Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2019 17:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Inderdaad leuk dat je weer verder gaat met deze dame.

Ter informatie, onder het dekzijn werd een lijn of lange lat geplaatst in de lengte richting om te voorkomen dat er water op het zeil bleef liggen.
Misschien iets proberen met tissue papier om een dekzeil na te boosten.

photo 466292

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Laatst bijgewerkt door boris279 op wo 16 jan, 2019 1:39 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2019 21:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
LanciaDelta schreef:
De pasvorm van deze kit is inderdaad hopeloos,maar onderstaande doos is helemaal niet te doen:

photo 466250


Volgens mij zijn dat dezelfde kits met enkel andere boxart. De mallen zijn al een aantal keer van eigenaar veranderd in ieder geval. ARK model heeft er nu een speciale versie van gemaakt met resin delen en een PE fret. Ik ben echter bang dat de pasvorm hetzelfde is aangezien het niet lijkt dat ze de mallen aangepast hebben.

photo 466284

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jan, 2019 11:51 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Ik heb op de sloepen een stukje styreen geplakt en met aluminiumfolie een dekzijltje eroverheen geplakt. Nu moeten er nog wat draden vanaf de davids naar de sloepen bij komen en het hele bootje moet nog wat diepte krijgen. Ik had een stukje geprobeerd om met inkt "in te lijnen" maar dat wordt veel te scherp helaas. Iemand met tips om de details naar voren te krijgen?

photo 466538

photo 466539

photo 466540

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2019 12:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Martijn, wat boor inkt heb je gebruikt om in te lijnen? Je zou eens wat sterk verdunde watervef kunen gebruiken in de gewenste kleur. Misschien een donker grijs. Als je hier een ietsepietsie afwasmiddel eventueel bij doet heb je ook iets om in te lijnen, een soort panelliner.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 jan, 2019 12:34 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Ik gebruik gewone inkt waar mijn vrouw mee kaligrafeert. Werkt niet echt zoals gehoopt...

Verder gaat het ook lekker (not) met de bouw. Ik heb een plankje gezaagd, water erop geplamuurd en gespoten in een donkerblauwe zee kleur. Helaas blijkt nu dat het plankje korm is getrokken. Of hij was dat al zonder dat ik het had opgemerkt natuurlijk want ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat een plankje zo krom trekt.

Om de zee te spuiten heb ik mijn nieuwste aanwinst, een Sparmax Max3 spuit uitgeprobeerd en daar ben ik erg over te vreden. Spuit schitterend en maakt makkelijk schoon na gebruik. Helaas heb ik halverwege het plankje omgedraaid geloof ik want uiteindelijk heb ik de lichte kleur van de hekgolf voor de steven uit zitten. :?

Dus we gaan proberen het plankje recht te schaven en dan opnieuw te spuiten. Daarna ga ik proberen een explosie in het water naast de boeg te bouwen zodat het geheel wat levendiger wordt.

photo 466895

photo 466894

photo 466893

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2019 3:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Ziet er goed uit !!
En ach ja het zit niet altijd mee, maar als het uit eindelijk weer gelukt is, geeft het weer voldoening, modelbouw is relaxing toch :lol: :lol:.

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2019 8:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Balen van het plankje. Heb je het aan 1 kant geschilderd/gespoten? Je hebt kans dat als je de achterkant wat nat maakt en later schildert dat het weer recht trekt.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2019 21:39 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Heh, ik heb haar rivaal, de Mikasa nog liggen. :mrgreen:

Ze ziet er leuk uit. De rigging is ook erg netjes gedaan, en ik vind het maar knap dat je het geduld daarvoor kan opbrengen, wegens ik heb daar intussen alweer een gigantische pleuritishekel aan gekregen... :roll: :lol:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 jan, 2019 12:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Ga je de ankers nog plaatsen ?, deze zijn toch wel kenmerkend voor dit soort type schepen.

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Laatst bijgewerkt door boris279 op zo 27 jan, 2019 3:07 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 jan, 2019 22:14 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Rigging is juist een zeer leuk werkje. Je wordt vrijwel direct beloond met een veel beter uitziend schip en dat maakt het de moeite wel waard. Ik denk eigenlijk dat je vrijwel elk model zo uit de doos met enkel wat goede rigging en een set PE railingwerk er gewoon erg goed uit kan laten zien. Daarna komt meer detail, maar met rigging en railing heb je met 10% moeite 90% effect gescoord.

De ankers komen er zeker nog op, maar pas wat later. Zeer toonaangevend op dit schip.

Ik heb geprobeerd het plankje recht te krijgen, maar door de kromming was het gips al gedeeltelijk gaan scheuren en kon ik er in grote delen zonder veel moeite zo vanaf halen. We gaan dus weer van voor af aan beginnen.

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement