Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 11:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Revell 1/144 Type XXIII
BerichtGeplaatst: za 29 jul, 2017 18:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 mei, 2005 10:39 am
Berichten: 2205
All,

Ik was op zoek naar een leuk en eenvoudig kitje om weer eens wat voortgang te kunnen maken. Dat lukt vrij goed met een onderzeeboot :). Ik heb gebruik gemaakt van de Revell 1/144 Type XXIII, wat eigenlijk een ICM kit is.

Achtergrond van de Type XXIII (Wiki):
Citaat:
German Type XXIII submarines were the first so-called elektroboats to become operational. They were small coastal submarines designed to operate in the shallow waters of the North Sea, Black Sea and Mediterranean Sea, where larger Type XXI Elektro boats were at risk in World War II. They were so small they could carry only two torpedoes, which had to be loaded externally. As with their far larger sisters—the Type XXI—they were able to remain submerged almost all of the time and were faster than conventional U-boats, due to the improved streamlining of their shape, batteries with larger capacity and the snorkel, which allowed the diesel engines to be used while submerged. The Type XXI and XXIII U-boats revolutionized post-war submarine design.

Voor meer info zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Type_XXIII_submarine
Afbeelding

De kit...
....zit uiteraard vrij snel in elkaar. Die past overigens erg goed, er is erg weinig filler nodig. Ik heb de volgende twee aanpassingen gedaan:
1. Een aantal van de antennes vervangen door stretched sprue. De antennes zelf zagen er prachtig dun gegoten uit, maar door de punten waarmee ze vastzitten aan de sprue worden ze vrij snel waardeloos helaas;
2. De traptreden op de toren waren massief meegegoten. Ik heb die verwijderd en vervangen door een aantal van messing.

Ik heb recent voor het eerst Ultimate Primer (grijs) gebruikt. Een nieuw type primer welke op diverse fora/Youtube filmpjes lovende reviews krijgt. Ik sluit me hier absoluut bij aan: dit is de beste (acryl)primer die ik ooit tegengekomen ben. Ik zou hem zeker adviseren!

Ik ga overigens de trainingsversie maken, dus met het gele 'kruis' zoals op de voorkant van de doos. Alvast wat plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gr,

Jurrie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 jul, 2017 22:15 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Leuk model. Ben wel benieuwd naar die ultimate primer, ik denk dat ik die ook maar eens moet gaan proberen.

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 jul, 2017 7:30 am 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Je kunt ook de One shot primer van MIG nemen is hetzelfde als de Ultimate of de Stynylrez.

Welke naald gebruik jij voor de primer?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 aug, 2017 13:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 mei, 2005 10:39 am
Berichten: 2205
Thanks voor de reacties. Ik heb dat verhaal van die One-Shot primer van AMMO even uitgezocht, het lijkt inderdaad hetzelfde. Dat zou zeer goed nieuws zijn, aangezien de Ultimate Primer alleen online bij de leverancier zelf te bestellen is.

@Looney,
Mijn reguliere 0,2mm naald, welke ik ook voor elk ander airbrush werk gebruik :).

Gr,

Jurrie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 aug, 2017 15:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Nog dank voor je antwoord. Ik heb de primer gekocht (One-shot) bij Krikke. Spul spuit super


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 okt, 2017 8:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Leuk, dat ik deze hier tegen kom. heb deze ook nog liggen. Kan ik mooi meeliften op jouw verslag en ervaringen.

Heb je er bewust voor gekozen om waterluiken (of hou die ook mogen heten) dicht te laten?

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement