Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 22:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: US CVN Nimitz 1:350
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2018 14:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Hoe heb je de zoutaanslag gesimuleerd Ferry? Het ziet er een beetje ‘quick and dirty uit. Het lijkt mij ook meer een methode voor later, dus ná een filter of wash. Zeker met een schip van dit formaat, doe het stukje bij beetje. De basislaag zit er erg goed op.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: US CVN Nimitz 1:350
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2018 14:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Jeroen, het is zeker niet quick gebeurd. :D

Ik heb een acrylverf gepakt en deze flink verdunt. Toen wat aangebracht op de romp en geprobeerd om van boven naar beneden te smeren. Deze verf bleek best snel te drogen dus ik heb steeds weer water gebruikt. Dit omdat ik de zoutaanslag niet prominent in beeld wil hebben. Als ik het zo op de antifouling bekijk op de foto's dan lijkt het inderdaad rommelig. Ik ga eens kijken of ik met waterproof schuurpapier wat kan verminderen. Als ik korrel (als je daar nog van mag spreken) 6000 of 12000 gebruik moet dat wel kunnen denk ik.

Dank je wel voor het meedenken

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: US CVN Nimitz 1:350
BerichtGeplaatst: wo 31 jan, 2018 0:32 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Fraaie vorderingen.
Goed dat je verwering wilt simuleren.

Wellicht de strepen naar onder toe verder wegvegen met wat milde verdunner (verdunner met water)
Zeker voor de roestrepen, deze waaieren uit en verdunnen meer naarmate het verder wegloopt. (Het blijft geen gelijke hoeveelheid roestdeeltjes.
Roest is ook vaak opgebouwd uit verschillende kleuren roest. Meer oranje-geel voor verse roest, donkerder voou oudere roest. Kijk eens goed naar het grote voorbeeld.
Bijvoorbeeld de USS Fitzgerald. Daar is een tijdje geleden een containerschip tegenaan gevaren. Daardoor zijn er veel beelden van een scheepszijkant direct na actieve dienst. Ik bedoel niet de schade zelf. Maar wat je aan roestsporen eromheen kunt zien. Op de niet beschadigde rompdelen dus.
Bijvoorbeeld:https://news.usni.org/2017/07/12/new-dry-dock-photos-show-extent-hidden-uss-fitzgerald-damage

Pas op met heel fijn schuurpapier. (Testen dus voordat je je hele model aanpakt) Het kan namelijk zijn dat je onbedoeld gaat polijsten waardoor het oppervlak gaat glimmen en dat zou jammer zijn.

Geheel vrijblijvend bedoeld :brouw:
Succes!
En ga zo door!

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: US CVN Nimitz 1:350
BerichtGeplaatst: vr 09 feb, 2018 16:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik ben bezig geweest met de opmerkingen en heb als eerste het zouteffect wat verminderd. wattenstaafjes met water deden best veel en zo kon ik ook de foute roestsporen weghalen. Toen de roest opnieuw opgezet met lichtbruin, daarover kwamen wat donkerdere strepen. Als laatst gebruikte ik echt donkerbruin. Ik denk dat ik het lichte nog ietsje mag ophalen maar dat bekijk ik even. Ik ben steeds aan het kijken naar de romp of het zo goed is want dan kan deze in de matte lak zodat alles gefixeerd wordt en ik hem weer gewoon kan oppakken zonder handschoentjes aan. Het zouteffect wil ik her en der nog ietsje minder maken maar dat zal niet veel zijn.

photo 436407

photo 436405

photo 436403

Ook ben ik op het hangardek wat bezig geweest. Dat begint ook al wat vorm te krijgen. Het is zeker niet zoals het in het echt zal zijn maar dat geeft niet. Ik denk dat ik de illusie van een hangardek wel te pakken krijg/heb en dat vind ik het belangrijkste bij deze.

photo 436406

photo 436408

Ik ben ook bezig om een decalsheet te laten maken maar dat gaat niet vanzelf. Dat is geheel en al mijn eigen schuld want in eerste instantie had ik het bestand niet goed aangeleverd. Ik ben toen bezig geweest om er wel een goed bestand van te krijgen maar dat duurde wel even. Toen ik dat weer ging versturen dacht ik dat ik het bestand gedeeld had maar dat bleek niet waar. Nu heb ik het bestand weer verstuurd en hoop ik dat het goed gegaan is en dat er een decalsheet van gemaakt kan worden.

Ach, de volgende keer zal het een stuk beter gaan hoop ik. :lol:

Het leuke aan dit schip is dat je eigenlijk met veel bezig kunt zijn. Eigenlijk hoef je maar weinig te wachten.

Dat was het weer voor deze keer. Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: US CVN Nimitz 1:350
BerichtGeplaatst: vr 09 feb, 2018 21:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Ferry,

Complimenten. De zoutstrepen en roet ziet er zo al veel beter en rustiger uit. Voor de roet en roeststrepen heb ik in het verleden ook wel olieverf gebruikt. Met een wattenstaafje kan je er mooie lijntjes mee trekken.

Op modelwarships kan je genoeg ideeën opdoen voor je hangar. Kijk dan ook bij "calling al shipfans". Daar staan vaak detailfoto's op.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: US CVN Nimitz 1:350
BerichtGeplaatst: zo 11 feb, 2018 23:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Beter Ferry!
Wat Andrew ook al aangeeft - en waar ik een groot fan van ben - is de olieverf.
Kan je geen standaard maken zodat je dit gevaarte beter kan hanteren? Ik spreek uit ervaring, vroeg of laat breekt er weer een onderdeeltje. Succes verder.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: US CVN Nimitz 1:350
BerichtGeplaatst: wo 14 feb, 2018 14:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dank je wel Andrew. Op modelwarships heb ik inderdaad al veel foto's gezien. Deze gebruik ik ook wel voor mijn bouw. Alleen heb ik niet goed de schaal ingeschat want ik kom niet helemaal uit. Dat vind ik echter geen probleem.

Jeroen, olieverf zal ik zeker eens gaan gebruiken. Ik heb dit wel eens eerder geprobeerd maar wilde nu wat anders proberen. Als ik klaar ben ga ik alles nog eens overdenken en dan kiezen voor een methode waar ik verder mee ga in de toekomst. Een standaard zal ik wel gaan maken maar dan pas als het flightdeck erop gaat. Dan ga ik ook de schroefassen en schroeven monteren en heb dus wel een standaard nodig dan.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: US CVN Nimitz 1:350
BerichtGeplaatst: ma 02 apr, 2018 12:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik wil bij deze weer even laten weten dat ik weer aanwezig ben. Ik heb de laatste 2 maanden aardig in de lappenmand gelegen en had geen zin om ook maar iets te doen. Ik begin mij echter weer wat beter te voelen en wil weer graag gaan brouwen. Ik ben nu eerst bezig om de vliegtuigen af te plakken zodat ik grijs kan gaan spuiten. Zodra er weer wat vorderingen zijn komen er ook weer plaatjes maar bij deze nog even niet. Hopelijk blijft het goed gaan en dus tot binnenkort.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: US CVN Nimitz 1:350
BerichtGeplaatst: ma 02 apr, 2018 16:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hey Ferry,

Vervelend om te horen en hopelijk gaat het alweer beter. Kalm aan en dan komen de plaatjes weer vanzelf.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: US CVN Nimitz 1:350
BerichtGeplaatst: wo 04 apr, 2018 8:18 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Rustig aan hoor Ferry, tis maar een hobby.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement