Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 4:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2016 13:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
Afgelopen week weer wat aan de Mississippi gedaan. Ik ben bezig met het tweede dek.

photo 387448
photo 387449

Het binnenste van de vertrekken doe ik niet om latjes uit te sparen. Dit omdat ik de onderkant van de dekken ook beplank. Hopelijk kom ik op deze manier niet tekort.
En ik ben bezig met het vertrek wat op het tweede dek komt. De ronding aan de voor en achterkant van de vertrekken vielen mij erg mee en zit er netjes op.

photo 387445

Ook moeten de wanden uiteraard beplankt worden.

photo 387446

En als het straks af is komt het er zo op te staan

photo 387447

Er is nog een hoop werk aan maar heel langzaam begint het ergens op te lijken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2016 18:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 05 maart, 2014 10:43 am
Berichten: 292
Woonplaats: Tilburg
Hallo Erwin,

Bij mijn bouw heb ik de dekken wel bekleed, maar niet de onderkant. Heb zojuist even gekeken en ik zie dat ik 30 latjes van 60 cm over heb in mijn kit. Lijkt me dat dit meer dan genoeg latjes hiervoor zijn.
Ziet er allemaal netjes uit. Ik weet uit ervaring nu dat de opbouw van de dekken enorm tijdrovend is. Soms denk je wat ik vandaag uiteindelijk gedaan. Je ziet bijna geen resultaat. Maar uiteindelijk door de tijd te nemen bereik je wel het beste resultaat.

Succes met de bouw.

_________________
met vriendelijke bouwgroet
Wil Hagen
Op de werf: L'Hermione la Fayette 1780
Varend:
Zuiderzeebotter uit 1912, Cote d' Emeraude uit 1925,
San Juan Nepomuceno uit 1795, The King of the Mississippi,
La Pinta uit 1492 en sinds 7 jan 2020 The cutty Sark uit 1869.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 okt, 2017 13:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
Na bijna een jaar de Mississippi eens van zolder gehaald om hier weer eens mee aan de gang te gaan, gewoon omdat ik er zin in had. Mezelf al weer gelijk zitten ergeren aan het visgraat motief wat op het tweede dek zit. Maar aangezien ik geen zin had om het grotendeels opnieuw te doen laat ik het maar zo. Het is alleen maar aan de achterkant en daar komt toch een trap te staan en misschien kan ik het nog verder verdoezelen door er een bank neer te zetten of een paar tonnetjes. Vanmorgen een begin gemaakt om de zijkant van het tweede dek af te werken en dan gaan we verder met de opbouw van het tweede dek. Daar was ik gebleven met beplanken en daarna moeten de ramen en deuren gedaan worden.

Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie zien is het achter dus niet zo als het moet zijn. Het middelste gedeelte blijft open omdat je dat later toch niet meer ziet en om hout te besparen. De onderkant van de dekken doe ik namelijk ook beplanken zodat je niet tegen het triplex aan zit te kijken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 okt, 2017 17:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Leuk om te lezen dat iemand ook met deze boot bezig is , ik ben er zelf ook mee bezig en hij is bijna af.
Blijf wel goed vooruit denken met deze bouw er zitten wel een aantal valkuilen in , ik zou bijv.
de onderkant van de dekken niet beplanken . De mate komen nogal nauw , ik heb de onderkant van de dekken dan ook geverfd met beits ( eiken kleur ) .
Denk er ook aan om de gaten voor de schuine steunpalen uit te vijlen anders kom je er later niet meer bij .

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 okt, 2017 20:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
Ik heb hem bijna een jaar geleden op zolder geparkeerd omdat ik even van het visgraat motief en het beplanken af wou. Dat even is wat langer geworden :oops:

De onderkant van de twee dekken die er nu op zitten heb ik wel beplankt, ik ga ervan uit dat ik die halve mm bij de trappen wel kan smokkelen. Natuurlijk wel op een manier dat het niet opvalt.Nu mag ik gaan priegelen met de ramen en deuren van de vertrekken op het tweede dek. Wat ik wel jammer vind is dat de luiken veel te grof/dik zijn.

photo 422931

photo 422930


Welke grondverf moet ik eigenlijk gebruiken voor de metalen onderdeeltjes? Het liefst een spuitbus want anders denk ik dat alles vol loopt met verf. En nog een manier zien te vinden zodat het net lijkt of er glas in zit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement