Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 11:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 26 nov, 2017 21:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Beste Medebrouwers,

Na de ESM in houten waar ik met wat mensen van de 1:350 warships S.I.G en mensen van Modellmarine.de heb staan praten begon het scheepsbouwen toch weer te kriebelen. Na een wat minder gemotiveerde tijd om de Shokaku te bouwen (die nu nog als W.I.P aan de kant ligt) ben ik volledig over gegaan in de 1/72 luchtvaart en even de schepen aan de kant gelegd. nu beging het weer te borrelen dus besloot ik weer een schip te bouwen.

nu ben ik in het militaire luchtvaart deel bezig met een Zero project op 1/72 schaal (2 tegelijk), dit zal ik terugschalen naar 1 per keer om dit project er naast te doen. Nu dacht ik eraan om verder te gaan met de C.V. maar besloot toch eerst een wat kleiner model te doen om er weer in te komen. Vandaar dat deze kit om de hoek is komen kijken.

het gaat om de 1/700 Jintsu in de eerste uitvoering (1933) van Aoshima. naast de al complete Isuzu was dit het eerste scheepsmodel dat ik heb gekocht.

De kit:
photo 427730

met de inhoud:
photo 427732
photo 427733
photo 427734

en naast een (flinke) stapel kits heb ik een ruim arsenaal aan PE voor de scheepsmodellen. dus daar even uitgezocht wat er misschien gebruikt moest worden. daar kwam een flink aantal setjes uit namelijk:

gold medal models:
1/700 IJN Cruiser/Destroyer
photo 427728

Five Star:
1/700 Japan Navy Doors
1/700 WWII IJN Vessel Detail Upgrade set 1
photo 427729

Eduard:
1/700 IJN anchors
1/700 WWII IJN extra ladders
1/700 IJN AA Guns
1/700 IJN Carrier Aircraft
1/700 Japanese Ships Railing
1/700 IJN Figures
photo 427731

aangezien er in 1933 nog weinig AA op de schepen zat heb ik volgens mij mijn ESM aankopen niet nodig, mocht dat wel zo zijn dan zien jullie dat later nog!

groet,
Rick


Laatst bijgewerkt door Rick97 op zo 24 dec, 2017 13:19 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 nov, 2017 8:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dat is een mooie verzameling aftermarkt voor dit scheepje. Ik blijf je volgen, succes.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 nov, 2017 9:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
ik denk dat het zinken onder zijn eigen gewicht... benieuwd naar de bouw van deze

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 nov, 2017 10:08 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Mooi schip. Ga je nog wat van de kit gebruiken behalve de romp of wordt hij helemaal van PE? :)

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 nov, 2017 13:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 jun, 2015 10:25 am
Berichten: 278
Woonplaats: Julianadorp (N-H)
Hi ,Rick

Het is inderdaad een berg PE wat je bezit , ik wil je niet ontmoedigen maar 1/700 is al bizar klein , gok dat het PE spul zoals relingen,kraantjes ,radars enzo,enorm klein is ,het bootje meet al tig centimeters..... volg je topic en wens je alle suc6

ps .

Heb hier ook nog een berg 1/700 waterline scheepjes liggen waar ik de moed niet voor heb kunnen opbrengen om er aan te beginnen...

Ed

_________________
"Mens "is de naam ,waar ik soms trots op ben, maar me meestal voor schaam.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 nov, 2017 20:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
matramurena schreef:
Mooi schip. Ga je nog wat van de kit gebruiken behalve de romp of wordt hij helemaal van PE? :)

:brouw:
Martijn


de schoorstenen, bovenbouw en sloepjes ga ik denk ook nog wel gebruiken :P

eddd schreef:
Hi ,Rick

Het is inderdaad een berg PE wat je bezit , ik wil je niet ontmoedigen maar 1/700 is al bizar klein , gok dat het PE spul zoals relingen,kraantjes ,radars enzo,enorm klein is ,het bootje meet al tig centimeters..... volg je topic en wens je alle suc6

ps .

Heb hier ook nog een berg 1/700 waterline scheepjes liggen waar ik de moed niet voor heb kunnen opbrengen om er aan te beginnen...

Ed


klopt helemaal! groot is het inderdaad niet! gelukkig heb ik al een klein beetje ervaring met relingen, vliegtuigjes en ander klein spul, nu nog wat extra's proberen zoals de deuren. moeten wel wat trapjes weggehaald worden en vervangen worden door PE.

ja! veel setjes zijn het wel! en dat is nog niet eens de helft van wat ik hier heb liggen! verschillende sets voor als ze in de haven liggen, havengebouwen, treinen, bommen (voor de battleship guns) enz. enz... (ik ben iets te enthousiast geweest vorig jaar :oops: )

ben alvast begonnen met schoonmaken en de eerste dingetjes in elkaar lijmen, daarover later meer!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 nov, 2017 8:24 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Mooi dat je onze stand bezocht, Rick, ik denk dat ik je misgelopen ben. Dit wordt wel smullen. Ik zie een massa rode roundels, zitten er zoveel vliegtuigjes bij?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 nov, 2017 11:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
StevenVD schreef:
Ik zie een massa rode roundels, zitten er zoveel vliegtuigjes bij?


Dat klopt Steven! er zitten inderdaad erg veel roundels bij. niet dat deze allemaal nodig zijn.

Aoshima vult de kits blijkbaar aan met "extra upgrade kits", zo hoeven ze zelf in de sprue's voor de kit geen vliegtuigen, bootjes (en eventueel AA) te plaatsen. dit betekend dat je 2 sprue's krijgt met kleine frut zoals de vliegtuigen. echter heb ik er daar maar 1 van nodig!

Aoshima geeft je de "1/700 WWII Japanese Navy Ordnance set" er dus bij voor de kleine prut. daar zitten in totaal O.A. 8 vliegtuigen (van 4 verschillende soorten), 18 sloepen, 52 stuks geschut (6 soorten), ankers, enz... bij.
in totaal 30 stuks verschillende soorten "equipment"

dat is ook te zien aan de Sprue's, de extra equipment is donkerder dan de andere. ook staat er geen Aoshima op de gebruiksaanwijzing van dit setje. op de sprue staat copyright Shizumo (Kyo). andere manufacturer?
photo 428220



als eerste een aantal massieve trappetjes die nergens op lijken verwijderd, hier komt later een PE trap.
voor:
photo 428099

na:
photo 428100

verder begonnen aan de superstructure
photo 428222

en een aantal raampjes uitgeboord
photo 428221


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2017 15:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Zo'n dagje vrij helpt wel om wat te plakken, daarom een volgende (niet al te grote) update!

de grote onderdelen van de "superstructure" zijn verlijmd. het dak zit er nog niet op omdat ik eerst de binnenkant nog fatsoenlijk wil verven. dat gekke uitstekende platform is een lanceerschans voor een watervliegtuig met daarachter (onder de brug) een hangaar.
photo 428340

bij de brug heb ik besloten om alle raampjes ook uit te boren/snijden. zoals jullie misschien zien verliep dat niet overal even soepel. daarom zijn er sommige spijlen van ijzerdraad gemaakt.
photo 428341

verder heb ik alle raampjes op de romp uitgeboord. ook zijn de dekken bevestigd. de eerste PE trappen zitten er ook alvast op, op dit moment gaat dat wat makkelijker dan wanneer er allemaal gekke uitstekende kanonnen, schoorstenen enz. opzitten. nu kan ik er nog goed bij.
photo 428342

er komen nog torpedobuizen onder de dekken. echter wil ik deze fatsoenlijk verven en dan toevoegen. geef toe, ze zien er prima uit!
photo 428343

het volgende dat op het programma staat is:
schoorstenen fabriceren
kleine details aan de "superstructure" toevoegen
super structure verven
torpedo buizen verven
beginnen aan de kanonnen
nog wat klein werk (deuren, ladders en trappen) toevoegen aan de romp


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2017 17:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Hey Ricky
Wat een gepriegel is me dat allemaal, zeg :shock:

Succes ermee, kerel :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement