10:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 jun, 2015 10:25 am
Berichten: 278
Woonplaats: Julianadorp (N-H)
Hee M,

Begonnen met een goede bekende uit de geschiedenis , ben normaal niet zo van constant de bekende schepen bouwen ,omdat de meeste schepen hier al diverse keren de revue passeren ,maar deze moest gewoon even ,net als Bismarck en Tirpitz, Titanic ,enz zijn ze wereld beroemd geworden door hun tragedie/lees verhaal

Kleine update,

Dek van Hood van een kleurtje voorzien .
photo 430205

Geprobeerd om de kleur zo goed als tekening aangeeft aan te houden. de kleuren staan in Humbrol code,nou daar heb ik genoeg van staan, zit alleen nog te dubben over de kleur van het schip,kleur Humbrol 27 is mijns inziens iets te donker terwij lRevell 43 er weer redelijk op lijkt,maar volgens de conversie lijst niet in de buurt komt.grrrr
photo 430206

wordt vervolgd.
Ed

_________________
"Mens "is de naam ,waar ik soms trots op ben, maar me meestal voor schaam.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 dec, 2017 15:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
mooi hoor een Hood, die moet gewoon zo nu en dan ook langskomen. Het blijft voor mij toch een van de mooiste
schepen ooit en dan ook nog in 1/600. Daar zijn de meesten toch ooit mee begonnen en het blijft een mooie schaal grootte.
veel plezier met kwasten want dit schatje lust wel een slok verf.

groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 dec, 2017 15:39 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Hoi Ed,

De kleur zal afhankelijk zijn van welk kleurenschema je aan wilt houden. De standaard donkere kleur die ze het langst heeft gehad en waarmee ze geverfd was toen ze net in de vaart werd genomen is donkergrijs. Royal Navy 507-A Dark-grey, testors 4869.

Dan zijn er nog lichtere schema's die ze gehad heeft (Royal Navy 507-C Light grey, testors 4870) en een camouflage-patroon van deze kleuren door elkaar.

Uiteindelijk was ze op de dag dat ze zonk geverfd in Royal Navy 507-B Medium grey, testors 2171.

Lijsten om de testors (model master) om te nummeren naar een Revell of Humbrol verf moeten online wel te vinden zijn. Succes!

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 dec, 2017 16:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 feb, 2012 12:15 pm
Berichten: 820
Woonplaats: veldhoven
hoi ed vergeet ook de Arizona niet. was ook een tragedie.
gr harry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 dec, 2017 17:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 jun, 2015 10:25 am
Berichten: 278
Woonplaats: Julianadorp (N-H)
off topic:

Ik weet het Har , er popte er zo maar een paar op bij me , we vergeten er altijd wel een paar ,
Ik hoor als ik me ogen sluit nog altijd het verhaal van mijn Ome Hessel ,die op een transport schip vol met kleine kinderen van joden die moesten /konden vluchten uit Nederland , getorpedeerd werd door een U-boot, dat de man nog 80 is geworden na zo,n ramp is mij een raadsel ,als ze tegenwoordig uit de wieg komen hebben ze al een trauma. ja ik weet het andere tijden ....

maar voordat het te treurig wordt want ik denk dat iedereen wel iemand in de vrienden /familie of kennisen sfeer heeft die wat naars hebben meegemaakt, terug naar het topic
on topic:
Trouwens de oplossing voor de Hood gevonden /hij zij /het wordt de kleur van de HMS Suffolk die had ik 64 Humbrol gekleurd.

Ed

_________________
"Mens "is de naam ,waar ik soms trots op ben, maar me meestal voor schaam.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 dec, 2017 21:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 feb, 2012 12:15 pm
Berichten: 820
Woonplaats: veldhoven
hoi ed.

heb je hier iets aan.

http://3dhistory.de/wordpress/3d-models/hms-hood/

heb deze via het brouwverslag van ruud zijn bismarck 1:200 gevonden dus de credits gaan naar ruud


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement